svein p Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 La nettopp om til vinterdekk. Sommerdekka var da skeivslitte foran. Men venstre framhjul var slitt på innsida,og høyre dekk var slitt på utsiden. Har jeg kjørt for hardt i venstresvinger,eller kan det være noe teknisk feil(hjulstilling)? Blei vel kanskje rart formulert dette,men men Siter -01 Peugeot 806 Familiebil -80 Chevrolet Caprice 4 dørs -66 Ford Falcon stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Sannsynligvis på tide å få justert forstilling :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Send den inn på verksted, og få de til å justere camber og spissing.. Dette vil koste deg under 1000kr:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Kan selvfølgelig være en veldig god ide å ta en forstillingskontroll (4-hjuls), det er som sagt ikke veldig dyrt og sparer dekk, drivstoff og miljø om det er noen feil der. Likevel.. Om du sliter dekk på yttersiden, kan det ha en sammenheng med hvordan du svinger (dvs ta harde svinger).. Slitasjen på innsiden har jeg derimot ingen god forklaring på :) Kjører du vanvittig hardt i svingene eller? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 har du senket bilen \ satt på større felger og annet innpress uten 4-hjuls kontroll? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein p Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Kjører vel ganske normalt i svingene.Er da snakk om en kassabil,peugeot 806, så er vel ikke det likeste å kjøre fort med i svingene da.Men kan da kanskje være lite luft i dekkene,selv om det ikke så slik ut.Dekkene var ganske utslitt.Ellers får jeg vel ta en 4hjulskontroll på den hvis vinterdekkene får den samme slitasjen.Er ikke snakk om noe senking eller andre felger nei. Siter -01 Peugeot 806 Familiebil -80 Chevrolet Caprice 4 dørs -66 Ford Falcon stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Ved 4-hjulsmåling bør ha gode dekk på bilen for å unngå feil innstilling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 lurt å få tatt 4 hjulskontroll m justering av spissing ja.. tviler på at det er mulig å justere spissing bak og camber, er stivt hjuloppheng bak på den regner jeg med... og er vel heller ikke justering for camber forran på den.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Ved 4-hjulsmåling bør ha gode dekk på bilen for å unngå feil innstilling. Kan du forklare hvorfor det skjer? De setter jo måleapparatet på felgen, så dekket skulle jo ikke ha noe å si her... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Enkelt å greit fordi har du skeivslitte dekk så kan hjulet halle en veg. Når du da justerer hjulstillinga med desse dekka blir vinkelen annerledes enn med nye "plane" dekk. I tillegg kan bilen ofte dra skeivt/til ene siden pga dekka etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Enkelt å greit fordi har du skeivslitte dekk så kan hjulet halle en veg. Når du da justerer hjulstillinga med desse dekka blir vinkelen annerledes enn med nye "plane" dekk. I tillegg kan bilen ofte dra skeivt/til ene siden pga dekka etterpå.:puke: Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 :puke: :puke: :puke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Enkelt å greit fordi har du skeivslitte dekk så kan hjulet halle en veg. Når du da justerer hjulstillinga med desse dekka blir vinkelen annerledes enn med nye "plane" dekk. I tillegg kan bilen ofte dra skeivt/til ene siden pga dekka etterpå. Hvis hjulstillingen din forandrer seg pga slitte dekk ville jeg ha sjekka hjullagre og bærekuler og diverse for slitasje... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.