Peltz Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 legger ut samme tråden som jeg har på vacn forumet, hvor det ikke kom noen lure forslag i det hele tatt... En kompis av meg har en -90 Passat G60, og igår fikk han en snodig feil på bilen som vi ikke klarte bli kloke på. Han kjørte bilen ut av garasjen, og bilen oppførte seg som vanlig. Han skrudde ut pluggene for han visste disse var full av dritt og børstet av dem dritten, satte dem i, startet og kjørte til en nabo for å levere no, 200 m unna. Mot slutten av disse 200 m begynte bilen å jage, fra 800 - 1500 rpm, pulserende jaging. Han stoppet bilen, gikk inn og gjorde sitt og kom ut igjen for å starte men bilen var død. Starter og alt drar rundt, men bilen tenner ikke. Dette er sjekket og prøvd: *gnist på alle plugger *Gnist fra coil *Hallgiveren er testet *pluggene er sjekket mot jord *rotor og fordelerlokk er byttet *strøm i massevis på batteri *sikringer er sjekket *Startgass er brukt på hele motor uten resultat *Pluggledninger har vi kappet vekk metallet med tanke på overslag uten bedring. Det snodige er at om vi dytter bilen igang, så starter den. Men står da å jager mellom 800-1500 rpm. Om vi dauer den, så tar den en runde på starteren som om den skal starte, men gjør det altså ikke. Hva har vi oversett? Hva kan være feil her?? Nå er rådyra gode! Dag 2: Oppdatering av dagens innsats: Byttet: *plugger *pluggledninger *fordelerlokk *rotor Skrudde ut G-laderen, denne var smekkfull av olje, og dette lå tjukt i alt av rør, slanger osv. Etter G-laderen var ute startet bilen på første forsøk, men fikk ikke tett olje-mateslangen, så måtte stoppe..prøvde igjen med samme resultat. Bilen ryker som bare rakkeren. Så.. etter å ha fått den tett den oljeslangen, så starter ikke bilen lenger, hverken på starter, dytte igang, eller slepe igang. Andre ideer? Må nesten sjekke timingmerkene i morgen og se om disse står på rett sted. Så lenge bilen ikke går, så får vi ikke sjekket svinghjulsdemperen for kast. Er det rareste vi har vært borti..og klødd både her og der i ren forundring! Dag 3: Timet bilen på nytt, alle merkene stemmer og registeret er med andre ord på rett plass. Bilen tenner rett og slett ikke. Kompresjon nok på alle sylindere, bensinpumpen starter og dysene dusjer pent i hver eneste sylinder. Bilen starter fortsatt ikke ved å dyttes igang nå. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Så oppdateringa fra igår: Sjekket kompresjonen, og denne er god på alle fire. Fikk også kryss-sjekket hjernen, og denne funker. (flyttet mellom to biler). Sjekket hele tenningssystemet etter instruksjoner fra vag her i byen, og det funker. Så sitter vi jo igjen med toppen..topp-pakningen er vell tett siden kompresjonen stemmer. Men kan toppen og innsug være så full av olje at den derfor ikke vil tenne?? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corrado1.8T Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 siden der va smekk fullt med olje vil jeg anta att simmeringene i ladern er gåen eller sklid ut....har hatt dette problemet selv...ingen problem å bytte dem selv;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Nå er ikke laderen problemet her, for vedlikeholdet av denne er vi vell relativt godt inne i..at laderen har vært til overhaling ikke bare en, men to ganger i løpet av 100 mil tilsier at den ikke trenger overhalingen pr nå..egentlig..men siden det er mer olje i den enn i motoren, så skal den nå overhales for tredje gang på 100 mil!! Problemet er derimot at bilen ikke starter. Med flunk nye, og tørre plugger starter og går bilen. Men, om du stopper og så prøver starte igjen vil'n ikke. Går grufullt fett, svartrøyk alt på tomgang..og jagingen er ikke fullt så frisk som den var. Men..ingen tvil om at noe er svært FUBAR her! Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corrado1.8T Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 har du sjekka den blå vanntempsensoren da? den har jeg hatt problem med ett par ganger! da fikk jeg de tendensene du snakker om faktisk.....måtte skru ut pluggene hver gang å børste dem før jeg skulle starte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Død kat? Går den for fett, ødelegges pluggene med en gang, og det hjelper ikke å gjøre de rene. Har du sjekket alle jordingspunktene? Bruk diagrammet på snstuning.com og et multimeter EDIT:tøm også intercooler og rør skikkelig for olje. Bare starter du igjen etter noe slikt, tar du katten rimelig kjapt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Du har sjekket at fordeleren står riktig? med riktig fortenning? Har du sjekket vakuum slangen til hjernen? Den skal stå på det høyre uttaket på spjeldet sett fra førersetet. Og den skal være 1000mm lang og 3,5mm i diameter.. Når du kjinner motoren rundt, får du da gnist på pluggene? Har du prøvd å nappe av vakuum slangen til bensintrykksregulatoren din mens motoren går? Jeg har opplevd at membranen i denne har ryki, fått en liten rift, og da pipla det bensin ut av toppen på regulatoren, der hvor vakummslangen sitter, og dermed rett inn i innsuget... Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Skalvise.. Etter lader ble fjernet ble ic bypasset, så kjører utenom ic, men co pot er på riktig sted enda. Bilen har ikke kat, disse er fjernet for noen år siden, så kan umulig være tette. (Henger på veggen i garasjen!). Vakuumslangene mellom hjerne og innsug er ok, både lengde og tette. Fordeler og timing er sjekket og skal være riktig. Gnist på alle pluggene, hallgiver er testet og utfra hva mekaniker på møller sier, er hele tenningssystemet i orden om hallgiveren er i orden. Den blå temp-føleren er byttet i en ny, Lambda er bestillt ny og blir byttet om ei lita uke. Jordingspunktene er ikke sjekket, og heller ikke bensintrykksregulator. Vi får ta en økt med å sjekke disse.. folket begynner gå svært,svært,svært tomme for ideer! Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 eg vil tru det er g-laderen for har akurat det samme problemet berre fjernet g-laderen og dermed funket min:) vis du får bilen igang så drar du ut luftmasse måleren og vis da e laderen med samme problem s0om min så står det olje ut der hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Prøv med å sette på en starthjelp, eller få strøm fra en annen bil via startkabler. Har en mistanke om for lav spenning. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 bare så dere vet det... det er fult mulig dere er litt sent ute med råd, for den siste posten fra Peltz, her er ca 14 mnd siden ;) Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 FAEN:knock: Hva er vitsen med å dra opp dritgamle tråder Golfen86? Sitter ikke å glor på datoer jeg, svarer bareimstupid Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.