Gå til innhold

Motor problem.

Ranger emnet


ROCK1

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Golf 3 1994 modell 1800cc 90hk. Forige eier har skiftet defekt mellomflens under innsprøytningsenhet men problemet med lugging/nøkking er der fortsatt. Den gikk jevnt og fint på tomgang men nå lugger den både på tomgang, under gasspådrag og jevnt turtall under kjøring. Den henger litt igjen på gassen når jeg slipper pedalen. Det virker også som at problemet blir værre når det er rufsevær ute. Det var noen som mente at hjernen måtte restartes(nullstilles)etter reparasjonen, mens andre mener det ikke er en slik type hjerne i min gamle 94 modell. Har prøvd å skifte fordelerlokk og plugger, og skal skifte pluggledninger og ledninga fra coilen.

Hva kan feilen være? Er det ikke noe jeg kan gjøre selv? Verksted er jo svindyrt med feilsøk og reparasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ig nullstille er det bare og holde + og - polene sammen noen sekunder... med batteriet fra koblet selfølgelig...

er tenninga rett da?

 

Hæ? Sikker på det? Nå er ikke jeg en elektriker, men det hørtes veldig rart ut.

 

Etter det jeg har hørt kan du nullstille hjernen ved å koble av batteriet og la det stå en god stund (noen timer/over natta). Vet ikke om det var golf, men det er verdt et forsøk.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ig nullstille er det bare og holde + og - polene sammen noen sekunder... med batteriet fra koblet selfølgelig...

er tenninga rett da?

 

 

Det der har null effekt for å nullstille hjernen...

Er som Zoom sier, ta av + og - over natten..

Men, er ikke avanserte greiene på monopoint og jeg har byttet slike membraner ivertfall 3ganger uten å ha vært nødt til å bedrive re-setting av ECU`en.. Men, er verdt et forsøk da;)

 

Hvordan er forbruket?

Plaget med ettertenning, spesielt når du går av gassen..?

Hvis problemet følger turtallet så kan det også være coil som er dårlig, har hatt erfaring med akkurat det selv..

Fusker den både når motor er varm og kald? Isåfall kan du nesten utelukke ting som Hallgiver og Lamdasonde, nesten..

 

Invester også i en flaske kondensfjerner, kan være noe så enkelt faktisk...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Sikker på det? Nå er ikke jeg en elektriker, men det hørtes veldig rart ut.

 

Etter det jeg har hørt kan du nullstille hjernen ved å koble av batteriet og la det stå en god stund (noen timer/over natta). Vet ikke om det var golf, men det er verdt et forsøk.

 

har prøvd dette på en golf før(uten at det hjalp), men man må være forsiktig... enkleste er vel og stikke innom en møller en tur...

B&B Racers

Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod

x-Golf 93mod

x-Jetta II g60

x-Passat syncro g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som den kan suge falsk luft? gått over med startgass? er også et kjent problem at flensen mellom innsuget og spjeldet er revnet eller delvis av. har du sjekka dette?

Forige eier har skiftet defekt mellomflens under innsprøytningsenhet men problemet med lugging/nøkking er der fortsatt. Den ble litt bedre men nå er den blitt verre, derfor var det at noen spekulerte i at hjernen måtte restartes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har null effekt for å nullstille hjernen...

Er som Zoom sier, ta av + og - over natten..

Men, er ikke avanserte greiene på monopoint og jeg har byttet slike membraner ivertfall 3ganger uten å ha vært nødt til å bedrive re-setting av ECU`en.. Men, er verdt et forsøk da;)

 

Hvordan er forbruket?

Plaget med ettertenning, spesielt når du går av gassen..?

Hvis problemet følger turtallet så kan det også være coil som er dårlig, har hatt erfaring med akkurat det selv..

Fusker den både når motor er varm og kald? Isåfall kan du nesten utelukke ting som Hallgiver og Lamdasonde, nesten..

 

Invester også i en flaske kondensfjerner, kan være noe så enkelt faktisk...

Har ikke fått målt forbruket enda.

Ingen ettertenning, men den henger liksom igjen når jeg tar foten av gasspedalen.

Det er det samme om motor er varm eller kald.

I morgen får jeg skifta pluggledninger og ledninga fra coilen. Skal også skifte luftfilteret.

Dumt spørsmål, men hvor skal jeg bruke kondensfjerner? Jeg har jo nettopp skifta rotor og fordelerlokk (er ikke så veldig mekanisk av meg).

Og hvis jeg skal prøve med startgass, hvor skal jeg sikte den inn?

Til opplysning så var pluggene som jeg skifta ut helt svart og tillsotet(kokset).

 

Jeg setter kjempepris på hjelpen fra dere..skal ha bilen inn på Møller/Bodø på torsdag, men hadde et håp om å finne problemet før den tid (spare penger til div styling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvekjørte den nå i kveld og da gikk den fint på tomgang, men lugget/nøkket bare under gasspådrag. Det som er merkelig er at den går bedre i tørt kaldt vær, mens i regnvær så var den helt umulig og gikk ikke på tomgang engang.

Det jeg har gjort til nå er:

Skifta plugger.

........pluggledninger.

........fordelerlokk.

........rotor.

........ledning fra fordeler til coil.

........luftfilter.

Har fylt kondensfjerner på bensintanken.

Siden pluggene var helt svarte/sotete så tyder det vel på at den får for feit blanding....eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår