Gå til innhold

Montering av 4 tusenmetere

Ranger emnet


SBaL

Anbefalte innlegg

Nei, det er reglene på lastebil... Kun 2 kan monteres på bil.

Her er utdrag fra § 28-1. Krav til lysutstyr på bil og tilhenger til bil

 

 

4.9 For fjernlys gjelder bestemmelsene i § 28-1 nr. 2 og 3 med følgende tillegg:

Antall: Inntil 4 ekstra, dvs. 6 totalt for N3 kjøretøy.

Krav til lysstyrke: Den største lysstyrken for samtlige lykter for fjernlys som kan lyse samtidig (tillatt med vendebryter), må ikke overstige 480 lux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 years later...
flotte greier med 1000inger på 240 :D jeg har montert minne men jeg lurer på hvor dere henter styre strøm til til 1000ingene ??????

 

Sikkert ifra originale fjernlysa. Er jo det som er vanligt. Viss du vil ha bryter til ekstralysa, so lar du styrestrømmen ta seg ein tur innom kupéen sammen med ein brytar

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ifra originale fjernlysa. Er jo det som er vanligt. Viss du vil ha bryter til ekstralysa, so lar du styrestrømmen ta seg ein tur innom kupéen sammen med ein brytar

 

 

her gjort dette men bryter men hva er galt når jeg henter styrestrøm fra fjernlysene og skal bruke 1000m å fjernlys da er alt er fint, men når jeg flipper bryteren så gløder fjernlysende knapt nåkk og 1000m er av som de skal. hva er galt ? :volvopower:

volvo 240 1989! ke sko d ellers vera ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her gjort dette men bryter men hva er galt når jeg henter styrestrøm fra fjernlysene og skal bruke 1000m å fjernlys da er alt er fint, men når jeg flipper bryteren så gløder fjernlysende knapt nåkk og 1000m er av som de skal. hva er galt ? :volvopower:

 

Forklar grundigt kva du har gjort og kva slags inn og utganger du bruker på reléet.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]27956[/ATTACH]

 

henta styre strøm frame fra lykta her. som går in i cupeen til en bryter og så tile relët til 1000m. fikk 1000ingene med ferdi lednings nett der det bare var plug and play jorde 2-3 kabler og pluss minus på bateriet og styrestrøm fra langlys :volvopower:

volvo 240 1989! ke sko d ellers vera ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår