Gå til innhold

Anbefaler andre å ikke kjøpe noe fra denne mannen

Ranger emnet


Finni84

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert har sett så søkte jeg tidligere denne mnd etter angeleyes til bilen...Golf-VR5 svarte fort med at han hadde noen lykter

 

halla...hørte no nys om at du er keen på angle eyes til golfen din??har ett sett in.pro front lamper med linser og angle eyes som går billig nå.helt nye!! send pm da hvis du vil ha dem=)

 

Besøkte også en tråd han hadde opprettet 7september kl 20.30 hvor det sto følgende:

helt nye angle eyes med linser selges billig...linse lamper. selges for 2800 kr ell bud...send PM for mere info!

 

 

Likte det jeg så..NYE lykter og ga inn et bud på 2000 noe han gikk med på...Ble glad og ventet i spenning på nye lykter...Pakken kom og jeg betalte 2450 for disse (han sente lyktene i 2 pakker...så jeg betalte frakten i tillegg)

Monterte de på bilen og fant ut de lyste VELDIG høyt..prøvte å fikse dette uten hell...kun lyktene på passasjer siden var justerbare...gikk til en kamerat som er mekaniker og ba han se på lyktene..Han konkluderte raskt med at det manglet en vesentlig del for å få justert lyktene...Forklarte dette for Alex (golf-vr5) og fikk følgende svar i retur:

 

"det du må gjøre da....lyktene er jo ikke automatiske slik at du kan bruke den bryteren inni bilen..du må jo skru for hånd...den ene lampa var det en knekkt bit inni når jeg fikk den så jeg sendte den tilbake til produsent,og da limet dem fast linsa...det som må gjøres(har kikket litt på det) ikke no stress... du tar en kniv bak ved lampa (bare åpne dekselet bak) løsner du linsa..finner ut slik som du vil ha den og limer den på nytt..er gjort på under en halv time og da får du lyset slik du vil ha det...og hvis han sa at lampa var ubrukelig har han ikke noe peiling på hva han snakker om..da er alle lamper som ikke er automatiske bare no dritt da eller??ehh..nei"

 

Klart vil ikke jeg skru på "nye" lykter..ihvertfall ikke lime dem...noe jeg heller ikke ser kan gå da man må stå mot en vegg med lysene på når de skal justeres.....iallefall for å få dem rett...Så med hans måte å fikse problemet på ser jeg bare en måte, og det er å ta ut hele lampa...hvordan kan man justere dette rett da?

Var som sagt ikke fornøyd med svaret og sa at jeg vil ikke gjøre slik..må ta kontakt med leverandøren å få dette fikset igjen. Han hadde ikke opplyst meg om at det hadde vært problem med lyktene..han sa jo kun de var helt nye...og med feiljusterte lykter vil ikke eugodkj. gå i orden...

Det nye svaret jeg fikk er:

 

"det er sant..kjøpte dem av eye candu racing..ang eu kontroll er dette ikke sno problem...juster slik som den andre lykte ,så blir det bra....ikke no stress å få ting eu gokjennt! den delen som evt ikke er der vet ikke jeg no om....er eyecandy som har fixa med dette og de sendte den tilbake visstnokk...disse lyktene fikk du billig og ang dette her er dette ikke no stress...du får eu godkjennt sinnsykt mye !handler bare om hvor du skal gjøre det og hvem som gjør det."

 

Spurte igjen om han ikke hadde kvittering og om ikke han kunne kontakte leverandøren slik jeg fikk sendt dem opp for reparasjon,spurte også om når han kjøpte lyktene.......følgende sa han om dette:

 

"når kjøpte du lyktene..eye candy racing selger dem jo ikke lengerwww.eyecandyracing.no og såklart jeg ikke har kvittering...2000 kontra 3500 .skjønner ikke hva problemet er lissom..greit at du ikke får justert den manuelt,men gjør slik jeg sa så er den like fin! er vel ett år siden ell lengere siden jeg kjøpte dem."

 

ET ÅR siden eller mer siden han kjøpte dem...kan man kalle disse HELT NYE da??? slik han gjorde i annonsen?????følte meg direkte lurt..trodde jeg hadde kjøpt nye lykter......

Begynte også å bli lei av at han hele tiden sa at det BARE er å fikse lykta og ba da om å få heve kjøpet.........jeg vil da ha 2000 igjen og retunere lyktene til ham....Da ville ikke han ha tapt en dritt på disse...og om de er så lette å fikse kunne jo han gjøre dette selv for å så selge dem igjen...Men svaret jeg nå fikk var ganske frekt....

 

"du har jo ikke prøvd..bare å gjøre som jeg sa det...visste heller ikke om dette ,trodde alt var fint jeg..regnet med det når dem hadde fixet dette.men som sagt så har du kjøpt dem og kjøpt er kjøpt..sånn er reglene! har ikke no nr til dem så sånn er det...du får gjøre slik jeg sa ..ingen ting jeg får gjort med dette uansett....og nå er det nokk snakk om disse lampene fra min side...dem er dine nå!du kjøpte dem og dem er ikke mine...driver ikke med no penger tilbake og det pisse der jeg...jeg er kvitt dem (flotte lamper) og dem er dine for 2000 kr..så gjør det slik jeg sa eller ikke gjør no... har ingen ting med de lampene å gjøre nå"

 

Så virker som jeg ikke kommer langt her og er nok ikke så mye jeg kan gjøre med dette....Så vil bare advare andre fra å kjøpe noe her....Ting han sier er nye kan som dere ser fint være en del år eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns han virker litt opp og ned. Dette var iallfall langt ned. Kjedelige greier å møte på slike folk når man har lyst på noe. Var lyktene tatt ut av pakningen? Hvis emballasjen aldri er åpnet kan de vel kalles relativt nye? Men hvis de var tatt ut, men aldri brukt kan man vel kalle dem ubrukt, men ikke nye. Og dersom de er brukt, vel, takk for tipset om å aldri handle fra han.

Hadde vært fint om han kommenterte her etterhvert, men det er visstnok ikke hans sak lengre.

Forresten, det er mulig det bare er meg som er litt trøtt, men jeg skjønte ikke mye av hva han mente mtp. justeringen.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uansett mangelfulle opplysninger fra selger sin side da, så dette bør du jo ha full rett til å returnere. Han har rett i at "alle automatiske lamper er dritt", men de bør være justerbare fordi. Noe som de ikke er når du må begynne og skjære og lime. Lykta må jo justeres når den står på bilen, dette er jo helt latterlig.

 

Hadde ikke gitt meg så lett på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævlig rå type... NOT!

 

Han og "Ventopower" kan jo starte klubb eller noe. Virker som om de gutta har vondt INNI hue eller no... Er bare to ting du kan gjøre/si til sånne folk:

 

1. Du skal få fem prøveslag og en halvtime på å gjemme deg!

 

Elller...

 

2. Gi han en midt i tryne og fjorten dagers husarreste.

 

Det var mine tips! Vi som er goodguys får holde sammen!?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe virket kjekk han der da, skal huske navnet eg, men kan gi deg ett bud på 1200 for de, eg fikser de lett, madammen ønsker seg slike..

 

Jo, tror han er en hyggelig fyr..men liker ikke at noen skriver de selger HELT nye lykter som er over 1 år gamle og ikke kommer i orginalemballasje en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han virker litt opp og ned. Dette var iallfall langt ned. Kjedelige greier å møte på slike folk når man har lyst på noe. Var lyktene tatt ut av pakningen? Hvis emballasjen aldri er åpnet kan de vel kalles relativt nye? Men hvis de var tatt ut, men aldri brukt kan man vel kalle dem ubrukt, men ikke nye. Og dersom de er brukt, vel, takk for tipset om å aldri handle fra han.

Hadde vært fint om han kommenterte her etterhvert, men det er visstnok ikke hans sak lengre.

Forresten, det er mulig det bare er meg som er litt trøtt, men jeg skjønte ikke mye av hva han mente mtp. justeringen.

 

 

Eirik

'

 

Lyktene kom ikke i orginal emmbalasje nei....forsto det med justeringen.han vil jeg ska ta ut lykte, skjære ut linsen for å så lime den på igjen...men hvordan vet jeg den blir limt rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uansett mangelfulle opplysninger fra selger sin side da, så dette bør du jo ha full rett til å returnere. Han har rett i at "alle automatiske lamper er dritt", men de bør være justerbare fordi. Noe som de ikke er når du må begynne og skjære og lime. Lykta må jo justeres når den står på bilen, dette er jo helt latterlig.

 

Hadde ikke gitt meg så lett på dette.

 

Takk for støtte..men tror ikke jeg har så mange rettigheter...Kjøpt er kjøpt som han sier..Heldigvis finnes det iallefall mange andre selgere på dette forumet som ikke er slik og ville tatt dette på sin kappe...

Ville selg gått med på å senge lyktene til bake for å så få 2000 igjen fra ham... da ville ikke han tapt noe mens jeg ville tapt 500,- er vel ikke en dårlig deal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnest alltid 2 sider ved en sak da.. Men surt at du føler deg lurt, men husk, kjøpt er kjøpt;) Driter man på draget, driter man på draget:P

 

Vil ikke si jeg har drete på draget slik du får det til å virke her...kjøpte en vare som det i annonsen sto var NY..noe som viste seg å være meget feil...Selgere flest hadde gått med på ta lampene i retur..men ikke han her...surt er det men kjøpt er kjøpt...Men vil alikevel advare andre mot dette..for han er en av de selgerene som ikke er veldig imøtekommende når det skjer noe feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å se hva han svarer :)

 

Edit: Jeg har en lykt (den på førersiden) hvor det er noe tull med.. Den lyser enten rett opp eller rett ned, og bilen skal på eu-kontroll om et par dager.. Er det virkelig no stress? Jeg har egentlig ikke mulighet eller tid til å fikse det heller nå før eu-kontrollen :(

Stress? De må jo lyse riktig, ellers får du feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å se hva han svarer :)

 

Edit: Jeg har en lykt (den på førersiden) hvor det er noe tull med.. Den lyser enten rett opp eller rett ned, og bilen skal på eu-kontroll om et par dager.. Er det virkelig no stress? Jeg har egentlig ikke mulighet eller tid til å fikse det heller nå før eu-kontrollen :(

 

Ja, de gamle lyktene mine lyste feil....fikk 2er feil der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår