Gå til innhold

Beste turbo på 2.3?

Ranger emnet

Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørsmålet er vell egentli umulig å få et RIKTIG svar på..men klart Garrett kulelagra turbo fungerer bra,men det gjør alle de andre også.Her spiller jo alt om motoren inn...hvilken turbostørrelse du skal ha osv osv osv.

Jeg personlig bruker Turbonetics på modifiserte motorer,kommer til å prøve Precision i framtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjennskap til noen veldig dyktige bmw trimmere i sverige...de bruker eller monterer så si 1 av 10 kulelagra turboer...ikke anbefaler de BB turboer heller.

Er veldig mye med det at hvis det skjer noe med turboen er det veldig vanskelig å gjøre noe med det,og hvis det går ann blir veldig dyrt.

Også mener de at det ofte ikke er så vanvittig forskjell som mange skal ha det til,hvis man bare finner den RIKTIGE journal bearing turboen.

De målte på en 3,0 6 cyl motor og differansen var ca 500 omdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som du nevner der er særdeles viktig med tanke på levelengde på ALLE turboer,hvis du stopper med en gang kan turboen stå å gå ganske skremmende lang tid,uten smøring.Er vell ikke så mange lager som har godt av det.

Jeg har kulelager turbo på 2 motorer jeg har nå,men kommer neste gang til å gå for turbo med vanlig journal lager.

Precision har sin tech som heter RACEbearing...fungerer vistnokk veldig bra men er bare så helt vanvittige svære turboer.

Det som er litt dumt...med f.eks med Volvo,som vi har så blir det for lite eksos etter hvert som vi bruker veldige store turboer så går det lengre tid å få opp ladetrykket man skal ha.Og altså er det kommet en slags grense på kjørbarheten...men effekten vil øke uansett,men her kommer gassen inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider