CumsteR Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Hva er hemmelig i toppen på en 800HK 200SX motor for eksempel? Kammene, ja... Men ventiler er jo størst mulig, venttl løftere så lette og stive som mulig, samme med fjærer osv... Det er jo ikke deler som direkte har noe med effekt å gjøre i så stor grad som kammene? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 portinga,å utforminga å forbrenningsrommet.....innsug å exmanifoil kan ha noe å si åsså(utforminga) ja å kammene som du sier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 800 hk i en fabrikk 2 liter ottomotor har kort levetid og turboen må være så stor at dreiemomentkurven generelt er ubrukelig til annet enn dragrace på maks turtall. Nøkkelen er god gassutveksling, basert på topp,ek.manifold, innsug og rett valg av turbo. Er jo flere som tar ut 800 hk av 1.6 liter vtec motorene i usa til drag, men de er ubrukelig på gaten for man må ha minst 5-6 tusen rpm for å spole opp den enorme turboen. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Hva er hemmelig i toppen på en 800HK 200SX motor for eksempel Kostnadene....;) Se f.eks. her: Muppen - 765hk 200SX Veldig mye standarddeler i den toppen, selv om den er langt fra original. Det er tydelig at det er viktigere at alle delene i motoren fungerer sammen med hverandre, enn at toppen er "værst".... Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ja, utforming av forbrenningsrom og porting vet jeg... Men tenkte mer på deler..? Det er vel ikke no deler som kan det er no vits å holde hemmelig? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 kamaxeln kan jo ha spec som andre ikke skulle vite. som åsså har noe på motorkarakteren å jøre....som fx denn 2litern: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=9788 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Selve ventildiameteren er ofte ønskelig å holde "passelig stor" (ofte er OEM størrelse mere enn nok). Dette fordi hvis de er for store kan man få problemer med å komme over minimum valve-to-valve- eller piston-to-valve-klaring når man måler inn kammene man har tenkt å bruke. For Honda B-serie gjelder ingenting annet enn OEM ventilstørrelse om man har tenkt å bruke f. eks. BuddyClub Spec 5, Toda D, Jun 4, Skunk² Pro3+ eller de myteomspunne' turbokammene fra Full-Race. Hjelper ikke med all verdens løft, durasjon eller timing på kammen om den smeller ventila' rett inn i stempla eller hverandre når man justérer inn kamdrevene for best power på dynoen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.