Gå til innhold

Import av REN driftebil, prisklasser?

Ranger emnet


Tidligere bruker

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir det mye med engangsavgift osv det da? mao hvor mye må jeg betale for å få den til norge?

Engangsavgiften betaler man bare når man skal registrére den. Frem til da er det ved innførselen bare 25% moms på verdien av bilen og fraktkostnadene, dernest kostnaden for prøveskilter til og fra treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan er det egentlig å ta inn driftbil til Norge? f.eks. fra england, tyskland, japan? Hvilket land har billigst driftbiler? Blir helst med ferdig oppsatt til drifting, blir vel dyrt å ordne det selv i Norge.

Er det bare å sjekke på nettsider f.eks. driftworks, snakka med den som selger og si at du skal ha den, for så å gi han penger, så få den fraktet hit? eller hvordan gjøres det?

Hva slags bil er i grunn best å drifte med? Har litt lyst på 300zx,men i grunn alt av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om en som dro til england nå for 2 uker siden og kjøpte seg denna

 

CopyofP8140396.jpg

 

det han gjorde var å ta flyet fra torp til stansted, tog derifra og til dit bilen stod.

 

etter en overnatting, så kjørte han fra utenfor london til newcastle med bilen, overnattet hos familien der, så tok han båten til stavanger, og kjørte til oslo med nevnte bilen.

 

men her er løsninga på div papirmølle runder:

 

salg av bil: vanlig omregg i england.

 

tax & mot: var gyldig, så bilen var lovlig å kjøre.

 

forsikring: http://www.tempcover.com/

 

innførsel: i stavanger så fikk han transiteringsbevis stavanger -> oslo, og 3 dagers frist på å momse den inn i landet.

 

før tolling i oslo: leie prøveskilter på biltilsynet. (husk vognkort, salgsmld og transiterings bevis)

 

tollen i oslo: fylle ut et ark med info om bilen, selger, kjøper, fraktkostnad og pris på bilen. (husk vognkort, salgsmld og transiteringsbevis. og bank kort!)

etter du har levert papirer, så må du også betale. de legger sammen frakt og salgssum. du betaler 25% av det.

 

håper detta hjelper for de som har planer om å gjøre det selv.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

 

Ville kanskje vært litt forsiktig med å gå ut med all den infoen på et forum som er like tilgjengelig for tollvesenet som for deg og meg...

 

Ser heller ingen grunn til å ta med bilen ned for å tolle den inn...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det med prøve skilter på bane er det lov? på f.eks gatebil treff som er litt seriøse...

 

Det er lov på de fleste treff på Rudskogen hverfall. Men spørs hvor lenge da. Har vel sklidd greit ut i det siste, så den ordningen kan umulig gå myndighetene hus forbi stort lenger. Men i drifting har vi fått en avtale med Bilsportforbundet om engangslisenser, og det er sikkert mulig å få til det for vanlig banekjøring også. Da er ting litt greiere...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår