Joacluka Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Litt småtteri jeg lurer på.. Bilen er en 2,2 turbo.. Til helga skal jeg fjerne katalysatorene på den, men driver også og lurer om jeg skal fjerne den midtre pottene samtidig. Noen som har erfaringer med det? Det jeg lurer på er vel mest hvordan lyden blir. Om det eventuelt blir formye støy, og om det blir forlite trykk i annlegget om jeg fjerner potta.. Har også problem med brekket på bilen som jeg skulle ha ordna før vintern.. Da det blir kaldt og man setter på brekket, så slipper det ikke opp igjen da man tar det ned. Som om det på en måte fryser fast, så jeg må på med varmt vann for og få det til og slippe igjen.. Var i allefall slik i fjor vinter. Noen råd om hva jeg må gjøre? Også tilslutt, til helga igjen skal jeg også bytte dempere og fjører på bilen. Og er det noen som har noe tips og triks om hvordan jeg kan gjøre det lettest mulig så tar jeg det mot med takk! :kiss Siter _______________ Audi S4 2,2 1994 BMW 316i 1991 Golf 2 1,6CL 1987 Mitsubishi Galant 2,0 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 rekna me at der e samme handbrekk systeme so på dei fleste eldre audia, handbrekk vieren går inn på caliperen, å skobba stempele litt ut. det e eit heilt vanli problem på dessa at handbrekken sluttar å virke eller henger, får reprasjons sett til caliprane, kjøpte det på mine, men vart ikkje klokk på korlis du fekk opna å skifta alle delane, mangla ei spesiel lang segerringtang, so vart at eg fekk nåken brukte billi Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacluka Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Aha.. Vel. da driter vi i og bruke brekket trur jeg. Om jeg ikke finner noen som ordner det for meg veldig billig :p Mye ga du for rep. settet, og hvor kjøpte du det? Siter _______________ Audi S4 2,2 1994 BMW 316i 1991 Golf 2 1,6CL 1987 Mitsubishi Galant 2,0 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacluka Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Bump Siter _______________ Audi S4 2,2 1994 BMW 316i 1991 Golf 2 1,6CL 1987 Mitsubishi Galant 2,0 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
REVLimit Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Til helga skal jeg fjerne katalysatorene på den, men driver også og lurer om jeg skal fjerne den midtre pottene samtidig. Noen som har erfaringer med det? Det jeg lurer på er vel mest hvordan lyden blir. Om det eventuelt blir formye støy, og om det blir forlite trykk i annlegget om jeg fjerner potta.. Fjern ivei! Om du fjerner kattene og midtre demper vil du nok få litt mer lyd enn orginalt, men tror du blir overrasket over hvor lite det egentlig kommer til å bråke. Turboen demper MASSE lyd! Kjører selv med 3" fra turbo og kun en remus-demper helt bak. Det kommer endel lyd fra min, men det skyldes mye det rustfrie 3" røret. Er nok betydlig stillere med 2x2,25" som er orginalt da. Angående trykk i anlegget: det vil du da ikke ha håper jeg :ass: Siter 4 ringer, 5 høl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Aha.. Vel. da driter vi i og bruke brekket trur jeg. Om jeg ikke finner noen som ordner det for meg veldig billig :p Mye ga du for rep. settet, og hvor kjøpte du det? Du trenger ikke noe repset, Bare å skru den av og ta deg bittelitt tid og skru den pent fra hverandre. Trenger heller ikke noe spesielt tang. Men en syl, og to lange flattrekkere... Ta den helt fra hverandre og gjør den ordentlig rein, smør den opp med bremsesylinderfett eller noe i den duren. Og sett sammen igjen. Da er den "god som ny"...Har gjort dette på begge mine audier. Funker fett! Kan sikkert også lønne seg å bytte brekkwirene...Så er du heltgardert. Og når du først er i gang tar du begge kalipterne. Så slipper du problemet igjen. Den første går sikkert litt sakte fordi du ikke vet hvordan den ser ut eller no sånt. Den andre går mye fortere, for da har du jo tatt den opp en gang. Om du bor ikke langt unna drammen kan jeg også gjøre det for deg! Når du skal bytte dempere forran. Så må du av med hele fjærbeinet. Og det er den samma jobben uansett. Koble fra bremseslangene, endeleddet, bærekula og skru løs drivakselen..Når alt det er skrudd av skrur du av de tre mutterene i toppen så kommer hele beinet ned.. Derfra må du klare deg selv for jeg har ikke bytta demper, bare fjør;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacluka Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Takk for hjelpa. Fikk ordna det på lørdag. Var mye pes og tull sida alt selvsagt hadde rustet igjen. Men det gikk helt greit. Bak var det så og si ikkenoe problem i det heletatt. Var og skru løs en bolt og de tre muttere så løsna hele demperen med fjøra. Også var det bare og sette det på plass igjen :) Siter _______________ Audi S4 2,2 1994 BMW 316i 1991 Golf 2 1,6CL 1987 Mitsubishi Galant 2,0 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.