esopp Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hei. Jeg har problemer, jeg skulle ha fått skiftet ei lyspære i instrumentpanelet på min '92 Toyota Corolla. Men dette er ikke så enkelt som først antatt. Får ikke ut speedometeret - og kommer ikke til der pærene sitter. Håper noen kan gi tilbakemelding med riktig fremgangsmåte! Takk, Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jahnrs Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Er en kinki sak detta der...! Hmm... Trangt å fælt... Siter _____________________ Jahn Roger 99 Golf IV Highline X98 Corolla G6 TTE X93 Sierra 2.0i CLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awas Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Sliter med samme problem selv. Skal skifte pærene i min søsters AE92 da hele dashen nå er mørklagt. Har mast på meg i flere måneder nå siden den første pæra slukket. Har prøvd å finne verkstedshåndbøker for denne modellen på nettet men finner ingen. Skal gi beskjed hvis jeg finner ut hvordan..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esopp Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Jeg tok turen innom Toyota forhandleren, å de opplyste meg om at jeg måtte ta av dekslene (midtkonsoll og rundt instrumentpanelet). Så måtte jeg skru ut speedometeret og koble fra speedometervaieren. Så ta ut speedometeret for så å skifte lyspæren fra baksiden. - Ble dessuten anbefalt å skifte ut alle pærene, slik at det ikke plutselig gikk ei pære senere. Forsto det ikke helt når han sa det til meg, men etter at jeg fant ut hvor mye jobb det egentlig er å skifte disse pærene så forsto jeg det godt! ;-) Men det gikk kjempe fint! :-) Så nå har jeg lys på steder jeg ikke viste det fantes lys.. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awas Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Fint å få lys i mørket :smilbmw: Billigere og i lengden nå som politiet er hyppig ute i trafikken.... Tok du noen bilder med mobil eller kamera når du først var i gang? Var det mange skruer som måtte ut for å komme til. Var det slike pærer som du byttet ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT twin cam Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Ja det er sånne det sitter der. Siter Toyota Corolla GT (85) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esopp Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Var sånne pærer ja, men med et grønt plastfilter over.. Skulle (vistnok) dempe lyset litt... Tok ikke bilder av det.. Men det var for det meste skruere som skulle ut når jeg fjernet dekslene.. Og fire stk. rundt selve instrumentpanelet... Annet enn det var det bare å fjerne "klipsen" som gjorde at speedometervaieren satt fast.. :) Utover det er det bare å skru ut lyspærene.. Enkelt egentlig.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eXtorm Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Har selv skiftet pærer på min ae92 og anbefaler å sette inn dioder fra http://www.dioder.no , ser bra ut og holder mye lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg