Gå til innhold

PsychoP4t 1.prosjekt - BMW 320D - Alpine, RF, Focal, Stinger...

Ranger emnet


PsychoPat

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gleder meg til å se dørene ferdig trekt opp :)

 

De er ferdig trekt for over en uke siden... Det er bare jeg som er sykt lat og litt demotivert. Jeg tok noen lusne bilder, men det var med kameraet til mor, så de ble mildt sagt elendige. Jeg lovet egentlig meg selv å montere baksetene og knipse litt i helga...Det er ganske trist når jeg ikke klarer å holde det jeg lover meg selv engang. :P

 

Takk for oppmuntrende ord. :)

 

Btw, det ble endel bedre lydtrykk og midbass da jeg fikk montert den delen jeg plukket ut midt i døra mi. Jeg har heller ingen store problemer med vann som kommer inn i bilen. :) Jeg banket metallet litt inn i overkant, samt at jeg la på noen lag dempematte i overkant av hullet som kan "styre" vannet bort. Det ser ut til å virke utmerket. :D Jeg har også hivd inn en basskasse med to 10" magnat jeg fant på loftet - ikke akkurat den mest presise og dype bassen jeg har hørt. :P Jeg likte den da jeg kjøpte den, og da var jeg 18... Things change!

 

Jeg har en liten pause på prosjektet frem til juletider nå. Planen er å få lyd i Focal bassen før nyåret, så jeg må jo begynne igjen snart! Det ble bare litt hardt miljø med konstant jobbing, så det er greit med en pause. Jeg skal slenge opp bildene så fort jeg får knipset dem.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ja, jeg tok en ny titt på noen av de bildene jeg knipset og jeg syns det går an å poste dem, så jeg gjør heller det. Nå slipper jeg å tenke på å ta nye bilder. :P

 

DSCN1059.jpg

 

Jeg tok med meg dørtrekkene hjem for å kanskje klippe til vinylen litt, men det holdt å dele den i to. Anders var nok litt snill når han kuttet av vinyl til meg. :) Takk for det Anders! Jeg hadde nok problemer som det var, om jeg ikke måtte tenke på at jeg hadde for lite vinyl i tillegg. :)

 

 

DSCN1062.jpg

 

DSCN1061.jpg

 

DSCN1060.jpg

 

Det var noen bilder av det ene trekket før trekking. Det var vel rimelig klart til trekking på bildet. Jeg er fortsatt glad for at jeg trakk dørene og ikke lakkerte, jeg kan ikke forestille meg hvor mye slit det er å få perfekt finnish. All ære til de som tar seg tid til å pusse så mye. :)

 

 

DSCN1068.jpg

 

Helt til venstre, på det smalest er det en skjøt. :(

 

DSCN1070.jpg

 

Her er den andre skjøten. Det var en eller annen som nevnte tidligere at trekket kom til å samle seg opp litt her... Du var faen så rett! :( Når jeg holdt på med dette, hadde jeg liksom håpet på å unngå skjøter og crap, jeg trodde jeg var en realist - men det er jeg nok ikke... Siden det ble sånne skjøter, ble jeg veldig frustrert og fikk ikke akkurat lyst til å knipse. Det er grunnen til få og dårlige bilder. Uansett, den skjøten der syns ikke. Og den skjøten ovenfor legger man ikke merke til med mindre man ser veldig hardt.

 

 

DSCN1071.jpg

 

DSCN1074.jpg

 

DSCN1075.jpg

 

DSCN1063.jpg

 

Der ser du kanskje skjøten?

 

DSCN1064.jpg

 

Og her?

 

DSCN1065.jpg

 

DSCN1066.jpg

 

Ja, jeg har sølt polyester på håndtaket!! anger2 Det er nesten borte nå, etter litt behandling.

 

DSCN1067.jpg

 

 

Dett var dett. Jeg er helt greit fornøyd. Det er pent trekt der det syns. Jeg skal prøve å få frem finnishen på de viktige plassene litt bedre når jeg tar nye bilder.Jeg må vel bare si "Don't try this at home". Det kan føre til ekstrem frustrasjon, endel banning, noen slag i bordet og hvis du er heldig kanskje litt glede over å være ferdig. ;)

 

Btw, jeg fikk en "ny" type lim fra Anders som han hadde brukt før, men sliti å få tak i. Jeg er ufattelig fornøyd med hefteevnen limet hadde. Jeg kunne fint dra vinylen av et par ganger, og den satt like godt. Jeg står som sagt hos en billakkerer. Jeg har ikke rukket å kjøpe meg lakksprøyte, så jeg fikk låne noe av han. Jeg må si meg mindre fornøyd med det resultatet. Jeg gikk over fra en vanlig lakksprøyte til en litt grovere fordeler beregnet på grunning - da ble det noe bedre. Jeg var ikke fornøyd med spredningen og kontrollen jeg hadde på hvor limet gikk, så jeg gikk over til å pensle. Jeg brukte nøyaktig 1l på to dørtrekk samt litt testing.

 

Anders sa han hadde brukt rundt 2l (var det det?) på hele Civicen sin, så det er nok litt billigere å bruke en effektig sprøyte om du har noe som virker bra nok! Av og til når jeg penslet på litt mye på vinylen kunne jeg se mørke flekker hvor limet hadde trekt helt gjennom. Disse flekkene forsvant og syntes ikke etter at jeg fikk på trekket.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg regner med at det er dysene i "fordeleren" eller hva det heter som er for små i den sprøyta jeg brukte... Jeg skal vurdere å kjøpe meg en sprøyte hvis jeg skal trekke mer som må se pent ut. Limet er ikke akkurat gratis heller. :P

 

Jeg fikk et spørsmål av en kompis om jeg hadde lakka dørtrekket; nei - det er limet som er rosa. :P

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Jeg skjønner godt at du gruer deg... Jeg grua meg helt til jeg var ferdig med begge trekkene. :P

 

*Lese: så spørre...........*

 

Ja, det er den dyreste vinylen fra Autod. Den var egentlig lett å trekke, men jeg hadde noen former som ble vanskelig for en n00b som meg. Limet er også fra Autod, det er et lim som skal være bra til å kjøre gjennom sprøyte, da sparer du endel lim - og får en jevn og fin påføring (om du har grov nok sprøyte). Jeg kan ikke se for meg hvor hinsides helvette det ville vært å trekke døra med en vinyl som kun kan trekkes en vei. Så jeg er glad jeg kjøpte den beste! Det gjelder å spare inn på det man kan, vinyl er ikke en av de tinga mener jeg! Fargen er også veldig lik den orginale på interiøret i bilen min.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette.

 

Tror ikke du kommer til å se skjøten når det der står i bilen.

 

Gruer meg til jeg skal jalle med dørtrekk hos meg, men tror jeg skal gjøre det hele litt mindre elegant.. :p men vi får se =)

 

Gleder meg til å se når du skal bygge noe greier rundt gamle bassen min jeg :D

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Som sagt skulle jeg begynne å jobbe på bilen nå i jula. I dag begynte jeg. Tidlig i tråden ønsket jeg tilbakemeldinger på plassering av forsterkere, signalprosessor, kondensatorer, bass osv... Etter den enorme responsen der :ass: har jeg endelig funnet en løsning som er plassbesparende og ganske lett for meg å lage. Jeg gidder ikke vise noe, da responsen er som den er. :P

 

Annet enn å sitte å tenke og prøve ut mulige plasseringsløsninger i dag har jeg dempet mesteparten av bagasjen med Ensolite i dag. Så neste økt kan jeg nesten bare dekke reservehjulsbrønnen til med litt plast og teip, så er det klart for glassfiber. MDF skal en kamerat fikse til meg i morgen. Alt i alt en rimelig lame update, men siden det er mest for min egen del går det greit. Jeg må liksom få litt fart på veivhjulet igjen.

 

RIMG0016.jpg

 

RIMG0018.jpg

 

De ekstra strekene som jeg har lagt på der er bare noe jeg klippet av fra sidene som jeg limte på der det var litt tynn demping fra før av.

RIMG0022.jpg

 

RIMG0020.jpg

Et par deksler bak som jeg la litt ekstra isolering på.

RIMG0014.jpg

 

Det er viktig å spraye limet godt helt ut til kantene, slik at det ikke blir løse kanter overalt inni bilen!

RIMG0030.jpg

 

Jeg vet ikke om jeg har postet noe bilde av dempingen tidligere? Sånn så det i alle fall ut tidlig i dag.

RIMG0027.jpg

 

Og slik så det ut en stund før jeg dro hjem.

RIMG0032.jpg

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer til og bli vedlig bra ser det ut som;) du drar den litt ut og det er morsomt og se;) skulle gjerne ha gjort noe sånt med dørtrekkene mine også, men det har jeg ikke tålmodighet til desverre. kommer nok tilbake til deg og spørr litt da jeg setter fingrene mine i min egen. skal følge litt bedre med tråden din nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Det er bare å spørre.. Det er sjelden jeg blir forbannet for å få PM. :P

 

Jeg trodde vel at jeg skulle ha kommet litt lenger i juleferien, men det har blitt litt mye ferie. Helt greit egentlig. :) Nå har jeg i alle fall besøkt Dag på verkstedet hans og hentet litt MDF og en liten bit kryssfinér. Tusen takk for god service og kjempekoselige priser Dag! :)

 

Jeg har også støpt formen som skal ligge i reservehjulsbrønnen. Det gikk greit både å støype og få den opp. :) Den passer også nedi etter at jeg har lagt et par lag til med glassfiber... Jeg slenger ut noen bilder for å vise litt. Bildene forklarer vel nok. Nok en gang; Godt nyttår alle sammen. :thumb

 

RIMG0009.jpg

 

RIMG0018-1.jpg

 

RIMG0024.jpg

 

RIMG0023.jpg

 

RIMG0025.jpg

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I kveld har det blitt gjort endel. Kommer bilder ved neste update.

 

Jeg holder på med basskassen, og nå lurer jeg da på en liten ting. Hvor sterkt er glassfibersparkel kontra glassfibermatte med polyester? Jeg har en MDF bit jeg festet til glassfiberkassa med glassfibersparkel. Jeg fylte igjen ca en 1-5mm stor åpen sprekk med glassfibersparkel. Hvis jeg fyller denne sprekken godt, og tar på greit med sparkel på sidene vil det da være like sterkt som et tilsvarende tykt lag med glassfibermatte og polyester?

 

Er det noen som skjønte spørsmålet og kan svare på det? Be meg gjerne om en bedre utredning! Jeg er litt trøtt og sliten akkurat nå. :)

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår