Gå til innhold

billig bilforsikring?

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

De er ikke noen forbanna idioter som du så fint velger å kalle dem, de vil bare ikke ha oss som kunder.

 

Noe jeg egentlig forstår veldig godt.

 

Ung, dum og med et par hundre hk under panseret?

 

Er ingen god kombinasjon. Har aldri vært, vil aldri bli ;).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by El-LoCo

De er ikke noen forbanna idioter som du så fint velger å kalle dem, de vil bare ikke ha oss som kunder.

 

Noe jeg egentlig forstår veldig godt.

 

Ung, dum og med et par hundre hk under panseret?

 

Er ingen god kombinasjon. Har aldri vært, vil aldri bli ;).

 

Jeg syntes de er noen forbanna idioter.

 

De lager jo hælvete for alle oss som vil ha ordentlige biler.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

 

Jeg syntes de er noen forbanna idioter.

 

De lager jo hælvete for alle oss som vil ha ordentlige biler.

 

Det er noe som heter å "kjøpe bil over evne", det samme gjelder å kjøpe bil over hva man faktisk har råd til.

 

Forsikringspriser er noe helt reelt som man bare må forholde seg til og må tas med i beregningen av kostnadene når man kjøper bil.

 

Selskapene er her av -en- eneste grunn og det er å tjene penger.

 

Raske biler er dyrt å forsikre, serlig når man er ung, fordi raske biler har en lei tendens til å dukke opp oftere på statestikken. Det har yngre folk også. Kombiner de to og du har oppskriften på en dyr forsikring.

 

Synes det er ganske logisk jeg.

 

Ikke at jeg liker det, men jeg skjønner hvorfor det er sånn og jeg skjønner godt at de ikke vil ha alle typer folk som kunder i alle typer biler.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by El-LoCo

 

Det er noe som heter å "kjøpe bil over evne", det samme gjelder å kjøpe bil over hva man faktisk har råd til.

 

Forsikringspriser er noe helt reelt som man bare må forholde seg til og må tas med i beregningen av kostnadene når man kjøper bil.

 

Selskapene er her av -en- eneste grunn og det er å tjene penger.

 

Raske biler er dyrt å forsikre, serlig når man er ung, fordi raske biler har en lei tendens til å dukke opp oftere på statestikken. Det har yngre folk også. Kombiner de to og du har oppskriften på en dyr forsikring.

 

Synes det er ganske logisk jeg.

 

Ikke at jeg liker det, men jeg skjønner hvorfor det er sånn og jeg skjønner godt at de ikke vil ha alle typer folk som kunder i alle typer biler.

 

En 200sx koster under 100.000,- og når de da gir forsikkrings prisen til 120.000+ så syntes jeg at det er idiotisk.

 

Da sier de med andre ord at det ikke er lov til og ha bil med HK.

If sier 120.000 mens andre sier 20.000 og jeg syntes if er noen idioter.

 

Jeg skjønner at de ikke vil ha rød-merka biler, men de er ett forsikkrings selskap og da for de ta konsekvensene av det. Ikke fryse ut alle oss med HK.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som er så fint i et fritt land, man kan fryse ut hvem man vil.

 

Om du kjøpte en 200sx uten å sjekke forsikringsprisene på noe slikt først var du vel ikke så alt for lur.

 

Det er vel få ting som er like åpenbare som at en bil med 175hk, høy ulykkesfrekvens og moderat høy alder ikke er noe noen på 18 år skal få forsikret hos et selskap som er interesert i å tjene penger.

 

Bilene begynner å trekke på åra, prisene går ned og bilene blir plutselig utilgjengelige for ungdom.

 

Hvorfor tror du det ikke koster noe serlig å forsikre en kliss ny Audi S4 på en ung person?

 

Høy alder = mange ulykker gjennom modellens levetid = høyere priser.

 

Så du synes faktisk at selskapene er teite som prøver å tjene penger.

 

Javel ja.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by El-LoCo

Er det som er så fint i et fritt land, man kan fryse ut hvem man vil.

 

Om du kjøpte en 200sx uten å sjekke forsikringsprisene på noe slikt først var du vel ikke så alt for lur.

 

Det er vel få ting som er like åpenbare som at en bil med 175hk, høy ulykkesfrekvens og moderat høy alder ikke er noe noen på 18 år skal få forsikret hos et selskap som er interesert i å tjene penger.

 

Bilene begynner å trekke på åra, prisene går ned og bilene blir plutselig utilgjengelige for ungdom.

 

Hvorfor tror du det ikke koster noe serlig å forsikre en kliss ny Audi S4 på en ung person?

 

Høy alder = mange ulykker gjennom modellens levetid = høyere priser.

 

Så du synes faktisk at selskapene er teite som prøver å tjene penger.

 

Javel ja.

 

Har ikke kjøpt meg 200 nei. Bare ett eksempel.

 

Det er greit at de vil tjene penger, men når IF skal ha 120 for en bil som andre skal ha 20 for så syntes jeg at det blit litt for dumt.

 

Og IF har ikke en gang lagt inn Audi S4 på internett siden sin hvor du kan regne ut forsikkringen selv. Noe som tilsier at de ikke vil ha den der. Samme som det er med Cosworth, 200sx osv.

 

Jeg skjønner hva du mener så du trenger ikke og forklare noe mer, men jeg syntes at det er idiotisk. Og du skjønner sikkert hva jeg mener du og?

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår