stratospheric Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Tittelen sier vel det meste. Jeg har altså fått en sprekke i radiatoren, trodde først det var slangen som førte vann inn, men så etterhvert at der en sprekke i metallet der slangen er festet på. Jeg vet at jeg må kjøpe meg ny radiator, men har verken tid eller råd til det, for jeg drar på meg kongens klær i morgen. Så det jeg lurer på er om det går an å ha en eller annen midlertidig løsning? At jeg kan bruke noe på å tette sprekken? Den er ca 1 cm lang og kanskje 0,50 mm bred.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nultz Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Vist det ikke lekker mye er det ikke verre enn å kjøre med det og fylle vann i ny og ne.. Men ellers tror jeg du kan tømme radiatoren for vann, legge på noe sikaflex, vente til det tørker og tape Stramt rundt med go tape.. Du klarer vel å få inn fingen og fjerne det som er på innsiden? Ellers vist du vil ha en permament løsning kan du jo sette inn et litt tynnere rør vist du får det lengre inn enn sprekken, Bruke masse pakningspasta, eller sikaflex som pakning.. Det eneste jeg ikke vet er hvordan sikafleksen holder mot varmen, men tror nokk det skal gå greit.. Mvh Nultz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stratospheric Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Ja.. jo, er igrunn sånn det funker nå, fyller vel vann hver 3. dag nå, men det var en eller annen løk som sa det kom til å bli dyrt til vinteren pga kjøleveske.. Altså, må jeg fylle på kjøleveske når jeg fyller vann eller? Visst det lekker vann, lekker det kjøleveske også? Littegranne grønn når det gjelder biler som du kanskje forstår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 tynn tynn sprekke altså? kan prøve med den berømte kanelen (billig versjon) eller med tettningsmasse som du heller på fra din lokale bensinstasjon (dyrere versjon) Og ja, vannet som lekker ut er blandet med kjøleveske så må nok etterfylle litt med det og. Fylles på samme plass og blandes med vannet (eller du kjøper ferdig blandet) Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 må ikke bruke kanel.... det legger seg på følere å du får bare problemer etterpå:-P Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Skru lokket på ekspansasjonstanken litt løst, så kommer trykket ut der, så slipper du at det lekker frostvæske ut hele tiden. Bare vær obs på temperaturen, slik at den ikke begynner å koke, siden det ikke er noe særlig trykk på systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg