HåkonV Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Har fått problemer med rykking i bilen.(etter motorbytte) (Dette er ein opel senator med 3.0 24v) Merker dette veldig godt i oppoverbakke med gass, så varierer turtalet med 100-200 omdreininger. Dette gjer att bilen går dårlig. går i rykk og napp Har prøvd å bytte plugger og pluggledninger og dei fleste sensorane. (bla veivføler) og LMM noken som har eit tips? eller er det ny motoren som er gåen? 100kr til den som kjem med tipset som jer eg kjem til løysing. kiddie :dj Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 1.Falskluft mellom LMM og topp. Spray på med startgass og se. Evt skift pakningene. 2. Dårlig bensintrykk. Sett opp manometer og må. -> bensinpumpe på tur? 3. For lite strøm/ feil tenning. Fordelerlokk ok? Mål også coil. Er ikke så inne i Opel motorer, men sjekk dette. 4 taktsmotoren er ikke såå hokus pokus :) Det at motoren kutter i oppoverbakke får meg til å tenke mest i baner av dårlig bensintrykk, såkalt "fuelcut". Er oljen fin forresten? Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 1.Falskluft mellom LMM og topp. Spray på med startgass og se. Evt skift pakningene. 2. Dårlig bensintrykk. Sett opp manometer og må. -> bensinpumpe på tur? 3. For lite strøm/ feil tenning. Fordelerlokk ok? Mål også coil. Er ikke så inne i Opel motorer, men sjekk dette. 4 taktsmotoren er ikke såå hokus pokus :) Det at motoren kutter i oppoverbakke får meg til å tenke mest i baner av dårlig bensintrykk, såkalt "fuelcut". Er oljen fin forresten? 1 er sjekket. 2, kvar får eg tak i manometer? (men tviler litt på denne, siden den forige motoren gjekk slik den skulle rett før eg skifta(med rådebank då vel å merke)) 3: har sjekket ladespenninga, litt lav, men 13,9 v burde ikkje vere noke problem. har bestillt nytt fordeler lokk det er messt merkbart i oppoverbakka, men merka det og i nedoverbakka. og olja er fiin. :) Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Når du merkar det i nedoverbakkane også,er det uten bruk av gasspådrag eller i slakke nedoverbakkar med delvis gasspådrag? 1:Kondens i bensinen? 2:Knekt ventilfjær? 3:Korrekt register? 4:Sjekka BTR(bensintrykkregulator)? 5:Alt elektrisk kobla riktig? Ved gasspådrag/belastning treng tenningssystemet meir effekt grunna økt kompresjon,jobber tyngre also. Har du litt eller delvis spenningsfall på ulike komponenter kan dette forårsake "kutt" i tenning helt eller delvis under belastning og på gjerne høgre turtal+belastning. :wonder: :wonder: :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Når du merkar det i nedoverbakkane også,er det uten bruk av gasspådrag eller i slakke nedoverbakkar med delvis gasspådrag? 1:Kondens i bensinen? 2:Knekt ventilfjær? 3:Korrekt register? 4:Sjekka BTR(bensintrykkregulator)? 5:Alt elektrisk kobla riktig? Ved gasspådrag/belastning treng tenningssystemet meir effekt grunna økt kompresjon,jobber tyngre also. Har du litt eller delvis spenningsfall på ulike komponenter kan dette forårsake "kutt" i tenning helt eller delvis under belastning og på gjerne høgre turtal+belastning. :wonder: :wonder: :wonder: det er kun med gasspådrag eg merkar det. både med litt gasspådrag og ved full gass. 1: Ikkje kondens i bensinen nei, hea køyrt 4 fulle tankar med bensin 2: knekt ventilfjær kan det vere.? Går veldi fint på tomgang då. 3: er registerkjede på desse motorane 4: har ikkje sjekka den nei 5: Alt skal vere kobla riktig. men kan no vere dårli kotakt i ei kontakt. skal gå over alt i helga. evt. dårli jording til motoren? eller feil grunninstilling av tenninga? Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Kjenner ikkje til motoren og tenningssystemet,men rekner med det er enten Hall- eller induksjonsgiver på denne? Er dette tatt over fra den gamle så du veit dette fungerer eller er det fra den nye? Sjekka vakuumklokka(tenningsforskyveren)? Jording er som sagt viktigt,mykje som fungerer ved lav belastning men ved gasspådrag er god kontakt viktigt. Viss den går helt fint på tomgang,varm og kald er det nok ikkje ventil eller ventilfjær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Kjenner ikkje til motoren og tenningssystemet,men rekner med det er enten Hall- eller induksjonsgiver på denne? Er dette tatt over fra den gamle så du veit dette fungerer eller er det fra den nye? Sjekka vakuumklokka(tenningsforskyveren)? Jording er som sagt viktigt,mykje som fungerer ved lav belastning men ved gasspådrag er god kontakt viktigt. Viss den går helt fint på tomgang,varm og kald er det nok ikkje ventil eller ventilfjær. Er veivaksel føler. har prøvd føleren både frå nye og gammle motoren vakum klokka skal eg sjekke, men der er så mange forskjellige vakumslanger og klokker, så eg veit ikkje heilt kva for ei det er? Der er ei vakumklokke som ligg ved innsuget(går ein slange inn i insuget.) Er det den? eller kva for ei du meiner? Mvh Håkon Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Har du byttet LMM? er et standard problem på de innsprøytningene. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Har du byttet LMM? er et standard problem på de innsprøytningene. Har testet med ein anna ja... Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Vakuumklokka ligg på fordelaren(viss du har stift-tenning). Spørs om den klokka som har slange inn i manifoilen er BTR,viss den står på railen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Okei. Har elektronisk tenning :wonder: Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Litt vanskelig å gjette seg fram uten å kjørt den sjøl,om det er forbrenningsproblem(blanding etc) som gjer at den nykker eller om det er tenninga som kutter/fjusker osv osv........:wonder: Er det katalysator på denne? Lambda? har du sjekka co utslepp? Kan være blandinga di som er på trynet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er det riktig ECU til den motoren? Var forrige motor som stod i bilen en 24V? Kan også være spjeldvinkelsensor som fusker/er feil innstillet. Vil anbefale at du drar til et Opelverksted og får lest av evt. feilkoder med Tech2 hvis du ikke allerede har gjordt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er det riktig ECU til den motoren? Var forrige motor som stod i bilen en 24V? Kan også være spjeldvinkelsensor som fusker/er feil innstillet. Vil anbefale at du drar til et Opelverksted og får lest av evt. feilkoder med Tech2 hvis du ikke allerede har gjordt det. Var 24v den forige med. (finnst der fleire typer ecu til 24v?) Har eit anna gasspeld med, kanskje prøve å bytte det. Der ligg ingen feilkoder inne. :hvaskjera men har litt som skal prøvast til helga no. takk for hjelp so longt, kjem med oppdatering søndag/mandag. Men dersom noken har tips, er det berre å fyre laust. Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 finnst der fleire typer ecu til 24v? Ja, men forskjellen ligger stort sett bare i fortenningsinstillinger så det burde ikke gi de symptomene som motoren din har. Hadde nok fått sjekket bensintrykk hvis jeg var deg, hvis den motoren du har satt i bilen har stått lagret en stund er det sjanser for at injektorer/trykkregulator ikke funker optimalt, noe som kan skape problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.