Gå til innhold

Knett - Volvo 760 TIC - T5R prosjekt

Ranger emnet


Knett

Anbefalte innlegg

960 automat har løst clutshus... da har du noe å tenke på...

 

Må vel forandre signaturen min.. Har funnet clutch hus.. Bare er ikke sikker på om det passer adapterplaten.. Den kommer til helgen.. Står forresten på første siden.. Der er det oppdatert..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått motoren og bilen hjem.. Har prøvemontert litt og begynt med å gjøre klar t5 motoren. Har tatt noen bilder. Er litt usikker på et vannrør som kommer ut bak på motoren, det ser ut som at det må blindes pga. adapterplaten, se på bildene.. Noen som vet hva som må gjøres?

Har også tatt gammelmotoren ut av 760en.. Noen som er interessert i motoren?

 

Her er det dekt av adapterplaten

DSC00240.jpg

 

Her er ikke adapterplaten montert

DSC00239.jpg

 

T5 motoren i bukk

DSC00238.jpg

 

Gammelmotoren

DSC00237.jpg

 

adapterplaten, oljekjøler og to 90grader silikonslanger

DSC00234.jpg

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lettere å bygge om på det røret å beholde varmeapp. org, enn å blinde det for så å lage et annet system.. Eller?

 

Ja, noe sånt håper jeg på da.. Men vet ikke hvordan jeg skal komme forbi adapterplaten. Må evt frese ut et spor i adapterplaten slik at røret går forbi. Finnes det ingen andre åpninger jeg kan ta ut vann til varmeapparatet?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke å varme det å bøye det slik at det unngår adapterplaten? Eller er plata så sinnsykt stor? Er dårlig med åpninger til å ta ut til varme app på, da varmeappen trenger vanntrykk. Noe den får i fra det røret..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke å varme det å bøye det slik at det unngår adapterplaten? Eller er plata så sinnsykt stor? Er dårlig med åpninger til å ta ut til varme app på, da varmeappen trenger vanntrykk. Noe den får i fra det røret..

 

Som du ser på bilde dekker adapterplata den åpningen hvor røret skal stå.. Kanskje jeg formulerte meg litt feil tidligere, men røret er ikke på bildet, det er den halve åpningen som vises oppe ved toppen av adapterplaten.. Røret har jeg skrudd av for å kunne prøvemontere adapterplaten. Adapterplaten ligger helt intill åpningen, og dersom jeg skal bruke den åpningen må enten røret kløyves eller så må adapterplaten modifiseres slik at det blir plass til et rør ut av hullet..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hørtes igrunn ganske rart ut det der.. Skjønte ikke heller hvor du mente det røret kom iveien for adapterplaten heller. Kan ikke du tegne det inn på det bildet, slik at det blir lettere å forstå?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å borre opp litt i adapterplata da? og eventuelt et 90graders bend og opp? Må jo kanskje file av litt av clutch huset da, men burde da fungere bra?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å borre opp litt i adapterplata da? og eventuelt et 90graders bend og opp? Må jo kanskje file av litt av clutch huset da, men burde da fungere bra?

 

Det burde funke bra, men kan tenke meg at adapterplaten blir litt i tynneste laget hvor det er borret ut..? Clutch huset går opp til det øverste hullet som er konet til venstre, og vannrett over til det andre konede hullet, vender 90grader og opp til det gjengede hullet oppe til høyre. Og vil kanskje ikke være i veien for det vannrøret som evt kommer ut der.. Burde kanskje file litt av huset.. Vil ikke behøve 90 grader bend engang da.. Men hva er det hullet til? Er det varmeapparatet? Eller?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår