Gå til innhold

prosjekt 240 V8

Ranger emnet


slire_sladd

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hey 2 fast kommer gjerne og henter en tank hos deg jeg, passer det at jeg kommer imorgenkveld? Fikk nr ditt av Slire så ringer deg på dagen imorgen.

 

Ellers har jeg hatt bila på "langtur" i helga og havarert bensin pompa som også skulle ha vært ny for 2 mnd siden:hvaskjera Kjøpte en helt lik Holly bensinpumpe Som sef satte meg tilbake 1650 spenn + mva.

 

Har også hatt en lengere hyggelig samtale med tidligere eier av bilen som ikke var spess intr i å være med og spleise på noe som helst. Sa til han at hvis han tok seg av omreg så skulle jeg ikke plage han noe mere. Det var helt u intr for han så da får jeg vel sette igang og finne ut om det er noen muligheter for å få det til på annet vis:m'm:

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føkk... lurer på hva lovverket sier om sånt...? kjipt av han å vende deg ryggen totalt. lurer på hva han hadde sagt hvis du hadde heva kjøpet dagen etterpå...

hvor havarerte bensinpumpa?

 

kanskje sjekke elsystemet til pumpa i tilfelle han har noe "tvinna-kabel-med-elektrotape-rundt"... skulle ikke akkurat forundre meg, blitt en liten kortsluttning...

og kanskje montere et filter før den pumpa

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne og titta på de bura tidligere idag, mye morro der.

 

Har skrevet ut klagesjemare idag som skal fylles ut imorgen og sendes til tidligere eier. Har lest endel om klageskaker og ser ikke ut som om dette skal bli noe problem for min del. Tar nok bare litt tid. Har også kontaktet et advokat firma for konsultasjon angående saken. Litt lettere enn og lese seg til alle tingene selv. Koster jo litt, men det får bare stå til hehe...

 

Han påsto jo at pumpa bråkte så mye pga opphenget og at sånn låt lagde den. Merkelig nok bråker ikke ei ny pumpe så mye. så da var det bare tull det han påsto der også... Begynner og bli litt lei nå. Det var en blanding av ei pumpe full av drit og dårlige koblinger som gjorde at pumpa havarerte ja, Heldigvis fikk jeg den til å gå sånn halvveis sånn at jeg kom meg hjem søndag, men den stoppa jo 5-6 ganger fra kongsvinger og inn til byen....

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pumpa var ny for 2 mnd siden ja... Den var ny da bilen ble godkjent....

Skjønner ikke hvorfor hele bilen går til helvete nå.. Den funka jo uten noe tull når han kjørte med den rett før salget... Eneste var oljelekkasjen som var litt alvorlig feil..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey 2 fast kommer gjerne og henter en tank hos deg jeg, passer det at jeg kommer imorgenkveld? Fikk nr ditt av Slire så ringer deg på dagen imorgen.

 

Ellers har jeg hatt bila på "langtur" i helga og havarert bensin pompa som også skulle ha vært ny for 2 mnd siden:hvaskjera Kjøpte en helt lik Holly bensinpumpe Som sef satte meg tilbake 1650 spenn + mva.

 

Har også hatt en lengere hyggelig samtale med tidligere eier av bilen som ikke var spess intr i å være med og spleise på noe som helst. Sa til han at hvis han tok seg av omreg så skulle jeg ikke plage han noe mere. Det var helt u intr for han så da får jeg vel sette igang og finne ut om det er noen muligheter for å få det til på annet vis:m'm:

 

 

i kveld skal jeg drikke øl tror jeg :D hehe.. hvis du kommer før 7 tia burde det vel funke.. bare pling meg før du kommer.. tror jeg har 3 tanker stående oppå hverandre nå i garasjen :p + at jeg fikk meg enda en delebil i går :D

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm reklamasjonsretten gjelder vel ikke feil som oppstår uten at tidligere eier var klar over feilene? dessuten var det jo INGEN feil me bilen. bensinpumpa var jeg me å tok ut av esken når han hadde kjøpt den. fabrikkfeil?

motorer kan stoppe når som helst. vet ALDRI når en motor havarerer.. uflaks, rett og slett.. den også funka helt fint for oss hvertfall..

 

du kan jo tenke deg selv.. hvis du hadde hatt en bil du var fornøyd med, som gikk uten tull! ikke noen problemer.. og du solgte den.. da begynner ting å skje, motor havarerer osv osv.. HVA får tidligere eier gjort med det?? det kunne umulig du ha visst, og hadde du gidda å betale noe for at han som kjøper bilen din herjer den i filler og skylder på deg?

NEI jeg sier ikke at du herja den i filler.. men man vet jo aldri.. du hadde også vært skeptisk hadde du solgt en bil du ikke hadde hatt problemer med.

 

skjønner også din side av saken.. det er surt, men sånt kan skje med alt! ulempen med privatsalg, ingen garanti..!

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 V8 POVER. Hva med og slutte og blande seg og komme med en masse uttalelser du ikke har bakgrunns kunnskaper om , er jo bare antagelser og ikke noe konkret fakta i det du sitter og skriver! Tenker vi lar Forbrukerombudet avgjøre den saken jeg...

 

 

 

 

 

Har vært hos 2 FAST og fått en bulka fin tank av han som skal byttes ut med den hullete dritten som sitter der nå. Håper det ikke dukker opp no mere dritt nå. Er jo ikke godt og si hva man kan finne innunder der, har jo dukka opp litt overraskelser på denne bilen..

 

Tusen takk til 2 Fast for tank:happyhappy:

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Forbrukerportalen:

 

 

Når man kjøper en bil "solgt som den er" er det tre spørsmål som må vurderes for å finne ut om det foreligger en mangel. Har selger gitt feil eller holdt tilbake opplysninger, og/eller er bilen i vesentlig dårligere enn du kunne forvente av kjøpesummen og forholdene ellers. Er svaret ja på en eller flere av spørsmålene så foreligger det en mangel.

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår