Gå til innhold

dumpventil

Ranger emnet


Waalseth

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde samma greia, da jeg prøvde første gangen, og det funka som fjell

kobla på dumpen no :) laga fin lyd :)

 

edit: noen som vet om en fin patent til å koble dumpventilen på røret på innsugs sida? giddikje å beynde å sveise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pedersens racing selger adapter som skrus fast etter at du har borra et hull.

 

http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

 

Se litt lenger ned på sia der

ja har vurdert dinna..men synst prisen var litt høg får å vær en sånn liten duppeditt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du rør med ferdig flenser til dumpventil.

http://www.bsbildeler.no/butikk/vareliste.aspx?vnr=7913Y&vg=1456&vgpath=Varekategorier/1399/71/35/1456

Mål hvor stor de opprinnelige rørene er, og bestill i vei :)

Du trenger en gummi/silikonskjøt også.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
åja.. :) ka turbo du he? eg har lavtryks turbo, blir de like bra lyd me den? :) ladda 0,3 :S blir fårhåpentlig vis 0,8 snart.. :)

 

eg har orginal turbo på ET motor..min lada orginalt(0,55bar) å lager sjukt rå lyd!

skal ha rundt 0,8 trykk snart eg og :)

 

vet ikke helt ka lyd de blir når den lader på 0,3 :S men er no seff berre å prøve å sjå..sida du kansje skal ha høgre trykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har orginal turbo på ET motor..min lada orginalt(0,55bar) å lager sjukt rå lyd!

skal ha rundt 0,8 trykk snart eg og :)

 

vet ikke helt ka lyd de blir når den lader på 0,3 :S men er no seff berre å prøve å sjå..sida du kansje skal ha høgre trykk :)

 

njaa,, skepstisk.. :P må vell prøve.. :) hehe.. skall chip trimme den, og bygge om til manuell. må finne ei grav og noen til og hjelpe meg først..

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaa,, skepstisk.. :P må vell prøve.. :) hehe.. skall chip trimme den, og bygge om til manuell. må finne ei grav og noen til og hjelpe meg først..

 

hehe..ja skal bygge om min til manuell me,blir vel iløp av vinteren en gong trur eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om lufta blir bremsa eller ikke, joda, alternativene er jo å ha plenti av trykk til nytt pådrag, og å slippe ut all overtrykket for så å bygge opp nytt trykk til pådrag igjen.. hvor er logikken i at det er så mye bedre MED dump? om turboen kansje holder 50k lenger er noe jeg hvertfall ser på som rimelig uvesentlig.. og synes ikke at det er et godt argument for at dump er et must på tubobiler

 

Du kan jo begynne å spørre alle bilprodusentene nu for tiden som lager turbobiler hvorfor dem har det på bilene sine..

 

Det som er hensikten med en dump er at den skal dumpe ut overtrykket som blir i røret mellom turbo og gass spjelet, så truboen får holde farten oppe og har full effekt når spjelet åpnes.

Vis man ikke har dumt vil trykket bygge seg opp i slangene så det blir så mye motrykk at turboen blir bremset ned.

 

Så kommer jo spørsmålet hva som er den beste dumpen, frilufts dump har vel ikke noe hensikt mere enn at man slipper noen ekstra slanger og rør. ulempen er at den bråker en del.. å kan virke dårlig på nyere biler med massemåler..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår