Burny Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Skal snart på Eu godkjenning. Har nettopp satt på Senkesett og 17" felger. Har ikke vært på hjulkontroll ennå heller. Blir dette noe problem på Eu godkjenning? Burde jeg dra og godkjenne hos BT først? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg hadde ikkeno problem med det. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth` Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 hvis du har papirene på senksettet å vise frem og dekk som ikke er nedslitt går det glatt igjennom Siter '94 Golf GTI16V & '86 Sierra IS Budsjettskrenser! X: '83 Sierra 2.0GL,'90 Golf2 1,8i,'86 Sierra 2.9 4x4,'86 Golf2 1,8,'89 Golf2 Gti8V,'86 Golf2 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Ok. Takker, da er det ikke noe problem.. Soting da? Kjipe der eller? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mornja Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Med mindre du har flaks må du få skrevet inn senkesettet i vognkortet ditt. Da må du også ha en firehjulskontroll. Siter mornja '93 Opel Vectra 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Spørsmålet ditt har to svar; 1. Dersom verkstedet følger de reglene de skal for å få ta EU-kontroll, så skal du få problemer. 2. Dersom verkstedet er slappe og ikke følger reglene, kan du slippe glatt igjennom. Det skal ikke holde å ha papirene i bilen, det skal inn i vognkortet. TUV-papirer alene tilsier ikke at du hadde fått det godkjent på Biltilsynet. :) Men nå har vel du samma senkesett som meg, og felgene er vel inna for kravene, så det koster det 550 pluss hjulstilling, så jeg hadde like gjerne fått det godkjent. Da slipper du mas i teknisk kontroll, forsikringsoppgjør, osv. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Spørsmålet ditt har to svar;1. Dersom verkstedet følger de reglene de skal for å få ta EU-kontroll, så skal du få problemer. 2. Dersom verkstedet er slappe og ikke følger reglene, kan du slippe glatt igjennom. Det skal ikke holde å ha papirene i bilen, det skal inn i vognkortet. TUV-papirer alene tilsier ikke at du hadde fått det godkjent på Biltilsynet. :) Men nå har vel du samma senkesett som meg, og felgene er vel inna for kravene, så det koster det 550 pluss hjulstilling, så jeg hadde like gjerne fått det godkjent. Da slipper du mas i teknisk kontroll, forsikringsoppgjør, osv. :) Er vel like greit og gjøre det før EU godkjenning, skal jo gjøre uansett.. Jeg har Supersport Gewide, du har Vmaxx eller noe? Var det no stress og få godkjent? Hva kan de evt. ta deg på? Alt er jo helt nytt, og feilmontert er det ikke. Bør jeg stille det høyt eller kan jeg ha det så lavt som det står nå? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Spørsmålet ditt har to svar;1. Dersom verkstedet følger de reglene de skal for å få ta EU-kontroll, så skal du få problemer. 2. Dersom verkstedet er slappe og ikke følger reglene, kan du slippe glatt igjennom. Det skal ikke holde å ha papirene i bilen, det skal inn i vognkortet. TUV-papirer alene tilsier ikke at du hadde fått det godkjent på Biltilsynet. :) Men nå har vel du samma senkesett som meg, og felgene er vel inna for kravene, så det koster det 550 pluss hjulstilling, så jeg hadde like gjerne fått det godkjent. Da slipper du mas i teknisk kontroll, forsikringsoppgjør, osv. :) For å svare på #1, der jeg var på EU-Kontroll var fyr'n super hissig på å følge reglene. Men han tenkte kanskje ikke over å sjekke hjula og høyden på bilen. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hva blir prisen for at biltilsynet skal godkjenne senking og felger da ? Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Senkinga: Jeg fikk mangel på at senkesettet ikke var innført i vognkortet nå sist EU-kontroll. Var å fiksa innføring i vognkortet nå for 1 uke siden og det kosta 550 kroner. Så lenge du har TÜV papirer hvor de stemmer opp med serienummeret på demperne så er dette gjort på en halvtime. (Husk også å ta med vognkort del 1 og 2 ellers blir dette en kjip bomtur da de må ha de 2) Felger: Jeg fikk ikke mangel på dette, dekkene hadde lite spor på kantene til og med. Og det er ikke vanskelig å se at de felgene jeg kjører med på escorten min nå ikke er orginale. Hørte ikke et ord om dem engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Felger: Jeg fikk ikke mangel på dette, dekkene hadde lite spor på kantene til og med. Og det er ikke vanskelig å se at de felgene jeg kjører med på escorten min nå ikke er orginale. Hørte ikke et ord om dem engang. Dekkene kan være opptil 25%blankslitte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Er vel like greit og gjøre det før EU godkjenning, skal jo gjøre uansett.. Jeg har Supersport Gewide, du har Vmaxx eller noe? Var det no stress og få godkjent? Hva kan de evt. ta deg på? Alt er jo helt nytt, og feilmontert er det ikke. Bør jeg stille det høyt eller kan jeg ha det så lavt som det står nå? Ah, trodde du også hadde VMAXX.. :) Så lenge krava i TUV-papirene er oppfylt, samt hjulstillingspapirer, så burde det gå greit. Er du maks uheldig må du oppfylle dette; http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf Ellers trenger du forøvrig bare vognkort del 2 (rosa del), vognkort del 1 trenger dem ikke. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortG Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Dekkene kan være opptil 25%blankslitte! Tror neppe du slipper gjennom teknisk kontroll med 25% blankslitte dekk.. Minimum 1.6mm mønsterdybde er vel kravet for sommerdekk. :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.