Mr.TransAm Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Takk for innlegget Malone! Da er jeg sikker på at jeg går for LEDS bak Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexten Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Min bil gikk iallfall nettopp gjennom EU-kontrollen med ettermonterte LED-lys. Hos Toyota Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 så lenge de er E merket så er det det som gjelder. måten du ser om de er det på er enkel for på alle lamper som er godkjent så står det en E med en sirkel rundt. som sagt så lenge de er e merket kan ingen si noe som helst. end of discussion:win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 men er amerikanskproduserte deler e-merket? Generelt altså? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 mr.transam si ifra hvis jeg skal slette dette innlegget men det som ble tatt opp med tuv her og at alt som er innen EU og godkjennes en plass skal også gå i norge..noen som kan forklare dette nærmere? er jo ganske relevant for posten uansett.. Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 er også interessert i det! jeg har jo fått svar på det jeg lurte på! :) Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hm, så "ledPÆRER" betyr "lys emmiterende diode-pærer" ? Det er jo dioder, ikke pærer ? det jeg mente er att fx mekonomen har en sokkel som passer til brems å blinklys, men med dioder ferdi istøpt. som passer rett i den sokkeln du har i bilen, fra før enten det er en amason eller en moderne bil. tippe myndihetene ikke ser på PÆRENE,les den lysgivende delen i billøkta om dem er e-merket..... :D dioder går ett ijennom åverallt.mildt sagt litt lengere levetid åsså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er faktisk ganske strenge krav til lyspærer også: Pærer til lykter skal være godkjent og merket i henhold til ECE-reg.nr. 37 eller annen standard med tilsvarende krav, f.eks. e-merket. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-028.html#28-3 Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Her i europa har vi TUV og i USA har dem DOT (Department of transportation) om man sette DOT deler på europeiske biler så blir det ikke godkjent! men om man setter DOT deler på en USA-lagd bil (f.eks en eller annen gammel amerikaner) så bør jo dette gå bra! med forbehold om feil selvsagt, men dette er MIN oppfattning av denne loven Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 men er amerikanskproduserte deler e-merket? Generelt altså? Nei;) Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hehe... Da er det greit å dobbeltsjekke med BT før jeg går til innkjøp tror jeg... Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Om dem sier nei, be om å få vite hvilken paragraf dem begrunner svaret sitt med, så slipper du at dem sier nei fordi dem tror det ikke er lov. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Smart! Takk for tipset! Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Dette står i kjøretøyforskriften om baklys: Lykter som er godkjent og merket etter SAE eller DOT standard godtas dersom fargen er tilnærmet i samsvar med angivelse i direktiv/standarder som nevnt i § 28-1 nr. 2 og 3. Et søk på DOT/SAE i kjøretøyforskriften avslører at dette godtas på det meste av lysutstyr. Men de blinklysene som ble linket til tidligere i tråden er vel mer tvilsomme, det er vel regler for hvor mange blinklys du kan ha, og jeg vet det er regler for hvor raskt de skal blinke og slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 jeg satt ihvertfall på SAE/DOT merkede lykter både forran og bak på en av mine civic'er, og det fikk jeg beskjed om å bare plukke av igjen av BT... Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg