Darty Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Jeg lurte på å kjøpe en '73 Camaro med 350 motor, og vil gjærne ha så mye fakta og info om denne motoren som mulig. Her kan dere også skrive om erfaringer og andre ting ang. denne motoren! :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Kjøp heller en bok om den på Automobilia bokhandel i Oslo. De sender over hele landet. Kunne sikkert vært laget 1000 poster her om den motoren. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 men litt kort sagt så er vell 350 den letteste motoren i hele verden å både holde på med, trimme, samt å oppdrive deler til.. finnes også med forskjellige bæringer på veiva, 2 bolt, 3X4 bolt og 5x5 bolt.. har hørt at man skal styre unna blokker som er made in mexico, men har ikke noe erfaring med disse selv Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 350 motoren burde vært pensum på enhver bilmekaniker linje. Ikke fordi det er verdens beste motor, men fordi den på en måte er basismotoren med alle "standard-løsningene" som andre motorer gjerne startet med før de fikk kortere salglengder, overliggende kamaksler, turboer, register-reimer, innsprøytning, kompressor osv osv. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 4" borring og 3,48" slaglengde, er veldig enkle og billige å trimme å få deler til. FÅR ALT til disse motorene, hva er egentlig planen med motoren da viss du kjøper bilen? Kun fantasien som setter grensene her ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Planen er vel å få 3-400 hester ut av den.. Hva er da den beste/enkleste metoden? Eller skal vi si billigste? Edit: Takk til de som har skrevet litt her! :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det enkleste og billigste når man snakker om 3-400 hk er å kjøpe en ferdig bygget motor fra USA. Uten tvil. Gå på Ebay, søk på "small block crate motor" og vurder svarene. En 340hk motor får du for rundt 2000-2500$. Denne får du hjem billigst med JetCarrier sjøfrakt. Pris inkludert Alt inkludrt (frakt, norsk moms osv) vil komme på litt under 10kr pr dollar. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det enkleste og billigste når man snakker om 3-400 hk er å kjøpe en ferdig bygget motor fra USA. Uten tvil.Gå på Ebay, søk på "small block crate motor" og vurder svarene. En 340hk motor får du for rundt 2000-2500$. Denne får du hjem billigst med JetCarrier sjøfrakt. Pris inkludert Alt inkludrt (frakt, norsk moms osv) vil komme på litt under 10kr pr dollar. Mener du brukt motor...? Bygg selv, da vet du hva du får. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det enkleste og billigste når man snakker om 3-400 hk er å kjøpe en ferdig bygget motor fra USA. Uten tvil.Gå på Ebay, søk på "small block crate motor" og vurder svarene. En 340hk motor får du for rundt 2000-2500$. Denne får du hjem billigst med JetCarrier sjøfrakt. Pris inkludert Alt inkludrt (frakt, norsk moms osv) vil komme på litt under 10kr pr dollar. Men det må da være billigere å bygge selv på motoren som står i bilen? Tenkte på hva som ville vært best å kjøpe til den motoren.. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 stempler, topper, kam, løftere, innsug, hedders, gasser og tenning kommer man vel langt med? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 stempler, topper, kam, løftere, innsug, hedders, gasser og tenning kommer man vel langt med? Vel. Regn på det og se selv. Får du stempler, topper, kam, løftere, innsug, tenning OG småtteri som pakninger, og bolter til en 340hk 350motor for under 15-16000kr så løp og kjøp! For du må jo regne inn bruktprisen på den motoren du har idag, ikke sant? Er det en 350 og bra nok til å bygge videre på, er den verdt minst 4-5000kr. Og hvis du tror småtteri som pakninger og bolter ikke blir så mye i tillegg, så tro om igjen. En crate motor er forøvrig en ny motor, eller en motor hvor kun blokka er gammel, men "som ny" i og med at blokkene strippes fullstendig, vaskes helt rene og borres på nytt. Det finnes bra motorbyggere og dårlige motorbyggere. Man må selvsagt sjekke litt først, slik at man får tak i noe som bare er å putte rett oppi bilen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Ehh GM sine crate motorer er helt nye også blokker. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Kan jo gå for sarpsborg motor sitt 410 kit (gir ca 380 hk ifølge kahrs) Er vel 15-16k + moms. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Ehh GM sine crate motorer er helt nye også blokker. Era Mener å ha lest at det også kan være motorer som har havarert og blitt byttet ut på garanti for deretter ha blitt reparert ved f.eks. å borre kun den/de sylinderen(e) som er skadet. shoot me if I'm wrong.. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Ok. 18750,- inkl moms. Pluss evt frakt? Inkludert 5000kr i verdi på selve motoren har man da en motor til 23750,- Delene man bytter ut på egen motor regner jeg som tap, siden det antakelig ikke er performance deler, men ok, la oss si de kan selges for 1000kr. Da har han en brukt motor til 22750 inkl moms, men uten frakt. Ta deretter en titt på dette: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHEVY-350-330-HP-SHOW-SPECIAL-31-CRATE-ENGINE-HIGHPER_W0QQitemZ200037604290QQihZ010QQcategoryZ33615QQrdZ1QQcmdZViewItem Og dette: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHEVY-350-345-HP-CRATE-ENGINE-YELLOW-NIGHT-2-HOT-ST_W0QQitemZ200037601969QQihZ010QQcategoryZ33615QQrdZ1QQcmdZViewItem Og dette: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHEVY-350-332-HP-MIDNIGHT-BLUE-CRATE-ENGINE-GOOD-STR_W0QQitemZ200037596743QQihZ010QQcategoryZ33615QQrdZ1QQcmdZViewItem Osv osv. Sier ikke at alle disse er bra bygget. Da måtte jeg sjekket litt mer først. Men ta også med i beregningen at dersom man bygger selv for første gang, er det en viss risiko for å gjøre feil. Den risikoen kan motsvare risikoen for å støte borti en dårlig motorbygger. Men jeg skjønner godt lysten til å gjøre det selv. Jeg kommer muligens til å gjøre det jeg også, på litt sikt. Men hvis vi snakker om hva som er mest lønnsomt, er det dessverre vanskelig å slå ferdigbygde, nye motorer. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.