Gå til innhold

Noen som har peiling på 18E?| Ujevn gange

Ranger emnet


rakett

Anbefalte innlegg

har en gammel ascona C 86mod GL jeg.

 

mekonomen påstår at det er en 18E motor i den som yter 85KW

sånn grovt regna skulle det bli ca 115hk på 1040Kg?

 

Den går ikke helt som den skal...går veldig ujevnt på lavt turtall, og når jeg drar på så harker den som om tenninga er feilstilt..jeg har skifta CDI-boksen og nye plugger, men den ble bare litt bedre av dette..skal enda skifte coilen, så jeg får se...men noen som vet hvordan den blir hvis den gummislangen fra innsuget til luftfilterboksen blir dårlig?

 

og:

 

jeg vil gjerne vite litt mer om denne motoren, er det bare en slankere utgave av 20se ellerno slikt?

er det samme trimmingsmetoder på denne som på gamle c20ne\20se?

hvass kam\ dyse opp\ evt annet?

 

jeg er mest interessert i å lære om denne atm, men hvis noen kan gi meg konkrete tips,så er jeg takknemlig :)

er ikke ute etter max effekt, heller gassrespons da min bil i utgangspunktet kan virke ganske kvikk til å være så liten :) (også er jeg ute etter det uansett)

 

takker for tips

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det du så klart kan gjøre er å spraye litt startgass rundt slangen mens bilen går. Hvis turtallet endres er det mest sannsynlig hull på slangen.

 

Neida, er sikkert ikke dyr! Gå på opel og spør om de har den der, ellers har dem den helt sikkert på høggern!

'78 Rekord carvan 3trg, '81 Rekord 2trg, '95 Omega B 2.5 Caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ECU, CDI, WC, DVD..... skifta en liten boks som ligger montert under coilen ihvertfall ^^

men nå har jeg skifta toppakning, og jøss for en forskjell..! ble helt ny bil av den :)

ikke like hissig som før, men mye mer moment i den, og jeg kan kjøre på lavt turtall uten at den hopper og danser *success*

det trikset med startgass skal jeg teste, men jeg begynner mindre og mindre å tro at den slangen er gått..

takk for svar

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår