Gå til innhold

g60 små problemer

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

da var jeg innom romnes å de hadde jo både servo og kompressor reima :)

så da lurer jeg på følgende:

Denne strammeren hvordan avlaster jeg den? og kan den låses av i avløstposisjon på noe vis?

skal den se slik ut?

stram-1.jpg

 

så lurer jeg på dette hullet i toppdekkselet! hva ialledager er det godt for? den kommer bittelittegranne olje ut der!

Utennavn-2.jpg

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da var jeg innom romnes å de hadde jo både servo og kompressor reima :)

så da lurer jeg på følgende:

Denne strammeren hvordan avlaster jeg den? og kan den låses av i avløstposisjon på noe vis?

skal den se slik ut?

stram-1.jpg

 

så lurer jeg på dette hullet i toppdekkselet! hva ialledager er det godt for? den kommer bittelittegranne olje ut der!

Utennavn-2.jpg

 

 

på reima skrur du bare av mutteren du ser der, og vipper den av pinnen den er tredd innpå, altså napp den mot deg når du står med trynet mot dynamoen som på bildet. Det hullet i toppdekselet er ett slags drenerings hull, om du søler olje rundt der du tapper i olja så renner det bare ut det hullet der!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får jeg kjøpt kortere reim i tilfelle?

 

Mekonomen, Torshov osv......

 

G60 pulley size and belt length

 

Ladehjul u/AC Lengde Benevnelse

80 mm 1660 mm 6PK1660

72 mm som 80 mm 6PK1660

70 mm 1635 mm 6PK1635

68 mm som 70 mm 6PK1635

65 mm 1625 mm 6PK1625

 

Ladehjul m/AC Lengde Benevnelse

80 mm 1760 mm 6PK1760

72 mm som 80 mm 6PK1760

70 mm 1735 mm 6PK1735

68 mm som 70 mm 6PK1735

65 mm 1725 mm 6PK1725

 

Bypass

u/AC 1235 mm 6PK1235

m/AC 1335 mm 6PK1335

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg skifta reimene og det viser seg at reimhjula er slitt av all sluringa.

er tålelig ok nå men ikke bra.

pluss at reimhjulet på vannpumpa og veiva står ca et halvt spor skeivt i forrhold til hverandre. vises om man kikker nøye på bildet.

reimhjula.jpg

 

noen som har noen pent brukte reimhjul liggende? tenker da mest på veiva, vannpumpa og servon. den på kompressoren så ok ut.

 

kompressor hjulet var foresten 60mm akkurat! hvor mye trykk skal kompressoren levere da? (må vel overhales)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 hjula til servon er iallefall utslitte (har ikke noe med ladderen å gjøre da men)

 

Spørsmål:

Jeg tok av strammeren i toppen! så tok jeg av reima! så når jeg tok i strammehjulet for å ta det opp å ned måtte jeg ta i hardt med 2 hender! selv om jeg skrudde ut skruen som den er opplagra i også! burde ikke denne gå shit lett? mye av problemet kan vel ligge hær?

og skal det ikke være bare å dra av brakketen til strammehjulet om man skrur ut den 24mm skruen der? hadde iallefall ikke sjans til å dra den av!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værsåsnill å les innlegget!

jeg skal ikke få den på!

jeg har tatt av reima å strammeren!

jeg prøver bare å røre strammehjulet opp og ned uten reim eller strammeren på! regner med det er for tungt for strammeren å stramme om selve brakketen i seg selv går sykt tregt?

noen som forstår hva jeg mener?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg laga et bilde for å forklare litt bedre.

 

Har skrudd av strammeren ved punkt 1

reima (punkt 3) er tatt av

Tar tak i punkt 2 og prøver å ta hele braketten opp og ned men det går frytelig tregt!

stramertreg.jpg

 

 

Noen som forstår hva jeg mener nå?

 

og videre, jeg skrudde av den 24mm skruen som er i opplagringspunktet til braketten til strammehjulet. skal det ikke da være bare å dra braketten rett ut?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skjønner deg rett er det i punktet helt til høyre nederst til venstre i bildet problemet ligger? Det skal være lett å flytte armen opp og ned når den ikke er festet i punkt 1

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår