Gå til innhold

rubbe? polere?

Ranger emnet


blodfisk

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på og rubbe og polere ein bil? er det noe forskjell?

Aldri helt forstått det der.

 

Vist en har riper i lakken, hva kan en gjøra da?

Lakkrens, hva klasifiseres det under? rubbe?

 

du kan vel kalle rubbing det samme som lakkrens,du sliper ned det slite laget av lakken for og få bort riper og hente opp glansen.etter det bør du fin rense med syclone maskin ller en anne maskin som jeg ikke husker navnet på i farta.for du lager litt kjøre spor ettet en lakkrens og dette tat du bort når du fin renser.og til slutt polish på bilen sp blir den blank og fin med mindre riper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubbing er sånn som kvinnførkjene vasker seg med før de legger på ny sparkel. :D Prøv en slik shampoo/såpe i dusjen. Det er som å kaste seg seg på grusen.

 

Litt sånn seriøst bruker du ikke rubbing før du må. Prøv alt mulig annet først.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hvilket produkt er det som er bra til å rubbe med og hvor får man tak i det?

36-623_l.jpg Klikk på bildet for info.

 

Når sant skal sies ble jeg litt usikker og tittet i kjemikalieskapet. Det jeg har brukt på Skodaen i avataren min er Turtle Wax Art. 36-9275.

pd_tw_rubbingcompound.jpg Klikk på bildet for info.

Denne har jeg brukt på Pickupen når den gule lakken har blitt sort av prikker som ikke går vekk. Spesielt baklemmen har vært som en magnet på asfalt og foruensing. Jeg kunne sikkert ha polert bilen (litt oftere), men hei det er en arbeidsdriter.

 

Cossieboy: Bra du passer på meg når jeg ikke tar pillen min. :kiss

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody:

Ser du har prøvd å svare en del på bilpleie relaterte spm...Tror dette er noe du kan gi opp...får du kommer meget skjelden med noe lure svar. Hadde vi som ikke er moderatorer på dette forumet bare kasta ut sånne svar, hadde vi fått tilsnakk, samt post sletta...

 

 

Men back to topic..

Det du har å velge i som, som har best skussmål, å mest brukt, så har du konsument (forbruker) serien til Autoglym og Meguiars. Personelig har jeg meget bra erfaring med Meguiars, da jeg bruker dette profersonelt..

Autoglym har de på bensinsstasjoner, mens Meguiars må du til en Bilextrabutikk får å hente...Finner du det ikke noe plass, så snakk med Panvulk AS (importøren) så hjelper de deg nok.

 

Og som nevnt oppi her, prøv alltid med et mildere middel, føre du går på med grovsakene, da kansje en cleaner polish kan gjøre jobben, istede får å starte med en rein cleaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår