Ok`n Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Har handla varmaband,åssen måte å montere dette er anbefalt? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Hvis du mener eksosbandasje/heat wrap så festes den med slangeklemmer og/eller ståltråd. Her fra dp til en 06Sti Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ståltråd funker fint! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ståltråd funker fint! Ok,den tåler varmen fra en downpipe altså... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jepp, har jo heat wrap som beskytter mot varmen også :D Bruker kun ståltråd på downpipen min jeg, funker bra! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puntohgt Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 stålstrips er også fint, ser kanskje litt mer ryddig ut enn ståltråd også. Jeg brukte drivakselbelg-klemmer/strips på min bil. blei meget pent. Siter Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Hvis du mener eksosbandasje/heat wrap så festes den med slangeklemmer og/eller ståltråd. Her fra dp til en 06Sti Har du klint inn hele bandasjen i kobberpasta eller noe? Ser samme fargen øverst på downpipen utenfor bandasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Skal bandasjen dyppes i vann før en kliner den på eksosen? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Har du klint inn hele bandasjen i kobberpasta eller noe? Ser samme fargen øverst på downpipen utenfor bandasjen. Den er sprayet med kobberpasta for å tette den.Så suger den ikke så mye vann og beskytter røret bedre.Det ryker endel når det blir varmet opp de første gangene med det får en tåle. Vi satt den på tørr, og strammet den mye, og sikret med ståltråd underveis slik at den ikke ble slakkere. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Meget pent resultat det der da viking, hvor kjøpte du dette? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Fås på Kollevold for 550kr for 15meter rull. Eller fra Vangbo, det er 'merkevare' og koster vel 800kr med minimal forskjell. Jeg fukter alltid når jeg monterer, dypper i vann og klemmer vannet ut igjen. Husk hansker! Jeg pleier også å brenne over bandasjen etter montering for å brenne vekk de løse 'bustene' og i endene der man har klippet. Den er sprayet med kobberpasta for å tette den.Så suger den ikke så mye vann og beskytter røret bedre.Det ryker endel når det blir varmet opp de første gangene med det får en tåle. Vi satt den på tørr, og strammet den mye, og sikret med ståltråd underveis slik at den ikke ble slakkere. Ikke dumt. Er vel litt mer aktuelt der du holder til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 noen som har noen bilder av hvordan det er gjort på turbomanifold? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Skal bandasjen dyppes i vann før en kliner den på eksosen? Jepp, bør vel det har jeg hørt.. lettest å jobbe med og herder med varmen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Jepp, bør vel det har jeg hørt.. lettest å jobbe med og herder med varmen.. hva vil være best: dyppe den i vann, eller spraye den med kobberpasta slik som viking gjorde? mulig dette bare er tull, men har hørt at det er endel støv i disse bandasjene som man helst vil skal forbli der. men når du da legger den i vann, vil ikke da mye av dette støvet gå over til vannet? kan altså ikke så mye om slik bandasje, men prøver ihvertfall å lære noe nå:) OT: hvorfor blir ikke alt som brunerune skrev, qoutet? han qoutet jo KadettC16V også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg så på en hotrod episode på discovery, der la de hele båndet ned i vann, forså stramme det rundt røret og sikre med slangeklemmer. Greit å bruke hansker vistnok.. Bruke kopperpasta er jo en mulighet.. kopperpasta er grease med kopperpartikler i. Greasen vil fordampe/smelte vekk og kopperpartikler vil sitte igjen og drysse av. Kopper vil spise opp stål og aluminium ved galvanisk korrosjon. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg