Ok`n Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Har kjøpt inn ein Taunus 72`mod,som skal få større motor og sperre!men kva andre ting er det eg kan gjere for å få denne stiv eller meir kurrant for drifting?Tenkte på å mekke stabstag til framme men vil dette skape understyring sida det kun blir framme? Ok`n Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri cosworth Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 kan kappe fjærene forran :) en kammerat av meg har det på en taunus, er litt understyrt men når det først slepper så slepper det som juling :happyhappy: det er uten sperre og med 2.0 sierra is motor uten is toppen :) Siter 1993 volvo 245 (rånebrakka!) 1982 møørch s123(ein to tri) 300tdt vraka:( 1977 ford capri 2.0 S (prosjekt) formann i bamblebøgda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Om du har tenkt å sladde på snø'n så trenger du ikke stort mere enn hjelm og et forståelsesfult forsikringselskap... hehe. Er en fordel med meget gode piggdekk framme, og gode piggfrie bak. Da blir det mere kontrollerbar sladd. P Ellers så trenger du nok et slepetau liggendes i bilen... Til bane, så er kortstyring er en fin invenstering. (økonomi tips, rattkule) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Jepp,det skal eg gjera så snart så mulig!Får litt amcar stuk over bilen og da:) Taunusen slipper ganske bra når den først slipper,så eit mindre ratt eller rattkule på til tenker eg! åssen topp bruker han på is motoren da?Blir snø/våt asfalt sladding, piggdekk er vel lurt ja nå som vinteren snart er her. men sånn sett med drivverk og karosseri kan eg gjera for å få optimal kontroll på sladden? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XenonHID Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 trening, trening og trening... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 understyring er jo helst noe du vil ha. Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 sveisa sperre, standard bil og noen brukte rallypigg er en god resept. ikke senk den, kjedelig å sitte fast overalt. ¨ http://filmer.driftfun.com/2006/driftfun-2006-03-05-sigdal.wmv Film som kan inspirere litt. De to BMWene våre, og nissanen hadde standard fjærer og dempere og rallypigg. sveisa sperre på den ene bmwen. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 trening, trening og trening... Har forsåvidt litt erfaring ifra før av,har allerde vraka ein laurel 2 ganger og rulla på taket med ein justy pga for høy satsing på vinterføret! :P Men tenkte å ta det til "the next level" med å fin justere det som kans med bilen.. understyring er jo helst noe du vil ha. Doh!!så klart,meinte øverstyring...;) sveisa sperre, standard bil og noen brukte rallypigg er en god resept. ikke senk den, kjedelig å sitte fast overalt. Film som kan inspirere litt. De to BMWene våre, og nissanen hadde standard fjærer og dempere og rallypigg. sveisa sperre på den ene bmwen Kva ligger prisen på 13tommere rallypigg på ca?rekner med kollevold kan skaffe slike.Litt senking må nok til for den er ganske høg,litt ustabil i stor fart!Bra kjøyring og film:) Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 helst ha understyring? vil vel ha en mellom ting.. understyring er altså at bilen sklir rett fram i en sving.. lite grep framme.. og overstyring er motsatt.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Har forsåvidt litt erfaring ifra før av,har allerde vraka ein laurel 2 ganger og rulla på taket med ein justy pga for høy satsing på vinterføret! :P Men tenkte å ta det til "the next level" med å fin justere det som kans med bilen.. Doh!!så klart,meinte øverstyring...;) Kva ligger prisen på 13tommere rallypigg på ca?rekner med kollevold kan skaffe slike.Litt senking må nok til for den er ganske høg,litt ustabil i stor fart!Bra kjøyring og film:) har aldri kjøpt nye rallypigg før, men tipper 2000 pr dekk ca? brukte er fra 500-1000 for 4 stk. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SieRRa-rollercam Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Har hatt en del taunuser ,og min anbefaling er å bytte til gode dempere foran. Kjør med smale dekk foran feks 155-165og 185 dekk bak. Kapper du fjærene får du feil hjulvinkel og da slipper bilen foran ganske så fort. Og etter min mening IKKE styrkule, det skjønner du etter en del kjøring med kule på. Skal du sveise sperre så bruk pinneapparat og sett jordingskabelen i differensialen der du sveiser, da du kan ødlegge kronhjulet (tennene)dersom jordingen står på det når du sveiser på motgående tannhjul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Har hatt en del taunuser ,og min anbefaling er å bytte til gode dempere foran.Kjør med smale dekk foran feks 155-165og 185 dekk bak. Kapper du fjærene får du feil hjulvinkel og da slipper bilen foran ganske så fort. Og etter min mening IKKE styrkule, det skjønner du etter en del kjøring med kule på. Skal du sveise sperre så bruk pinneapparat og sett jordingskabelen i differensialen der du sveiser, da du kan ødlegge kronhjulet (tennene)dersom jordingen står på det når du sveiser på motgående tannhjul! Ok,tenker du da på nye eller noe aftermarked dempere da?Ok,takk for det tipset!:) Han som eg kjøpte bilen av sa at sveisa sperre på taunus bakaksling ikkje var noko særligt holdbart,har du erfart det? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Om du har sveist aksling godt nok så er det nok stikkakslingene dine som ryker visst det er noe som ryker Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Har kjøpt inn ein Taunus 72`mod,som skal få større motor og sperre!men kva andre ting er det eg kan gjere for å få denne stiv eller meir kurrant for drifting?Tenkte på å mekke stabstag til framme men vil dette skape understyring sida det kun blir framme? Ok`n sveisa diff HØY og MYK bil! litt vekt i ræva snøskuffe og slepetau lykke til :) skal du ha noe stabstag skal du ha det bak ;) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 vi skulle nesten opprettet et eget forum for "sladding".. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.