Gå til innhold

dumpventil

Ranger emnet


Waalseth

Anbefalte innlegg

jeg gidder ikke gå igang igjen..har skrevet på sidevis om dette flere ganger før, og gidder ikke ta det en gang til..

 

ha dump dere, så går bilen bedre, mer hk, SINNSYKT RÅ LYD, osvosv

jeg skal hvertfall ALDRI kjøre med dump, langt mindre betale på tusenvis for det! da er det bedre å kjøpe seg ny turbo heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg gidder ikke gå igang igjen..har skrevet på sidevis om dette flere ganger før, og gidder ikke ta det en gang til..

 

ha dump dere, så går bilen bedre, mer hk, SINNSYKT RÅ LYD, osvosv

jeg skal hvertfall ALDRI kjøre med dump, langt mindre betale på tusenvis for det! da er det bedre å kjøpe seg ny turbo heller!

 

er ikke noe lyd av en resirk dump. bare prøv å kjør en orginal 850t og hør om du hører så mye lyd,,

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du trenger å lese litt teori.. Når du slipper opp gassen på en bil uten dump bygger trykket seg fort opp mellom turbo og spjell. det vil si du får ett høyt trykk det og nesten ingen eksos ut av motoren. Noe som fører til at det er ikke noe krefter til og holde i gang turboen og ett motrykk på kompresor siden..

Turboen vil da stoppe delvis opp og når du gir gass igjen må den få opp turtallet igjen før den kan levere trykk.

 

Har man dump så vil det blåse gjenom systeme og turboen beholder oppe farten på turbinen og når dumpen stenger har du fult trykk..

 

Teori og praksis fungerer sjelden sammen. Bruker du lang tid på å gire? Skal man gire kjapt så slipper man ikke gassen helt. Har kjørt mye med store turboer, og aldri savna dump...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teori og praksis fungerer sjelden sammen. Bruker du lang tid på å gire? Skal man gire kjapt så slipper man ikke gassen helt. Har kjørt mye med store turboer, og aldri savna dump...

 

Grier man kjapt slipper du ikke gassen i det hele. Har også kjørt og har biler med stor turbo, velger selv og bruke dump da det bråker så jævelsk når man ikke har det..

Skjønner heller ikke at folk gidder og kjøre med frilufts dump da det bråker enda mere..

Men synes selv at lyden av en trimmet bil er mye tøffere uten dump, men alle har vær sin smak.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grier man kjapt slipper du ikke gassen i det hele. Har også kjørt og har biler med stor turbo, velger selv og bruke dump da det bråker så jævelsk når man ikke har det..

Skjønner heller ikke at folk gidder og kjøre med frilufts dump da det bråker enda mere..

Men synes selv at lyden av en trimmet bil er mye tøffere uten dump, men alle har vær sin smak.

 

 

slik du snakker kan jeg ikke lavær å spør, åssen bil var dette? og du har bygget selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når har jeg sagt en resirk dump lager lyd? vet du åssen turbo som sitter på 850ien? eller rettere sagt åssen dump?

 

Turboen er vel en mitshubitshi td04dl- 13 eller 15 litt etter mod. Dumpen husker jeg ikke merke på. men kan sjekke det opp vis du trenger å vite det..

 

slik du snakker kan jeg ikke lavær å spør, åssen bil var dette? og du har bygget selv?

 

Bygger bare biler selv. med audien slapp jeg aldri gassen når men girte på drag.

 

Å biler som går/gikk uten dump er jo foreksempel frode jørgensen sine audier, ts rasing sin gammle rosa audi..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er vel en mitshubitshi td04dl- 13 eller 15 litt etter mod. Dumpen husker jeg ikke merke på. men kan sjekke det opp vis du trenger å vite det..

 

 

 

Bygger bare biler selv. med audien slapp jeg aldri gassen når men girte på drag.

 

Å biler som går/gikk uten dump er jo foreksempel frode jørgensen sine audier, ts rasing sin gammle rosa audi..

 

Tommy kjørte med dump på gamle Audien sin.

Men siden man ikke slipper gassen helt under giring, hva er da meningen med dump? Er sånn fjortis greie det der.

 

BTW, fjerna den orginale dumpen på en V70 awd 2,5lt. Responsen på motoren ble formidabel i forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er vel en mitshubitshi td04dl- 13 eller 15 litt etter mod. Dumpen husker jeg ikke merke på. men kan sjekke det opp vis du trenger å vite det..

 

 

 

Bygger bare biler selv. med audien slapp jeg aldri gassen når men girte på drag.

 

Å biler som går/gikk uten dump er jo foreksempel frode jørgensen sine audier, ts rasing sin gammle rosa audi..

 

 

13c er orginal på ft/fk.. poenger mitt var at det er jo integrert dump på de turboene, og du kan ike sammenligne det og ekstern resirk ventil..

*det skal ikke mer en et åpent filter til på orginal bil før du hører den "offer" og jamrer seg..

 

ja stemmer det er flere "legender" som har greid seg fint uten dump..merkelig..? f.eks TS racing, de kan jo umulig ha noe peil på bil/motorbygging, som ikke har dump!?

 

jaja, jeg gidder ikke mer..folk får gjøre som de vil, og tro hva de vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår