Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Vær nå ikke så negativ da :) Sveisa diff er gøy. Du glemte slum, og kjøreegenskap-hemmende til de grader.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Du glemte slum, og kjøreegenskap-hemmende til de grader.. Prøv sjæl før du er så kritisk a Gulbransen;)hehe Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Har kjørt 240 med sveisa sperre.. Det skal jeg ALDRI ha... Og regner med det er samma greiene med 360.. Kanskje enda værre og, siden den er mye kortere.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Har sjøl en 360 vintersladdebil. vurderer å få sveisa diffen jeg også, men ble litt i tvil nå... bilen blir jo tross alt kjørt frem og tilbake til jobb med,,(vertfall en stund ennå) men den slepper uten sperr ogsåm bare farten er stor nok! på tørr asfalt er det jo omtrent umulig:( (Y)gleder seg til snø! Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 ']Har sjøl en 360 vintersladdebil. vurderer å få sveisa diffen jeg også' date=' men ble litt i tvil nå... bilen blir jo tross alt kjørt frem og tilbake til jobb med,,(vertfall en stund ennå) men den slepper uten sperr ogsåm bare farten er stor nok! på tørr asfalt er det jo omtrent umulig:( (Y)gleder seg til snø![/quote'] Hvis du er bekymret for høy fart på motorveien på tørr asfalt kan du ta det med ro. Eneste du merker der er at rattet må holdes litt igjen siden den vil gå litt rett fram. Men det slipper ikke.... og understyrer ikke heller:P Bare sveis, du kommer ikke til å angre hvis du kjører med billige bakdekk. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
januz_9 Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Fikk bytta plugger, pluggkabler, olje, oljefilter, radiator, og ga den litt ekstra puste hjelp med et fint power filter. Så nå går den både gjevnere og ble litt sprækere. Behøvde ikke "truge" den like mye i rundkjøringer for å liggge bredt! En negativ side med sveisa diff om vinteren må vel være at det bilen vi legge seg ut bredt i de fleste svinger selv om man ikke ønsker det, da det ene dekket går for sakte, og får en håndbrekk funksjon. Kan jo være litt upraktisk hvis man en gang i blandt skal prøve å drive med litt normal nytte kjøring. Stemmer ikke dette?! Fant en 360 Gl injection donor bil, passer diffen fra denne? Meldt snø på østlandet til Søndagen!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Fikk bytta plugger, pluggkabler, olje, oljefilter, radiator, og ga den litt ekstra puste hjelp med et fint power filter. Så nå går den både gjevnere og ble litt sprækere. Behøvde ikke "truge" den like mye i rundkjøringer for å liggge bredt! En negativ side med sveisa diff om vinteren må vel være at det bilen vi legge seg ut bredt i de fleste svinger selv om man ikke ønsker det, da det ene dekket går for sakte, og får en håndbrekk funksjon. Kan jo være litt upraktisk hvis man en gang i blandt skal prøve å drive med litt normal nytte kjøring. Stemmer ikke dette?! Fant en 360 Gl injection donor bil, passer diffen fra denne? Meldt snø på østlandet til Søndagen!:) Du må bare ha samme girkasse på bilene. Er det 4trinns i din, og 5 trinns i den innsprutern, så passer det ikke..! Ellers er det likt. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 En negativ side med sveisa diff om vinteren må vel være at det bilen vi legge seg ut bredt i de fleste svinger selv om man ikke ønsker det, da det ene dekket går for sakte, og får en håndbrekk funksjon. Kan jo være litt upraktisk hvis man en gang i blandt skal prøve å drive med litt normal nytte kjøring. Stemmer ikke dette?! Ikke noe stort problem jeg opplevde iaf.... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Dra på høgger`n og finn deg ei anna bakakslin i fra en 360 og sveis på den. så har du den "ordentlige" bakakslinga og den med sveisa sperre på! Da kan du prøve deg fram på diverse fører osv. osv....! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Det er lurt å ha en i bak hånd ja.. gjør som det står over og kjøp deg en aksling ifra høgger`n og sveis ivei.. og pass på at du ikke får slagg og dritt på kronhjulet når du sveiser.. men du MÅ sveise.. :D det er driit morro.. folk klager over kjøre egenskaper men hvor gode kjøre egenskaper har en 360 med orginalt understell? det er ikke akkurat mangel på volvodeler heller så om akslingen raser så er det verste som kan skje at du blir uten bil et par dager.. ;) det her er BILLIG morro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Det er lurt å ha en i bak hånd ja.. gjør som det står over og kjøp deg en aksling ifra høgger`n og sveis ivei.. og pass på at du ikke får slagg og dritt på kronhjulet når du sveiser.. men du MÅ sveise.. :D det er driit morro.. folk klager over kjøre egenskaper men hvor gode kjøre egenskaper har en 360 med orginalt understell? det er ikke akkurat mangel på volvodeler heller så om akslingen raser så er det verste som kan skje at du blir uten bil et par dager.. ;) det her er BILLIG morro.. Get your facts right, det FLYTER ikke av orginal-deler til 360.. Senkesett og nye dempere sitter 360'n helt ok på veien.. (Med litt andre dekk enn 175-80-13 da...) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pålvo Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 også er det ikke grise billig for en diff her å der. litt jobb å bytte den er det oxo. men er man skru gær'n så går vel det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Det er bare å sveise i vei, men som allerede nevnt: Husk at sveisa sperre kan være litt uggent når det er veldig veldig glatt; bilen blir mer lysten på å gå rett fram. På den annen side blir den jo lettere å få satt opp hvis du merker at den går rett fram - men jeg tror kanskje jeg ville ventet til etter vinteren iom. at du ikke trenger sperrevirkninga like mye på vinteren. På asfalt blir det en kjempeforbedring! :) Når du skal sveise: Sveis drevene fast i carrieren, så holder det lenger. Hvis du sveiser med korte intervaller og tar pauser underveis unngår du også at ting/stikkaksler/drev slår seg. :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
januz_9 Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Plutselig ble det ikke så veldig aktuelt for meg å sveise sperre! I over i går kjørte jeg ned en bakke rundt en sving, det var 8-9 grader i luften, men PLUTSELIG møtte jeg på underkjølt regn, mistet veigrepet, gikk over i andre kjørefelt, og sklei langs autovernet, og møtte på en bil i mot!:shake Med andre ord jeg fronta med 360'en! BUHUU!!! Krasjen var et solid bevis på at volvo er krasj sikkre! 360'en fikk seg en støkk, men sammenlignet med den nye renaulten jeg traff var det bare blåbærr. Renaulten blir vel mest sannsynlig kondemnert! Men men, jeg får vel lage en tråd om bilen, med bilder fra åstedet o.s.v. Jeg begynte virkelig å bli glad i bilen også! Var jo knall fin og ligge bredt med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Get your facts right, det FLYTER ikke av orginal-deler til 360.. Senkesett og nye dempere sitter 360'n helt ok på veien.. (Med litt andre dekk enn 175-80-13 da...) tviler på at det er så magert med deler at det er umulig å få tak i en bak aksling men.. : P du har sikkert mer peiling enn meg.. med "dårlige" kjøre egenskaper mente jeg på orginalt understell.. bytter du dempere, dekk, fjærer osv. er jo saken en helt annen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.