Kastel Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Tenker på billig trim feks kam å hva slags kam egner seg best å hvor mye hester får jeg ut av det? Er det noen som har såtte en snill turbo på en f motor før? kan jeg gjør det om den ladder med lite bar? Men det blir kam først så hva egner seg å hva får jeg ut av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 H, K eller VX3 kam, porta 531/405 topp, 3" JT eksos m. grenrør.. det er billig og det meste det lønner segå gjøre med en sånn motor.. skal du igang med noe mer svarer det seg heller å kjøpe turbomotor.. 230FT/FK fra 940 er saker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 etter 88 kom jo alle 230 motorene me tykk rådene.... eneste er at d ikke er underspyling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jeg har prøvd VX kam på en 230f en gang. Det hjalp heller_lite_ (dvs ikke i det hele tatt) Hadde sikkert vært bedre med en VX3 eller VX+ justerbart kamdrev, eller rett og slett en sprekere kam, men en bedre topp som andre også nevner vil jeg si er vel så viktig.. kam + topp altså. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Har 531, vx3 og grenrør på min, går akkurat likt med denne:) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=136253 Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Denne svenske karen sier han har rundt 162HK i sin B230F (98 oktan) B230F (2.3L) *Topp 531 Steg 1½. Dr. Schrick kamaxel *Block: Borrat, Nya Kolvar. Slipad vevaxel. *Balanserad:Tryckplatta,svänghjul,vevaxel, vevstakar,kolvar. *Justerbart Kamdrev *Avgas: Extraktorrör(Timo 2) 2½"(JT-Touning Rensad Katalysator *Växellåda bytt juli -05 *JR Luftfilter *Körd endast på Motul 300V/olja *Mappad i Bänk.(JRS Östersund) 119 kW (Ca 162Hk) 98 oktan *Motorbyggnation är utförd av ST- Motormodifiering i Luleå. http://www.blocket.se/vi/9595326.htm?ca=3_s Liker den bilen. :D Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hvor mye kan blokka borres? Mulig å hente ut et par hundre kubikk sålenge det ikke skal brukes til turbo? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Det oppsettet på den svenskebilen der koster jo mere enn en turbomotor.. Samt at med en sugis så kommer du til en grense der det må påkostes så mye for å komme videre at det blir svindyrt. Hvis en første trimmer litt så vil en alltid ha mere. Så hvis du har planer om mere fres med tia vil en turbomotor lønne seg. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Like greit å bytte topp til 531 da! å den passer fint over? hvor mye koster en slik topp med innmat sånn ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Kan jeg bruke spruten som er på motoren min etter jeg har byttet topp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 komplett 531 topp med ventiler, kam, løftere og generelt alt bør du få for rundt 1500-2000 svenske... Er det gjort noe med den øker prisen litt.. Jeg gav 2500 for min, da var den ferdig porta, kompsenka og med dobble ventilfjærer samt a kam. Hvis du skal bytte kam bør du sette inn noe som er grommere enn K eller H kam. Gjerne noe KG greier.. Sprutet kan du bruke ja, det er nadas problemas. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 ok da går jeg for den:P finn topp til turbo med da:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Har 531, vx3 og grenrør på min, går akkurat likt med denne:) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=136253 Hey, kjenner du han som kjøpte den? Savner turbon min jeg :( Kjøpte meg gubbekjørt 91 mod 245 i går med bare 124.000 på tellern. Fy f.... så dårlig det går. Men fin bil da. Har en plana 405 med h-kam jeg skal sette på. Burde bli litt friskere da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Amazonemil som hentet den hos deg, han skulle bare videreformidle den til en annen kjenning av han. Var pen bil, akkurat slik en 740 skal se ut. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Er du siker på at det er min bil? Jeg søkte på amazonemil og så at han er 38 år. Han som kjøpte bilen var født i 83 tror jeg. Han var fra maura. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.