Mr.TransAm Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 gav de deg noen spesiell grunn til det? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kamikaze-r Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 her ser ej att de er mange som kan dette...hehe.... framlykter skal vere e-merket... bake spiller de ingen trille om de er dot,e,@ eller noe... så lenge fargen er rett og alle lys er der...dvs 2x kjørelys, 2x bremselys, 2x blinklys, 1xtåkelys, 1x ryggelys... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Jeg har hørt at e-merkede lykter ikke lengre er et krav? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 gav de deg noen spesiell grunn til det? Skulle ha e-merkede lykter... Godt mulig at dette gjaldt frontlyktene, og at baklyktene hadde litt med min triksing av ledingene å gjøre :P Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 jeg satt ihvertfall på SAE/DOT merkede lykter både forran og bak på en av mine civic'er, og det fikk jeg beskjed om å bare plukke av igjen av BT... Med mindre det er mange år siden, tok nok BT feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 har ikke lest igjennom alt her ... men.. Røde blinklys er da ikke lov?! tøffe di blinklysene du hennviste til ;) kan du poste nytt bilde av di lysene du vil ha? det som ligger i første post funke ikke :( Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 har ikke lest igjennom alt her ... men.. Røde blinklys er da ikke lov?! tøffe di blinklysene du hennviste til ;) kan du poste nytt bilde av di lysene du vil ha? det som ligger i første post funke ikke :( Er egentelig ikke lov med røde blinkere, men vet at dem har gotatt det på enkelte importerte gammle biler. Er mye lykter som folk kjører med som ikke er lovelig, som 1000m med park lys og 2stk rally 3000 i fronten på en bil. Bytter man lykter og dem nye har samme funsjonen som dem gamle så skulle det vel ikke by på noe problemer.. Men treffer man den rette kuken så blir det jo ett problem, fikk avskilta van min for jeg hadde koblet opp veksel rele på blinke lys foran. så når jeg blinket så vekslet det mellom den i støtfangeren og den på skjermen.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Er egentelig ikke lov med røde blinkere, men vet at dem har gotatt det på enkelte importerte gammle biler. Er mye lykter som folk kjører med som ikke er lovelig, som 1000m med park lys og 2stk rally 3000 i fronten på en bil. Bytter man lykter og dem nye har samme funsjonen som dem gamle så skulle det vel ikke by på noe problemer.. Men treffer man den rette kuken så blir det jo ett problem, fikk avskilta van min for jeg hadde koblet opp veksel rele på blinke lys foran. så når jeg blinket så vekslet det mellom den i støtfangeren og den på skjermen.. hvor får man tak i veksle-rele? er jo sånn bussene har bak, hvorfor er ikke d lov da? er det ikke lov med parkeringslys i ekstralys? (hadde parkeringslys i ALT forran på en mazda 626 jeg hadde en gang, var totalt 10stk parklys i front tror jeg) vet bare at på nyere amerikanske biler må man lage til oransje blinklys for å få det godkjent... Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 hvor får man tak i veksle-rele?er jo sånn bussene har bak, hvorfor er ikke d lov da? er det ikke lov med parkeringslys i ekstralys? (hadde parkeringslys i ALT forran på en mazda 626 jeg hadde en gang, var totalt 10stk parklys i front tror jeg) vet bare at på nyere amerikanske biler må man lage til oransje blinklys for å få det godkjent... Brukte bare ett vanelig relle som har kontakt gjenom når den ikke får strøm og bryter når den får strøm. Koblet ledning fra den og inn på blinke lys foran så dem ble lysene hele tiden noe som er orginalt på den bilen. så styrestrøm fra orginale blinkelys ledningen. Så fjernet jeg parklys pæren som sto orginalt i blinkelyset.. Lys bestemmelsene står i boken krav til kjøre tøy eller i kjøretøys foreskriftene.. En bil skal h ha 2stk park lys framme på bilen som skal lyse hvit. bilen skal ha 2 nærlys, 2 eller 4 fjernlys. som max skal ha en lux på (husker ikke helt men trur det var 460) Så kommer noen sær regler for forskjelige lykter. la oss si en bmw e30 med 2 runde lykter i fronten og nær lysene som sitter yrtes skifter over til fjern når du dimmer opp så har du 4fjern lys. så skal du ha 1000m på den må du ha vendebryter. Men har du en sierra der du har ekstra reflektor inne i lykta som også er fjernlys så går det som en lykt da den sitter innen for samme glass.. men etter regelverke så er det jo nesten ingen 1000m som er lovelig å sette på en bil for å klare lux kravet.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg