Gå til innhold

LED baklys - Er det lov?

Ranger emnet


Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gav de deg noen spesiell grunn til det?

 

Skulle ha e-merkede lykter... Godt mulig at dette gjaldt frontlyktene, og at baklyktene hadde litt med min triksing av ledingene å gjøre :P

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest igjennom alt her ... men..

 

Røde blinklys er da ikke lov?!

tøffe di blinklysene du hennviste til ;)

 

kan du poste nytt bilde av di lysene du vil ha? det som ligger i første post funke ikke :(

 

Er egentelig ikke lov med røde blinkere, men vet at dem har gotatt det på enkelte importerte gammle biler.

Er mye lykter som folk kjører med som ikke er lovelig, som 1000m med park lys og 2stk rally 3000 i fronten på en bil.

 

Bytter man lykter og dem nye har samme funsjonen som dem gamle så skulle det vel ikke by på noe problemer..

 

Men treffer man den rette kuken så blir det jo ett problem, fikk avskilta van min for jeg hadde koblet opp veksel rele på blinke lys foran. så når jeg blinket så vekslet det mellom den i støtfangeren og den på skjermen..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentelig ikke lov med røde blinkere, men vet at dem har gotatt det på enkelte importerte gammle biler.

Er mye lykter som folk kjører med som ikke er lovelig, som 1000m med park lys og 2stk rally 3000 i fronten på en bil.

 

Bytter man lykter og dem nye har samme funsjonen som dem gamle så skulle det vel ikke by på noe problemer..

 

Men treffer man den rette kuken så blir det jo ett problem, fikk avskilta van min for jeg hadde koblet opp veksel rele på blinke lys foran. så når jeg blinket så vekslet det mellom den i støtfangeren og den på skjermen..

 

 

hvor får man tak i veksle-rele?

er jo sånn bussene har bak, hvorfor er ikke d lov da?

 

er det ikke lov med parkeringslys i ekstralys? (hadde parkeringslys i ALT forran på en mazda 626 jeg hadde en gang, var totalt 10stk parklys i front tror jeg)

 

vet bare at på nyere amerikanske biler må man lage til oransje blinklys for å få det godkjent...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man tak i veksle-rele?

er jo sånn bussene har bak, hvorfor er ikke d lov da?

 

er det ikke lov med parkeringslys i ekstralys? (hadde parkeringslys i ALT forran på en mazda 626 jeg hadde en gang, var totalt 10stk parklys i front tror jeg)

 

vet bare at på nyere amerikanske biler må man lage til oransje blinklys for å få det godkjent...

 

Brukte bare ett vanelig relle som har kontakt gjenom når den ikke får strøm og bryter når den får strøm. Koblet ledning fra den og inn på blinke lys foran så dem ble lysene hele tiden noe som er orginalt på den bilen. så styrestrøm fra orginale blinkelys ledningen. Så fjernet jeg parklys pæren som sto orginalt i blinkelyset..

 

Lys bestemmelsene står i boken krav til kjøre tøy eller i kjøretøys foreskriftene..

 

En bil skal h ha 2stk park lys framme på bilen som skal lyse hvit. bilen skal ha 2 nærlys, 2 eller 4 fjernlys. som max skal ha en lux på (husker ikke helt men trur det var 460)

Så kommer noen sær regler for forskjelige lykter. la oss si en bmw e30 med 2 runde lykter i fronten og nær lysene som sitter yrtes skifter over til fjern når du dimmer opp så har du 4fjern lys. så skal du ha 1000m på den må du ha vendebryter. Men har du en sierra der du har ekstra reflektor inne i lykta som også er fjernlys så går det som en lykt da den sitter innen for samme glass..

men etter regelverke så er det jo nesten ingen 1000m som er lovelig å sette på en bil for å klare lux kravet..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår