Gå til innhold

Grøftelys: Tåke- fjernlys!!

Ranger emnet


DjViper

Anbefalte innlegg

Er det lov å kjøre grøftelys/tåkelys + parklys?

på dag tid er det lov å kjøre med det. men da kan du ikke ha på hovedlysene

men har ikke lov å kjøre med med grøfte lys + parklys på kveld. heller ikke park hoved og grøft vis ikke være tilsier bruk av ekstra lys. Tåke, snø, mye regn og slikt.

Toyota Sportscar Owners Group Norway

 

TS-ogn forum

 

*5 linjer burde vært nok for alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For dem som bruker grøftelysa når det er mørkt sammen med nær/fjernlys har ikke helt lært seg om bruk av lys nei.. :P

 

prøv og slå av tåkelysa å vips plutselig har du bedre kjørelys og bedre langlys.. :P øyet fokuserer på det nærmeste sterke lyset(somregel der tåkelysa treffer veien) og da lurer du deg selv til å tro du har elendige langlys og nærlys... :P

 

og jeg blender ALLE jeg møter med tåkelys når det er mørkt.. er noe forbanna piss.. samme med nissene man plutselig får i ræva som kjører med tåkelysa sammen med nærlysa.. SATAN det blender noe jævlig..

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blender jo ikke me grøftelys om natta hvis man bruker di sammen med park lys.... greit nok om veien er våt, men er det tørt ute blender det jo ikke... har ikke jeg merket noe til ihvertfall...

 

Om de er feil justert, som bortimot 75% av alle biler i Trondheim er, så vil du bli blendet.

Her snakker jeg om grøfte/tåke-lys foran og ikke bak, og heller ingen andre lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er feil justert, som bortimot 75% av alle biler i Trondheim er, så vil du bli blendet.

Her snakker jeg om grøfte/tåke-lys foran og ikke bak, og heller ingen andre lys.

 

 

seff blender di om di er feil innstilt!! det sier seg jo selv. :hvaskjera

men orginale eller ihvertfall riktig innstillte grøftelys nede i frontfangeren på en bil blender jo ikke møtende biler!!

(isåfall må bilen være tungt lastet bak ;))

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blender jo ikke me grøftelys om natta hvis man bruker di sammen med park lys.... greit nok om veien er våt, men er det tørt ute blender det jo ikke... har ikke jeg merket noe til ihvertfall...

 

som jeg sa tiligere men har ikke lov å bruke tåke lyd og kjøre lys sammet etter mørkets frembrudd men på dag tid er det lov.

 

etter mørkets frembrud er det bare lov å bruke vanlig kjøre lys og parklys

Toyota Sportscar Owners Group Norway

 

TS-ogn forum

 

*5 linjer burde vært nok for alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blender jo ikke me grøftelys om natta hvis man bruker di sammen med park lys.... greit nok om veien er våt, men er det tørt ute blender det jo ikke... har ikke jeg merket noe til ihvertfall...

 

Hmm, blir blenda nesten alltid jeg iallefall. De er jo så satans kraftige, lyser over alt.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nærlys + tåkelys = forbudt.

parklys + tåkelys = lovlig. Politiet sier heller ikke noe ved bruk av dette under mørket.

 

Tåkelys blender i samme skala som nærlys dersom dem er feiljustert.

Godt innstillte tåkelys blender ikke noe mer.

Blender dem ved våt asfalt så er det i mange tilfeller feil glass på lyktene.

Tåkelykter skal ikke konsentrere lyset.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nærlys + tåkelys = forbudt.

parklys + tåkelys = lovlig. Politiet sier heller ikke noe ved bruk av dette under mørket.

 

Tåkelys blender i samme skala som nærlys dersom dem er feiljustert.

Godt innstillte tåkelys blender ikke noe mer.

Blender dem ved våt asfalt så er det i mange tilfeller feil glass på lyktene.

Tåkelykter skal ikke konsentrere lyset.

 

 

Godt sagt,og det er helt riktig det der..

Og hvis noen mener dem blir blenda når dem møter biler med parklys+tåkelys på kvelden..se rett frem og ikke se rett i lysene på bilene du møter.det er dumt...da skjønner jeg at dere blir blenda

Jeg er Yrkes sjåfør på heltid(kjører drosje).og jeg ser mye rar lysbruk..og jeg har frem til nå IKKE blitt blendet av disse berømte tåkelysene..men feiljusterte lys og feil bruk av fjernlys(skjerp dere,og det gjelder dem som gjør dette) det irriterer meg...Men lover og regler i norge er helt håpløst mener jeg..!!huff..

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår