tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 da var jeg innom romnes å de hadde jo både servo og kompressor reima :) så da lurer jeg på følgende: Denne strammeren hvordan avlaster jeg den? og kan den låses av i avløstposisjon på noe vis? skal den se slik ut? så lurer jeg på dette hullet i toppdekkselet! hva ialledager er det godt for? den kommer bittelittegranne olje ut der! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 da var jeg innom romnes å de hadde jo både servo og kompressor reima :)så da lurer jeg på følgende: Denne strammeren hvordan avlaster jeg den? og kan den låses av i avløstposisjon på noe vis? skal den se slik ut? så lurer jeg på dette hullet i toppdekkselet! hva ialledager er det godt for? den kommer bittelittegranne olje ut der! på reima skrur du bare av mutteren du ser der, og vipper den av pinnen den er tredd innpå, altså napp den mot deg når du står med trynet mot dynamoen som på bildet. Det hullet i toppdekselet er ett slags drenerings hull, om du søler olje rundt der du tapper i olja så renner det bare ut det hullet der! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 huff nå har jeg snakka med forrige eier og han sier han bytta reima for ikke så lenge siden! hva ialledager er galt med denne skitn hær da? siden den gnelder IGJEN! hvor får jeg kjøpt kortere reim i tilfelle? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 hvor får jeg kjøpt kortere reim i tilfelle? Mekonomen, Torshov osv...... G60 pulley size and belt length Ladehjul u/AC Lengde Benevnelse 80 mm 1660 mm 6PK1660 72 mm som 80 mm 6PK1660 70 mm 1635 mm 6PK1635 68 mm som 70 mm 6PK1635 65 mm 1625 mm 6PK1625 Ladehjul m/AC Lengde Benevnelse 80 mm 1760 mm 6PK1760 72 mm som 80 mm 6PK1760 70 mm 1735 mm 6PK1735 68 mm som 70 mm 6PK1735 65 mm 1725 mm 6PK1725 Bypass u/AC 1235 mm 6PK1235 m/AC 1335 mm 6PK1335 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 nå har jeg skifta reimene og det viser seg at reimhjula er slitt av all sluringa. er tålelig ok nå men ikke bra. pluss at reimhjulet på vannpumpa og veiva står ca et halvt spor skeivt i forrhold til hverandre. vises om man kikker nøye på bildet. noen som har noen pent brukte reimhjul liggende? tenker da mest på veiva, vannpumpa og servon. den på kompressoren så ok ut. kompressor hjulet var foresten 60mm akkurat! hvor mye trykk skal kompressoren levere da? (må vel overhales) Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Sikker på at du har målt riktig? 60mm er farlig lite. reimhjula dine trenger ikke være ødelagt fordi de er litt blanke i kantene. tipper nok du har for lang reim eller gåen strammer. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 De 2 hjula til servon er iallefall utslitte (har ikke noe med ladderen å gjøre da men) Spørsmål: Jeg tok av strammeren i toppen! så tok jeg av reima! så når jeg tok i strammehjulet for å ta det opp å ned måtte jeg ta i hardt med 2 hender! selv om jeg skrudde ut skruen som den er opplagra i også! burde ikke denne gå shit lett? mye av problemet kan vel ligge hær? og skal det ikke være bare å dra av brakketen til strammehjulet om man skrur ut den 24mm skruen der? hadde iallefall ikke sjans til å dra den av! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 den skal være svintung å få på (håper jeg, var det på min, og jeg har ingen problemer med reima) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 værsåsnill å les innlegget! jeg skal ikke få den på! jeg har tatt av reima å strammeren! jeg prøver bare å røre strammehjulet opp og ned uten reim eller strammeren på! regner med det er for tungt for strammeren å stramme om selve brakketen i seg selv går sykt tregt? noen som forstår hva jeg mener? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 da har jeg laga et bilde for å forklare litt bedre. Har skrudd av strammeren ved punkt 1 reima (punkt 3) er tatt av Tar tak i punkt 2 og prøver å ta hele braketten opp og ned men det går frytelig tregt! Noen som forstår hva jeg mener nå? og videre, jeg skrudde av den 24mm skruen som er i opplagringspunktet til braketten til strammehjulet. skal det ikke da være bare å dra braketten rett ut? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Hvis jeg skjønner deg rett er det i punktet helt til høyre nederst til venstre i bildet problemet ligger? Det skal være lett å flytte armen opp og ned når den ikke er festet i punkt 1 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 akkurat Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Tipper det skyldes bruk av adapter på strammeren over lengere tid. Hadde vært bedre med kortere reim. Du må antagelig bytte hele armen som demperen er festet på Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 armen som demperen er festet på? tenker du på den som hjulet står på? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 da reima var ny på tirsdag slura den ikke stort å da kom den opp i 0,5 bar og dette med 60mm laddehjul så kompressoren er veil sliten da vil jeg tro!? på tomgang er vakumen på ca 0,5-06 bar Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg