kongharald Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 men tenkte og litt på og hive motor over flere som har gjort det? med godkjenning? 3l 24v... Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 dårli med aktivitet på manta sidene... Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 dårli med aktivitet på manta sidene... Finner mer aktivitet innen gamle Opler innpå http://www.OMC.no, men da må du være medlem... Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 koster 300 kroner det gidder eg faen ikkje går sikkert ikkje et år engang før omegaen min er solgt.. Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Brodern kjøpte en Opel Manta B, 1981-modell med en original 1,3-liters motor. Detta vakke holdbart, så han bytta om til en 2,0-liter fra en Rekord eller en Ascona. Om han bytta bremser da, det vet jeg ikke, tror ihvertfall det, men da han bytta motor for 2. gang, til en 2,2i fra en Rekord, hadde han ihvertfall bytta ut alt av bremser. Fremme tok han alt fra samme Rekorden som han tok 2,2i'en fra, mens tromlene bak var fra samme bil som 2,0-litern kom fra. Girkasse mener jeg han har bytta 4 ganger, 3 ganger på 2,0-litern, og nå sist til en 5-trinns fra den nevnte Rekord 2,2i-motoren ( med modifisert mellomaksel, fra hvor vites ikke ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irmscher i300 Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Det er feil. Bytter du til ventilerte bremser framme fra rekord skal du få godkjent 150hk. Over dette må du ha skiver bak. I følge Tüv-papirene for å godkjenne sekser i manta trenges det ikke skiver bak med 3.0-motor og 180 hk. Men travers, fjærer og bremser fram må byttes ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Brodern kjøpte en Opel Manta B, 1981-modell med en original 1,3-liters motor. Detta vakke holdbart, så han bytta om til en 2,0-liter fra en Rekord eller en Ascona. Om han bytta bremser da, det vet jeg ikke, tror ihvertfall det, men da han bytta motor for 2. gang, til en 2,2i fra en Rekord, hadde han ihvertfall bytta ut alt av bremser. Fremme tok han alt fra samme Rekorden som han tok 2,2i'en fra, mens tromlene bak var fra samme bil som 2,0-litern kom fra. Girkasse mener jeg han har bytta 4 ganger, 3 ganger på 2,0-litern, og nå sist til en 5-trinns fra den nevnte Rekord 2,2i-motoren ( med modifisert mellomaksel, fra hvor vites ikke ). Hei bror ;) 2'literen kom fra en Rekord E med elektronisk tenning, jeg bytta ikke bremser fremme på det tidspunktet, men hadde en 2.0S Ascona B delebil som jeg tok tannstang, bunnpanne, motorfester, bremsekraftforsterker, stab-stag foran og bak, 4 T girkasse, mellomaksel, bakaksel med 230mm tromler (her bytta vi alt, både tromler, hjulsylindre, håndbrekkwire og bremseband) og sikkert noen andre ulumskheter også :)Dette ble på et senere tidspunkt godkjent hos biltilsynet i Tromsø, jeg trengte bare å skrive en redegjørelse for hva som var gjort og hvilken bil delene kom fra. Når jeg satte i 2.2i motoren fra en annen Rekord E tok jeg en shining på bremsecaliperne og bytta til nye brembo ventilerte skiver og satte på nye klosser, bytta hjullagrene foran samtidig. Brukte vel det jeg kunne fra "I" rekorden hva ledingsnett, kjølesystem, og innsprøytning angår. Det var en ok kombinasjon med 2.2i i en Manta B, gikk rimelig greit, men ikke minst rimelig på mila'! :) Legger ved et par papirer jeg har fra "gammelt av" ,kanskje de kan hjelpe noen.. nei forresten det gjør jeg ikke, for dette forumet kan jo for fXX ikke behandle vedlegg :/ -Ronny. Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg