Gå til innhold

Høytaler størelser på Audi A4 B5?

Ranger emnet


adnan

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan man bruke de adapterene man får kjøpt, på f.eks bilstereospesialisten, eller må man tilpasse sjøl om man skal ha 5,25 eller større?

 

Tenker på denne.. står at det er 130 mm.. vil den passe om jeg har 4"...?

 

271320-01.jpg

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg har nettopp instalert stoort stereo i audien min. Er nok noe ca 4" org ja. Men med adapter ringen så passer 5.25 fint. Men jeg sleit med at dem bygde ganske mye ut i bak kant. så var ganske vrient å få på dørtrekket igjen. Mens bak så turte jeg ikke prøve med adapter ringene for jeg tror høytalerene hadde bygd for mye ut da. Det jeg gjorde var å følge det org "hullet" altså en kant på innsiden og etterpå så satte jeg høytalerene nedi fra innsiden liksom. Da bygget di veldig lite inn i døra og smøg så vidt på. Jeg har og diskanter i bakdører. Har ikke funnet på noe smart plassering av dem enda men jeg merker jeg har mye igjen for å ha diskanter i bakdør. Merker det spess godt i techno sanger der det plutselig kun er diskant så får jeg en mye mer suround lyd.

 

komponentene jeg har brukt er:

Hertz ESK 130 i framdører

Hertz ESK 165 i bakdører

2x Audison srx2, en til hvert komp sett

2x Hertz HX300D

2x Audison srx1

 

I tilegg har jeg lyd dempa dører, gulv +++ med vibroplast lyd dempings plater. Noe jeg tror jeg får veldig mye igjen for. Gjør bilen utrolig død og nå skrangler ikke bilen dobbelt så mye som anlegget spiller. Faktisk så stenger jeg inne så passa mye trykk at det verker godt i ørene når jeg spiller høyt, og det at jeg har avant hjelper og godt på trykket

 

Men alt dette kan anbefales på det sterkeste. Forsterkerene er vell enda på salg så få tak i noen med en gang for disse er skikkelig gode.

 

Er det foresten noen i rogaland som kan fin instille anlegget mitt ? Og kansje måle db?

 

mvh

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

I tilegg har jeg lyd dempa dører, gulv +++ med vibroplast lyd dempings plater. Noe jeg tror jeg får veldig mye igjen for. Gjør bilen utrolig død og nå skrangler ikke bilen dobbelt så mye som anlegget spiller. ....

mvh

 

Dette høres lurt ut. Jeg kjører uten å isolere. Spiller bra og skrangler ikke, MEN lyden fra høyttalerene i dørene høres driit godt utenfor bilen. Litt kjipt synes jeg. Hvor kjøper man god (billig)isolasjon? mye slit å putte i dørene?

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår