Gjest brunerune Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg har nå satt meg til verks å finne ut hva dritet er.. og har letet litt under batteri og diverse.. kan noen hjelpe meg litt her?? Som f.eks, hva er dette?? Lå bare å slang, lufting av noe slag? Nedi her lekker det no jævlig: Her ligger dritten å slenger: Her ser dere hvor det kommer fra.. Motorrommet! Hjelp! MERK: Kommer ikke vann på førersiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Denne Varmevifta som gjør susen pga ganske så slitt luftfilter: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 få en kompis til å stå å spyle vann på bilen i flere forskjellige vinkler, legg deg i bilen og strekk amren oppover torpedoveggen og kjenn deg fram etter vann som renner eller noe som blir veldig fuktig, du må sikkert ta vekk matta. Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Synes det ser rimelig vått ut nedi friskluftinntaket ditt, det er ikke der det kommer inn da? Håper for din del at gulvmatta di er 100% tett :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Nei ligger en god dam under matta....sukk, hvordan skal jeg få det ut? Haha... faen heller ass. ta den med til audi senteret en dag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Nei ligger en god dam under matta....sukk, hvordan skal jeg få det ut? Haha... faen heller ass. ta den med til audi senteret en dag.. Du må ut med fremstoler, og sittepute bak. Av med begge innvendig terskellister. Av med deksler rundt håndbrekk og girspake. Så må hele gulvteppet ut av en av bakdørene (denne delen er litt kinkig). Deretter må du enten kaste all dempematter som ligger i dørken på bilen, og kjøpe nytt. Eventuelt prøve og tørke de. (Har prøvd det på en 90Q, ble ikke noe supersuksess). Så vaske over matta lett, siden det bare er regnvann som har kommet inn.. Og inn med alt igjen :) Edit; Ta og lukt skikkelig på vannet, lukter det kjøleveske? Eventuelt forsvinner det noe kjøleveske fra ekspansjonstanken? I værste fall har du lekkasje i varmeregisteret ditt. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Og ikke minst fikse lekkasjen.. :) Ang. dempematter, kan vel bare handle inn noe brownbread da og polstre med? EDIT: Er kun regnvann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Da har jeg fiksa lekkasjen! HERLIG! Skal legge ut par bilder her av hva som var problemet.. Jeg prøvde med en vannslange først bare rett på vinduet, der jeg trodde problemet kom fra.. kikka inni bilen med en maglite.. og da kom vannet rennende.. Jeg gikk inn i motorrommet å kikka nedi vifta der.. da så jeg at det hadde komt en del vann inn der.. så da var det bare å finne ut hvordan vannet kom nedi, da fant jeg fort ut at det var vann-renna som stod i klips over dette filteret, som var feilplassert. Og etter litt viser det seg at det er Bil & Maskin som fiksa frontruta mi i sommer, som har knukket gamlet festet på denne, og bare satt den på, helt provisorisk. Så jeg flytta denne slik den skulle stå, og har nå mekka en liten mellomløsning til jeg får snakka med Bil & Maskin om ny del. Her er litt pics: mye vann ned her ja.. Litt forklaring, og feilplasseringa av renna.. Slik skal den stå.. viser hvor den har knekt Jeg er hvertfall evig glad for å ha "tørr bil" igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Aha, da kommer jo alt vannet fra frontruta nedi vifta di :) Ville kanskje tatt en sjekk på den også, sånn at den ikke blir full av irr. Og for all del, vær sikker på at du får tørka og vaska interiøret godt, slik at du slipper fukt og mugglukt-problemer! Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 ...fukt og mugglukt-problemer! Er der allerede, hehe.. ja må nappe ut gulvet en vakker dag.. :shake har hatt en kjekk dag idag, vaska godt og støvsugd og styra på... vaska utvendig osv.. ble glad da jeg slapp mer lekkasje! råna hele kveld, aaje! EDIT: Noen som har stjålet ventil hettene mine i krÅm også.. haha kjipern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Fint du fant ut av det, du kan jo sette inn en liten varme ovn i bilen å ha vinduene på gløtt noen timer slik at vannet fordamper. En kompis gjorde dette i en golf 4, fungerte veldig bra. Pass så du ikke brenner opp bilen da.. Hehe.. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg