volvokvaløya Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 hvilken eksosmanifold har du da?? SKAL du ha kulelagring?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Send meg alt om motoren din på pm,hvor mye effekt du tenker å ta ut av den osv,så finner vi ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Tror denne vil fungere bra på en 2.3 liters turbo-maskin med 250-300 hk i siktet.. http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/cPath/21/products_id/29 Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Ikke dum den nei,synd det ikke sto noe om hjula i den,men tror jeg ville ha gådd større og slemmere aggregat hvis man skulle nå 550hk som de antyder i annonsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Det som du nevner der er særdeles viktig med tanke på levelengde på ALLE turboer,hvis du stopper med en gang kan turboen stå å gå ganske skremmende lang tid,uten smøring.Er vell ikke så mange lager som har godt av det.Jeg har kulelager turbo på 2 motorer jeg har nå,men kommer neste gang til å gå for turbo med vanlig journal lager. Precision har sin tech som heter RACEbearing...fungerer vistnokk veldig bra men er bare så helt vanvittige svære turboer. Det som er litt dumt...med f.eks med Volvo,som vi har så blir det for lite eksos etter hvert som vi bruker veldige store turboer så går det lengre tid å få opp ladetrykket man skal ha.Og altså er det kommet en slags grense på kjørbarheten...men effekten vil øke uansett,men her kommer gassen inn. Jepp. Jeg har hørt(og følger opp det) at en turbomotor faktisk HELST skal stå å gå i 5-10 min før den kjøres med såpass at den lader. Når man skal stoppe motoren/bilen så skal den stå å gå i 2-3 min. Dette gjør iallefall jeg HVER gang med min. Godt mulig det er en overdrivelse med at den skal stå og gå i 5-10 min før den kjøres, men dette har jeg lagt meg til en vane å gjøre nå. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Aldri dumt å kjøle ned litt før/etter hard kjøring... Det med turboer finnes det jo inget fasitsvar på, alle har forskjellige meninger, ønsker om karakter og erfaringer... Det er mye som fungerer selv om alle sier at det går dass... Grunnen til at jeg kjører med en gammal T3 fra cosfjært er pengemangel, går på skole. Som volvokvaløya sier så er jo nyere og mere moderne turboer å anbefale (nytt er best), det som det kommer ann på er jo pris, bruksområde, effekt og hvordan en vil ha karakteren på motoren... Virker som om at du vet hva du snakker om forresten... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Lar du den stå å gå på tomgang i 10 min før du kjører? Bedre å kjøre den veldig rolig i 10 min først da, hverken motor eller olje blir varm av tomgangskjøring, endet eneste du oppnår er sure plugger Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg