Burny Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Dette blir bra, er enig at GTI 16v er litt morsomere enn VR6, er liksom så mange som bygger om til vr6.. Finnes ikke så mange Golf 3 GTI 16v har jeg inntrykk av.. 150 gode hester, med godt bunndrag. Ser du har orange blinklys foran.. Jeg har noen hvite tilsalgs, med Tåkelys. Har du ikke Tåkelys orginalt på din, så kan jeg koble sammen det for deg også hvis du vil.. Ang. fronten din så syns jeg den er jævli kul, har lyst på den selv. Men en kamerat har helt lik, pluss deg. Så da gidder ikke jeg og herme.. hehe Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Rådene er vel greie til 300-350 hk, stemplene må byttes til lavkomp om du skal ha turbo. Bytter du råder og stempler har du en bunndel som lett tåler 500-600 hk. Dette havner vel på rundt 8500-9500,- kr Skal du gjøre det skikkelig billig holder det med stempler fra 9A i ABF'en. Disse skal gi komp rundt 9:1 i høyblokk. Holder sikkert til rundt 280-300 hk på hjula. Forsterkede/S2/RS2 lager kjøper du på Oslo Sylinderservice/Motorteknikk Ikke sikker på hvor lett det er å bruke orginalhjernen med turbo. Vet ikke om den har mapsensor... aha!, takk for info:D eneste jeg ikke skjønte helt var: "9A i ABF'en"? og hva mener du med "i høyblokk"? Spurte pappa om det med mapsensor i hjernen, og han sa det ikke skulle være no prob å omprogramere den så dette funker. Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Dette blir bra, er enig at GTI 16v er litt morsomere enn VR6, er liksom så mange som bygger om til vr6.. Finnes ikke så mange Golf 3 GTI 16v har jeg inntrykk av.. 150 gode hester, med godt bunndrag. Ser du har orange blinklys foran.. Jeg har noen hvite tilsalgs, med Tåkelys. Har du ikke Tåkelys orginalt på din, så kan jeg koble sammen det for deg også hvis du vil.. Ang. fronten din så syns jeg den er jævli kul, har lyst på den selv. Men en kamerat har helt lik, pluss deg. Så da gidder ikke jeg og herme.. hehe jah, får håpe det blir bra ja;) De blinklysa, er det de som er på det bildet?(klare) mye skal du ha for de da? Har ikke tåkelys orginalt nei, og det er noe jeg kanskje kunne trengt ja, Men vil ikke ha sånne som sitter i blinklysa, skal ha sånne som passer nede i fronten der som det er gitter på det bildet, sånne små runde;) Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 aha!, takk for info:D eneste jeg ikke skjønte helt var: "9A i ABF'en"? og hva mener du med "i høyblokk"? Spurte pappa om det med mapsensor i hjernen, og han sa det ikke skulle være no prob å omprogramere den så dette funker. 9A er motorkoden for 2,0L 16v med 136 hk som du fant i tidlige Passater fra 88-93/94/95 en gang. Ble også brukt i Corrado. Det er en vanlig blokk, omtrent som blokka fra KR/PL som ble brukt i Golf II 16v, bare med større borring og slag. ABF som er motorkoden er 16mm høyere, dvs høyden på blokka fra bunnen opp til der toppen blir montert. ABF har 159mm lange råder og 9A har 144 mm. Problemet hvis det ikke er mapsensor, er at den blir vanskeligere å programere den bra for ladetrykk. Dette gjelder mest på tenningssiden. Det er en del "tommelfinger regler" man må bruke for å retarder tenningen etterhvert som ladetrykket stiger. Husker ikke i farten, men mener at det er ca 1 grad for hver 2-3 psi med ladetrykk over 5-6 psi? Dette er vanskelig å gjøre når hjernen ikke vet hvor mye ladetrykk det er..... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 øh...nå ble jeg litt forvirra:P, hva skal jeg ta ifra 9A og hva skal jeg ta fra ABF?... skal jeg finne meg en passat motor med 9A i motorkode og stæle stemplene fra den? Og så stæle blokka fra ABF`en?...Eller skal jeg ta stempler og blokka fra en 9A motor med motorkode ABF?...passer dette i 2.0l 16v 150hk Gti motoren min?.... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 2,0L 16v 150 hk er ABF (Golf 3 GTI 16v, Seat Ibiza Cupra....) 2,0L 16v 136 hk er 9A Ta stemplene fra 9A og sett i ABF motoren din, men er nok nesten billigere å kjøpe skikkelige smidde stempler om du ikke får tak i en skikkelig billig 9A motor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 aha!,nå skjønte jeg det, hehe må ha det inn med tesjke jeg vettu;P Fordi 9A motoren har mindre hk er det kortere stempler da eller? og siden det så får jeg lavere kompresjon!..? som man helst må ha med en turbomotor.... Men trur jeg går for smidde stempler, (pappa kan få taki dette relativt billigt) Pluss at smidde stempler tåler mer, eller hva? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 9A stempler er lavere fordi blokken er lavere, og fordi rådene er lengere i forhold til høyden på blokken Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 SATAN!! nå gikk fronten min åt hælvete!! dritten knakk tvert, når jeg skulle rygge ut av gården satt den seg fast i underlaget.... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 SATAN!! nå gikk fronten min åt hælvete!! dritten knakk tvert, når jeg skulle rygge ut av gården satt den seg fast i underlaget.... Glassfiber er din venn:) Hvis håpet er ute kan jeg godt kjøpe det som er igjen av deg rimlig..:D Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Glassfiber er din venn:) Hvis håpet er ute kan jeg godt kjøpe det som er igjen av deg rimlig..:D Hmm, ja kanskje det. Stikker opp på glassfibersjappa og høre med døm i dag om det er noe håp for stakkars fronten min. Btw. Hva skal du med den ødelagte fronten? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Da var det gjort, 1500 spenn skulle døm ha for å mekke den helt fin igjen (var en god del sprekker på den, etter jeg har gåt nedi og kjørt på katter og dritt og møk) 1500 er uans. billigere enn å kjøpe en ny en, iom. at jeg er fornøyd med utseendet på den.... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Har du noen fler bilder av Golfen forresten? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Ja, har på tlf min, men får ikke overført til pcn lenger :\ Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Dette blir bra, er enig at GTI 16v er litt morsomere enn VR6, er liksom så mange som bygger om til vr6.. Finnes ikke så mange Golf 3 GTI 16v har jeg inntrykk av.. 150 gode hester, med godt bunndrag. Ser du har orange blinklys foran.. Jeg har noen hvite tilsalgs, med Tåkelys. Har du ikke Tåkelys orginalt på din, så kan jeg koble sammen det for deg også hvis du vil.. Ang. fronten din så syns jeg den er jævli kul, har lyst på den selv. Men en kamerat har helt lik, pluss deg. Så da gidder ikke jeg og herme.. hehe skjønner lissom ikke at du kan mene at gti`en er morsomere enn vr6`en.... det er jo bare helt feil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.