Gå til innhold

g60 små problemer

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

HEI

kjøpte i går en 1990 modell golf g60. foorige eier sier kompressoren trenger overhaling og det stemmer sikkert for den har ingen toppeffekt!

 

han mener også at bilen er chippet, så lurer på om hvilken størelse det skal være på reimhjulet på kompressoren om den er chippet?

 

Hvor mye laddetrykk skal det være med chip og hvor mye uten chip?

 

kan det være andre årsaker til at den ikke drar noe spesielt på høytturtall?

 

og hva er den blåselyden som ligner en dumpventil (svak) når jeg slipper gassen etter bra pådrag? orginalt?

 

har også hørt det er mulig å montere dumpventil på bilene hær. stemmer dette? eventuelt hvor?

 

ja så siste ting! laddetrykks måleren er klipt av så hvor er det best egna å koble den til igjen?

 

mye spørsmål på en gang, men håper noen gidder ta seg tia på forrhånd takk

 

 

ps:reima hyler jo mere en nokk. og laddelampa lyser også pga dette. har bestillt ny reim, men tar ei uke å få den. (sykt) KAN dette være nokk til at bilen ikke går så godt på høyt turtall? og at den ryker litt sort når den ikke dreger så godt? leste at lav batterispenning gjør at den gir formye bensin?!? kan sluringa være nokk?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De fleste chiper passer for 68mm reimhjul, men der er de som passer for større eller mindre. Chipen i seg selv har ingen ting med ladetrykket å gjøre.

 

En frisk g-lader med 68 reimhjul bør levere over 1 bar når du nærmer deg rødmerket, i hverfall på en orginal topp.

 

Ledningen til måleren bør ikke bare vere klippet av, da må i hvertfall enden som kommer fra innsuget tettes igjen.

 

Vakum kan du hente fra besintrykk-regulatoren, eller enda enklere, fra slangen som går under dashbordet til MAF.

 

pyhsj lyden er lyden av returluft gjennon g-lader og filter.

 

G60 motoren er ikke akkurat kjent for å sprudle i topp-registeret, den føles sterkest på midten, dette fordi toppen ikke flower spesielt bra.

 

Dump ventil er bare bortkasta tid og penger, og har en irriterende lyd etter min mening, andre er selvfølgelig berettiget til å mene hva de vil.

 

Anngående reima di, siden det hyler og piper, er du sikker på at det bare er reima som er slitt og tørr, dersom du har et mindre reimhjul bør du ha en litt kortere reim eller ett distansestykke som strammer reima litt ekstra. eller så kan strammeren din vere litt fesen

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ligger en reimstrammer baki bilen, hm.... lurer på om den er tatt av bilen eller om tanken var å sette den på! det må jeg teste! men tror jeg venter på ny reima.

Når jeg kjører litt hardt i ca 20 min så blir reima så laus at servon også girseg på tomgang. skulle ønske noen solgte reimer til disse bortsett fra møller hær i norge! (som har på lager)

Hylte skikkelig hele tia i sta, så får håpe dette løser seg med stram reim.

det finnes vel ingen mulighet for at også reimhjula er slitt? de er jo av stål.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ligger en reimstrammer baki bilen, hm.... lurer på om den er tatt av bilen eller om tanken var å sette den på! det må jeg teste! men tror jeg venter på ny reima.

Når jeg kjører litt hardt i ca 20 min så blir reima så laus at servon også girseg på tomgang. skulle ønske noen solgte reimer til disse bortsett fra møller hær i norge! (som har på lager)

Hylte skikkelig hele tia i sta, så får håpe dette løser seg med stram reim.

det finnes vel ingen mulighet for at også reimhjula er slitt? de er jo av stål.

 

servopumpa går ikke på samme reim som dynamo og g-lader. Det er heller reima som er slitt, ikke hjulet. Du får ikke kjørt uten å ha på reimstrammeren, det er den demperlignende greia som sitter bak på dynamoen!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg uttalte meg kansje litt dumt der :) det ligger en strammer i bagasjerommet i tilleg til den som står i motorrommet :)

 

er strammeren foresten selvstrammende eller må man løsne en sett skrue for at den skal stramme seg etter å sette til settskruen igjen?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg uttalte meg kansje litt dumt der :) det ligger en strammer i bagasjerommet i tilleg til den som står i motorrommet :)

 

er strammeren foresten selvstrammende eller må man løsne en sett skrue for at den skal stramme seg etter å sette til settskruen igjen?

 

er selvstrammende, er den demperlignende greia som står for det!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår