Gå til innhold

NBF positive til 15-års aldersgrense!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

hehe da så.. du skulle nok bruk N ( ン ) i stedet for NE ( ネ ) på teipereN ;)

 

turbokid.com blir  ターボ-キッド.com

 

er halvt japansk jeg, bestefatter onkel osv bor i japan :)

sånn:

Hovednew-style_05.gif

takk skal du ha.thumb

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,:d hva finner dere ut om banekjøring / drifting for de som er 16 år? å øve seg nårr de er 15år ? håper at dette blir godkjent, eller er det det allerede?

 

Og hvordan blir det med rwd , fwd , awd? får de som har lyst med fwd prøve seg? eller er det bare drifting?

Og det blir ikke lov til 2,0 liters motor med turbo? hvorfor ikke?

håper på svar..

 

Mvh Adrian Øvergård

Mvh Adrian

 

Volvo 245 Turbo 81

Polaris RMK 155" 600Ho 07

Massey Ferguson 4355 03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede i dag er aldersgrensen 15-16 år i baneracing og bilcross, samt at det vel nettopp har blitt senket også i rally. Dette gjelder altså kjøring med lisensierte biler på arrangementer som innehar arrangørlisens fra NBF.

 

Når det gjelder vanlig banekjøring har det til nå vært gjort under veitrafikkloven, hvilket krever at man har førerkort. Strengt tatt kan man vel rent juridisk argumentere med at man kan øvelseskjøre, men ettersom man allerede tøyer strikken en del i forhold til noen paragrafer i veitrafikkloven praktiserer man altså ikke dette.

 

Nå som drifting blir en egen gren vil vi kjøre etter NBFs regler og dermed kunne ha lavere aldersgrenser. Imidlertid vil man da måtte følge reglene for drifting, så fwd er ikke aktuelt. Da må man eventuelt velge en annen gren.

 

Når det gjelder eventuelle begrensninger på biler, så er det ikke slik at det er bestemt at man ikke kan ha 2 liter eller noe. Det var bare et eksempel hentet fra baneracing. Hvorvidt det i det hele tatt vil bli begrensninger og hva de i så tilfelle måtte være er noe som vil bli tatt stilling til i vinter. Jeg vil komme tilbake med informasjon om dette så snart som mulig.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg som en onge.. og håper at alle blir venner med hverandre vert å kjiket på bilkross å der vart dett litt surmuling, Det blir sikkert ikke så dyrt.. får du deg henger etterhvert så er jo alt i box..

 

Men hvis MoRt1N har msn så legg meg til.. du også FSR...

Min msn : adrianjohan@hotmail.com

Mvh Adrian

 

Volvo 245 Turbo 81

Polaris RMK 155" 600Ho 07

Massey Ferguson 4355 03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår