auto82 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Er det uklokt å kjøre bilen tom for bensin helt til den stopper av seg selv? Er det noe som kan skje? Eller gjør ikke dette noen fare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Du kan risikere å få deg en helvetes spasertur da. Eller så kan jeg tenke meg at trimmede turbomotorer kan ta skade dersom man tilfeldigvis har full gass idet man går bensintom. Bare en teori jeg har om at motoren vil gå magert like før bensinpumpa begynner å suge luft. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Fraværende bensin(/trykk) og glovarme sylindere = ikke bra, som Reodor var inne på. Litt av grunnen til at jeg ikke liker fuelcut som "turtallsperre" på div motorstyringssystemer. Men det skjer sjelden noe farlig ved vanlige biler på vanlig turtall. Ved oppstart igjen etter å ha fylt på mer bensin tar det selvfølgelig litt tid å bygge opp trykket i rail, slanger og filter før motoren går av seg selv igjen på tomgang. Hadde du hatt dieselbil derimot.. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Generelt sett ingen fare ved dette:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Somregel har biler litt gruff på bunnen av tanken, som kan skape problemer senere etter at du har kjørt tørt. (dvs du må bytte filter) Ellers er jeg enig i Reodor & Oddis' tanker rundt dette. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Har det noen betydning for om det er forgasser eller innsprutnings motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Somregel har biler litt gruff på bunnen av tanken, som kan skape problemer senere etter at du har kjørt tørt. (dvs du må bytte filter) Ellers er jeg enig i Reodor & Oddis' tanker rundt dette. Bytte filter burde man gjøre av og til ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Loco Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Fraværende bensin(/trykk) og glovarme sylindere = ikke bra, som Reodor var inne på. Litt av grunnen til at jeg ikke liker fuelcut som "turtallsperre" på div motorstyringssystemer. Men det skjer sjelden noe farlig ved vanlige biler på vanlig turtall. Ved oppstart igjen etter å ha fylt på mer bensin tar det selvfølgelig litt tid å bygge opp trykket i rail, slanger og filter før motoren går av seg selv igjen på tomgang. Hadde du hatt dieselbil derimot.. Kan du forklare dette nærmere? Sikkert mange som lurer på dette, deriblandt min svigers:P Han har attpåtil TDI. Det er en VW C******** 1,9 TDI.(the car of whom we do not speak. Han er ikke helt fornøyd med den;)) Siter *-87 Golf Deuce. "Syvsoveren" Overraskende kvikk 1,8 K-Jet JKM Golf-crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 El_loco: Er det ikke litt forskjell på å kjøre en bensinbil tørr og en dieselbil tørr? (Du nevner TDi). Mener å ha hørt at det er en stor jobb å få igang en diesel etter å tømt tanken helt.... Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Dieselmotorer (hvertfall gårsdagens teknologi) har innsprøytningsdyser som er avhengige av høyt trykk for å åpne. Hvis det kommer luft i systemet vil denne luften komprimeres av innsprøytningspumpa istedet for at diesel når fram til dysene under høyt trykk og åpner disse. Derfor må man lufte innsprøytningssystemet etter at man har kjørt tørt med dieselbil. Moderne dieselbiler med mye elektronikk, commonrail eller pumpedyse har sikkert avstedkommet systemer som ikke er så vanskelige å få startet etter at man har kjørt tom for drivstoff. Vil tro at de er like lette å ha med å gjøre som en bensinbil. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.