SVK Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 prøver å få liv i motoren men den vil ikke starte. er en b21et blokk med 405 topp og ft sprut. starteren får rundt, den får bensin å det er gnister, men den vil ikke tenne.. noen som har noen ideer..?? Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 riktig tenning? satt svinghjul feil? Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 prøver å få liv i motoren men den vil ikke starte. er en b21et blokk med 405 topp og ft sprut. starteren får rundt, den får bensin å det er gnister, men den vil ikke tenne.. noen som har noen ideer..?? hmm.. mest sannsynlig at ft sprutet er beregnet på 2,3 l motorer og hvis du har en 2,1 l motor så blir vel ikke blandeforholdene med tanke på motorvolumet riktige elns.. correct me if ajm wrång :) Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Svinghjulsensor ? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 hmm.. mest sannsynlig at ft sprutet er beregnet på 2,3 l motorer og hvis du har en 2,1 l motor så blir vel ikke blandeforholdene med tanke på motorvolumet riktige elns.. correct me if ajm wrång :) Skulle vel være anntydning til start unasett:) Hva er gjort siden den startet sist :P ? hatt av noen tenningsdeler? får du gnist ut av coil ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ks 242 Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Hei! Sjekk om du får + spenning fram til tilkopling merket 15 på coil. Tenningsnøkkel må stå i stilling 2.(kjøreposisjon):doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Hei! Sjekk om du får + spenning fram til tilkopling merket 15 på coil.Tenningsnøkkel må stå i stilling 2.(kjøreposisjon):doh Burde vel være spenning på coilen , i og med at han har gnist på pluggene. Tipper på feil posisjon på svinghjul. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 startsperre? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Skal være rett tenning..;-) Men hvis svinghjulet er satt feil så tenner den ikke? Er ledningsnett og bokser fra 95 så skal vel ikke være start sperre på det?! får jo gnister ut av coilen, å bensin så da står jeg litt fast jeg ass!!!! Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 da får du hekte på ei tennigs lampe og se etter hvor den tenner.. om det er helt på trynet, kan muligens være det. vet du at du har bensin i forbrennings kammeret (våte plugger) eller bare lukter det bensin når du har dratt den på strteren?? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ks 242 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Skal være rett tenning..;-) Men hvis svinghjulet er satt feil så tenner den ikke? Er ledningsnett og bokser fra 95 så skal vel ikke være start sperre på det?! får jo gnister ut av coilen, å bensin så da står jeg litt fast jeg ass!!!! Hei! Du får gnist hvis svinghjul står feil men til feil tidspunkt.:doh Drei motor til øvre dødpunkt syl 1.(Merket på veivhjul) Rotor skal nå peke mot pluggkabel syl 1.Står rotor 180 grader feil dreier du veivaksel en runde til. Riktig pos for svinghjul er at den manglende utfresing av hull nå skal peke mot startmotor.Altså 90 grader før ØD. IKKE HELT LOGISK MEN SÅ ER JO BILEN SVENSK DA. SE forøvrig bilde av dette i nest øverste tråd dette forum! :fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 ja får prøve å få lånt meg en sånn å sjekke... har bensintryks måler + at det lakk litt fra den ene dysa første gang jeg vrei om..;-) Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 den har ikke hoppa over på reima da? Sjekk Nøye på kamdrev,mellomakselen til fordeler og drevet på veiva di.. Min gjør det noen ganger da blir den slik! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dennis02 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Hei. Kjenner en som var ut for noe lignende. Hadde også gnist å besin. Men fikk ikke start. Der var det bensinen som var problemet. Den var rett og slett for gammel. Han fikk ikkje fyr på den med leigther engang. Men dette gjelder sikkert ikkje deg. Men tenkte eg kunne skrive det likevel. Siter Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411 X: Volvo 240 GL X: Volvo 940 Gl senere Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 kondens er jo en mulighet? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.