bambi Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 byttet olje i stad å ,fikk fyllt på litt for mye, Er det farlig eller .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 har hørt at det blir for mye trykk i bunnpanna men jeg vet ikke om dette stemmer Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Det er farlig for motoren ja! Du kan få for høyt oljetrykk og skade motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Kan ikke se hvorfor oljetrykket skulle øke av for mye olje i bunnpanna, men derimot så kan overtrykket i veivhuset øke, pakninger og tetningsringer kan begynne å lekke, veiva kan piske opp olja og effekten kan reduseres. Har du turbo kan avrenningen fra turboaggregatet hindres med turboskader som følge. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 om det bare er littegrann for mye gjør det vel ingen ting.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Har skjedd en gang at jeg fikk fylt på ALT formye olje på motoren min. sikkert 10-15 liter. ikke spørr hvordan vi fikk det til med var i siget for å si det sånn :D det vi merka var at det var et helvette å får turbotrykk og at bilen gikk som en dass. heldigvis ingen pakninger som gikk men veivhus ventilasjonen ble tett som en dass. motoren sugde i seg olje gjennom veivhuset via innsug etc. dårlig kveld som endte bra. MEN, alle behøver ikke å være like heldige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Er det snakk om en cm for mye vil motoren antageligvis kaste det av seg. Det kan som oftest suges ut igjen ved hjelp av ketchup-flaske og et litt langt sugerør. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hvis du ikke klarer å suge det ut (og det er vesentlig for mye olje) må du ut med bunnpluggen, bare pass på å få plugget den i igjen før all oljen renner ut.... :D Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krifalck Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Jeg klarte i en tåkete stund å fylle nesten en liter(!) for mye, sto i helt egne tanker å bare fylte og fylte. Det begynte å "sprute" olje fra toppakning etter ca 15 min kjøring, tappet av en liter samt vasket motoren så gikk det bra.. men hvis jeg ikke hadde gjort det tror jeg pakningen hadde gått ad undas:):flushit: Siter ALDRI MER KADETT E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 For noken helger siden kom noken kamerater køyrande til vorspiell til meg. I hastverket hadde dei helt på 1 liter for mykje olje og fyllt halv tank med diesel. Resultatet var at motoren taut olje og at motortemperaturen vart så høg at oljen begynte å brenne. Men etter å ha senka oljenivået og fyllt bensin i staden for diesel orda det sej. Utrulig ka ein stakkars gammal Jetta ska tøle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg