Gå til innhold

Volvo 360-sveise sperre?!

Ranger emnet


januz_9

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sjøl en 360 vintersladdebil. vurderer å få sveisa diffen jeg også, men ble litt i tvil nå... bilen blir jo tross alt kjørt frem og tilbake til jobb med,,(vertfall en stund ennå)

 

men den slepper uten sperr ogsåm bare farten er stor nok!

 

på tørr asfalt er det jo omtrent umulig:(

 

(Y)gleder seg til snø!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Har sjøl en 360 vintersladdebil. vurderer å få sveisa diffen jeg også' date=' men ble litt i tvil nå... bilen blir jo tross alt kjørt frem og tilbake til jobb med,,(vertfall en stund ennå)

 

men den slepper uten sperr ogsåm bare farten er stor nok!

 

på tørr asfalt er det jo omtrent umulig:(

 

(Y)gleder seg til snø![/quote']

 

Hvis du er bekymret for høy fart på motorveien på tørr asfalt kan du ta det med ro. Eneste du merker der er at rattet må holdes litt igjen siden den vil gå litt rett fram. Men det slipper ikke.... og understyrer ikke heller:P

 

Bare sveis, du kommer ikke til å angre hvis du kjører med billige bakdekk.

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bytta plugger, pluggkabler, olje, oljefilter, radiator, og ga den litt ekstra puste hjelp med et fint power filter. Så nå går den både gjevnere og ble litt sprækere. Behøvde ikke "truge" den like mye i rundkjøringer for å liggge bredt!

 

En negativ side med sveisa diff om vinteren må vel være at det bilen vi legge seg ut bredt i de fleste svinger selv om man ikke ønsker det, da det ene dekket går for sakte, og får en håndbrekk funksjon.

Kan jo være litt upraktisk hvis man en gang i blandt skal prøve å drive med litt normal nytte kjøring. Stemmer ikke dette?!

 

Fant en 360 Gl injection donor bil, passer diffen fra denne?

 

Meldt snø på østlandet til Søndagen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bytta plugger, pluggkabler, olje, oljefilter, radiator, og ga den litt ekstra puste hjelp med et fint power filter. Så nå går den både gjevnere og ble litt sprækere. Behøvde ikke "truge" den like mye i rundkjøringer for å liggge bredt!

 

En negativ side med sveisa diff om vinteren må vel være at det bilen vi legge seg ut bredt i de fleste svinger selv om man ikke ønsker det, da det ene dekket går for sakte, og får en håndbrekk funksjon.

Kan jo være litt upraktisk hvis man en gang i blandt skal prøve å drive med litt normal nytte kjøring. Stemmer ikke dette?!

 

Fant en 360 Gl injection donor bil, passer diffen fra denne?

 

Meldt snø på østlandet til Søndagen!:)

 

Du må bare ha samme girkasse på bilene. Er det 4trinns i din, og 5 trinns i den innsprutern, så passer det ikke..! Ellers er det likt.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En negativ side med sveisa diff om vinteren må vel være at det bilen vi legge seg ut bredt i de fleste svinger selv om man ikke ønsker det, da det ene dekket går for sakte, og får en håndbrekk funksjon.

Kan jo være litt upraktisk hvis man en gang i blandt skal prøve å drive med litt normal nytte kjøring. Stemmer ikke dette?!

 

 

Ikke noe stort problem jeg opplevde iaf....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ha en i bak hånd ja.. gjør som det står over og kjøp deg en aksling ifra høgger`n og sveis ivei.. og pass på at du ikke får slagg og dritt på kronhjulet når du sveiser.. men du MÅ sveise.. :D det er driit morro.. folk klager over kjøre egenskaper men hvor gode kjøre egenskaper har en 360 med orginalt understell? det er ikke akkurat mangel på volvodeler heller så om akslingen raser så er det verste som kan skje at du blir uten bil et par dager.. ;) det her er BILLIG morro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ha en i bak hånd ja.. gjør som det står over og kjøp deg en aksling ifra høgger`n og sveis ivei.. og pass på at du ikke får slagg og dritt på kronhjulet når du sveiser.. men du MÅ sveise.. :D det er driit morro.. folk klager over kjøre egenskaper men hvor gode kjøre egenskaper har en 360 med orginalt understell? det er ikke akkurat mangel på volvodeler heller så om akslingen raser så er det verste som kan skje at du blir uten bil et par dager.. ;) det her er BILLIG morro..

 

Get your facts right, det FLYTER ikke av orginal-deler til 360..

 

Senkesett og nye dempere sitter 360'n helt ok på veien.. (Med litt andre dekk enn 175-80-13 da...)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sveise i vei, men som allerede nevnt: Husk at sveisa sperre kan være litt uggent når det er veldig veldig glatt; bilen blir mer lysten på å gå rett fram. På den annen side blir den jo lettere å få satt opp hvis du merker at den går rett fram - men jeg tror kanskje jeg ville ventet til etter vinteren iom. at du ikke trenger sperrevirkninga like mye på vinteren. På asfalt blir det en kjempeforbedring! :)

 

Når du skal sveise: Sveis drevene fast i carrieren, så holder det lenger. Hvis du sveiser med korte intervaller og tar pauser underveis unngår du også at ting/stikkaksler/drev slår seg. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble det ikke så veldig aktuelt for meg å sveise sperre!

I over i går kjørte jeg ned en bakke rundt en sving, det var 8-9 grader i luften, men PLUTSELIG møtte jeg på underkjølt regn, mistet veigrepet, gikk over i andre kjørefelt, og sklei langs autovernet, og møtte på en bil i mot!:shake Med andre ord jeg fronta med 360'en! BUHUU!!!

Krasjen var et solid bevis på at volvo er krasj sikkre!

 

360'en fikk seg en støkk, men sammenlignet med den nye renaulten jeg traff var det bare blåbærr. Renaulten blir vel mest sannsynlig kondemnert!

 

Men men, jeg får vel lage en tråd om bilen, med bilder fra åstedet o.s.v.

 

Jeg begynte virkelig å bli glad i bilen også! Var jo knall fin og ligge bredt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get your facts right, det FLYTER ikke av orginal-deler til 360..

 

Senkesett og nye dempere sitter 360'n helt ok på veien.. (Med litt andre dekk enn 175-80-13 da...)

 

tviler på at det er så magert med deler at det er umulig å få tak i en bak aksling men.. : P du har sikkert mer peiling enn meg..

 

med "dårlige" kjøre egenskaper mente jeg på orginalt understell.. bytter du dempere, dekk, fjærer osv. er jo saken en helt annen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår