bjørn Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Jeg har en nybygd motor stående som muligens blir stående en stund, hvordan kan man sikre seg mot korrosjon osv? Den er i en garasje som holder plussgrader, men det er neppe helt tørt der. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Biltema har, og spesielt mc-butikker/verksteder har slike konserveringsoljer/spray til inn og utvendig bruk mtp langtidslagring og vinterlagring. Olje til innvortes bruk, og en spray som legger seg på som et voks/fettlag utvendig. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Her er det mye man kan gjøre vil jeg tro. Alt handler jo om å hindre fukt i å gi korrosjon den grobunn den trenger for å ødelegge i hovedsak åpne metallflater. Jeg registrerer at Biltema har en spray som skal beskytte motor under lagring. Jeg har kjøpt etpar bokser som jeg skal teste ut. Jeg har en rekke motorer i samlinga mi som jeg ikke får gjort noe med på en stund, særlig leopardmotoren kunne jeg tenke meg å beskytte. Videre vil jeg tro det er lurt å dekke til åpninger til motorens indre med passende propper og sørge for en jevn temp i lokalet. Har du penger til overs kan du jo kjøpe et lite avfuktningsanlegg, men det er trolig overkill. Andre har sikkert gode tips om dette vil jeg tro. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Jeg er altså så treig jeg, at det uten unntak er folk som rekker å poste kloke innlegg før meg :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Båtfirmaer burde vel også ha noe å tilføye i sakens anledning... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg