mexxor Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Heisann! Har en audi 80 2.0E som plutselig ikke ville starte. Har ikke den fjerne anelse om hva det kan være, men gamle eieren sa at han også hadde hatt dette problemet EN gang, men da hadde den startet igjen dagen etter. Den er som regel lettstartet, i forhold til det gamle audier pleier å være, og tenningsmodulen er nylig skiftet. Noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 tenningslås? Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 slår starteren inn, og motoren snurrer, men den tenner ikke lissom? Kan isåfall være tenningsanlegget/systemet ditt som kødder... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 starteren slår inn ja, motoren går på starteren, men akkurat som den ikke tenner! Anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Dra til huggeren ogfå med deg en brukt coil og fordeler. Det gjorde jeg når jeg hadde tilsvarende problem med golfen min. Siden feilen kom og gikk, byttet jeg alt for å være på den sikre siden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hvis du vrir om en gang, og merker at bilen ikke starter. Slå av tenning og prøv igjen med en gang, hold starteren igang litt til og se om den ikke kommer. Prøv også Beinet1 sitt råd Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 ja, som sagt; gamle eier har hatt det samme problemet en gang. Ny tenningsmodul også; noe som IKKE skal ryke igjen, såsant det ikke er noe drastisk feil noe sted. Tenkte på fordeler og pluggkabler selv, men den prisen på kablene.. 600kr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Jeg hadde også litt kluss med det der på min Camry.. Den begynte med å bli litt vanskelig. Startet alltid når den var kald, men når den var kjørt noen få minutter(hverken varm eller kald) måtte jeg ofte kinne 2 - 3 ganger før den kom.. Så en dag ville den ikke starte i det hele tatt.. Konstaterte at der ikke var gnist på pluggene, og etter systematisk feilsøking av tenningssystemet, fant jeg deffekt pickupcoil i fordeleren, så fikk tak i en brukt fordeler, og siden har det ikke vært noe problemer.. Jeg er ikke noen bilmekaniker, så sikkert noen som har bedre tips, men siden ingen har nevnt det, så ville jeg i allefall ha fått tak i ei tenningslampe og kobla på en pluggledning for å se om den blinker når du kinner.. Evt. ta ut en plugg og la den være i pluggledninga og holde gjengene på pluggen borti gods(vær forsiktig, høyspent pulser her, så hold med isolert tang) for å konstatere om der er gnist eller ikke.. Dersom der ikke er gnist, og du har en hugger i nærheten, kan det være greit å få tak i en fordeler og coil, som en her allerede har foreslått, da det er store muligheter for at det er her feilen ligger.. Dersom du som meg, ikke har en hugger i umiddelbar nærhet og må til å feilsøke, for å lokalisere problemet, så kan det være fordeleren, coilen, tenningslåsen,tenningsmodulen, ledningsbrudd, eller gåen sikring.. Er jo ikke så sannsynlig at alle pluggledningene eller alle pluggene skulle gå på en gang, så nesten ikke vits å måla alle de.. Ta av fordelerlokket og sjekk at der ikke er korrosjon og drit på kontaktene spray gjerne med 5-56 for å drive ut evt. fuktighet, og sjekk at fordelerlokket ikke er sprukket eller har andre forstyrrelser hvor høyspenten kan gå til gods. Sjekk at rotoren har rene kontakter. Mål ledninga fra coilen til fordeleren. Motstanden i den(og pluggkablene) skal ikke overstige, husker ikke om det var 10kohm eller 20kohm. Noen biler har coilen integrert i fordeleren, da sitter denne "kabelen" integrert i fordelerlokket, da må det måles der i tilfelle.. Når tenninga er på skal coilen ha 12v fra tenningslåsen. Dersom der ikke er, kan det være noe galt med tenningslåsen, eller ledningsbrudd, eller sikring. Dersom du har en haynes eller verksted manual, står det nok noen tips der. Der finner du også hvordan du kan måle spolene på coilen og pickupcoilen, og hvilke verdier disse skal ha.. Der skal også være forbindelser mellom pickupcoilen og tenningsmodulen, og fra tenningsmodulen tilbake til coilen, kan jo være ledningsbrudd der.. Tenningsmodulen skal også ha 12v.. Tenningsmodulen er ikke så enkel å sjekke, så i og med den er "ny", kan du vel gå utifra at den fungerer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 har ikke lest igjennom hele tråden. Men bensinpumpene ryker på disse når gått rundt 200' + Kjør en jumperkabel på bensinpumperelet og hør om pumpa går. Hadde slikt problem med min 2.0e, skjedde en gang.. så tok en stund før det skjedde igjen.. og igjen.. men visste egentlig hva som var feilen... 3 ting kreves for at bilen skal starte, drivstoffblanding, gnist og kompressjon. lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 tennings BRYTERN til audi vw er no drit. den kan være gåen. har bytte flere stk på mine biler: ellers jordpunktet som sitter under dashbordet til venstre,med alle dæm brune(?) ledningene på kan være løs så på golf1(?) å på golf 2 å på passat 32b som har felles sikkringskap. det finnes 2 forsjellige delenr,men dem passer om hverandre. dem skapa(releskapet) som sitter under dashbord er no skikkeli rask. kan bli dåli kontakt i dem,å det kan.du ikke se : BYTT DEM til en anna. fra en anna bil. har bytta minst 7 stk av dem da dem er defekt( 4 i samme bil) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Takk for mange gode svar! Skal sjekke kompressjonen en dag, justere tenninga, nytt fordelerlokk og litt div. Teste bensinpumpa også! Enda ikke fått starta, men i dag var den "litt etter", men da ble den strømtom :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 fått start ennå? sjekka tenningsreleet? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 har ikke fått ladet bilen igjen. Skal prøve igjen da! Mistenker bensinpumpa ja. Blir vel nytt "tenningssett" som er å få kjøpt. pluggkabler, plugger, fordelerlokk og rotoren i fordeleren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 leste på vw audi club at noen hadde hatt tilsvarende prob, og de hadde byttet coil og det ble bra igjen. hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 For å spare deg for penger,feilsøk før du bare begynner å skifte deler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg