_Kenneth_ Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 girkassa må du skifte til ei so passa en b230, Ja, men en B230 er jo i utgangspunkete skråstilt, setter jeg denne rett, så vil jo girkassa bli skjev.. Og det går jo ikke.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Blir litt trangt, og litt ombygging for å få en 230 turbo i 142.B20 er veldig slitesterk original, men koster fort penger å hente effekt ut av. Forstillinga innbyder ikke akkurat til de råeste kjøreegenskaper heller. Hva mener du med koster penger..? Det er vel så "enkelt" som å senke kompressjonen på den, lage grenrør og så få tak i trykkgasser..?? Det er jo en dårlig løsning økonomisk med tanke på en B230 med innsprut, som da allerede har turbo, og er kurant å få mer effekt ut av.. Så det er vel kanskje verd den ombyggingen som skal til..? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hvor billig, kommer vel ann på effekten du satser på. En b20 med trykkgassere og turbo vil gjerne bruke ganske så greit med suppe også. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Hvor billig, kommer vel ann på effekten du satser på.En b20 med trykkgassere og turbo vil gjerne bruke ganske så greit med suppe også. Det er jo sant.. Kan vel koste på så mye jeg vil, for å si det sånn.. Men er du enig i at en B230 med sprut og turbo er en "bedre" løsning, med tanke på driftsikkerhet og forbruk..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 B18 er den beste volvomotoren som er lagd.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 B18 er den beste volvomotoren som er lagd.. :D Men skal vel en del til for å få ut noe gamp, siden den har så lite volum vil jeg tro.. Dessuten er den vel best som original.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Eg trur eg kan påstå at det er meir driftsikkert med B23/B230 enn B20. Ser ikkje for meg støtstengene og vippearmane i B20 som driftsikre. Blant dei eg kjenner som har kjapt trimmet B20 med store gassere og hvass kam har antatt effekt vore 180 hk og maks forventet levetid 20000 km. Synest å huske at rettstillt B230 med girkasse fra 14x passer overens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oysterkisen Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 B23 er den beste motoren. I B230 sitter "hovedveivlageret" i midten, og ryker dette flytter hele veiva på seg, drar med seg alt av råder og fucker opp alt. Mens på B23`n sitter det helt på kanten, ryker det da flytter ikke veiva på seg i det hele tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 når vil det være størst sjangs for at dette skjer da? selvsagt når lageret er utslitt, men er dette et kjent/utbredt problem med b230? kommer til å gå til innkjøp av en '88-modell 740 i nærmeste framtid, og der sitter det vel en b230 antar jeg.. :) gått langt har den også.. men siden den er gubbekjørt og godt tatt vare på av volvo-folk, så håper jeg det vil gå bra.. :) satser på å kjøpe nyere eller hente en turbomotor i sverige etterhvert som pengene "strømmer inn"! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 alle turbomotorer UNNTATT B230ET kan du bruke. B230ET har spagethi-råder, og kan når som helst ryke på litt ladetrykk. ett veldig klassisk eksempel er denna linken her; http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153347 Jeg anbefaler deg på det sterkeste å satse på en B230FK eller FT fra så ny volvo 940 som mulig. Å overhale en FT er det beste, da du får med en kjekk vann til olje kjøler, som er 10 ganger så effektiv som en Luft til olje Kjøler. Eventuelt fikser du deg en oljekjøler fra en FT til FK'en...poenget mitt er at du sparer vanvittig mye plass på dette, og kjøleren holder til 500hk uten problemer. mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.