Gå til innhold

reparere slutt-trinn... trenger hjelp:P

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

Hei:P har kjøpt meg en drittforsterker (Uscarvor) for noen uker siden som jeg fikk brukt i noen dager før den begynte regelmessig og slå seg bynte pluttselig og ryke noe kolosalt mens jeg spilte en gang, ikke no sæli høyt heller... tengte jeg skulle returnere den til netthandelen, men gadd ikke da det ville ta lengre tid en hvis jeg fixet dette selv....så jeg de-monterte forsterkeren, og fant 1 stk transistor som var mest bare aske igjenn av. fant også noen motstander som var litt brune... så jeg lodda ut transistoren og har leita hele yen rundt etter en ny, men har ikkke funnet noe....har letet litt på nettet....

 

så lurte jeg på om det var noen som var så snill og viste hvor jeg kunne få tak i denne....

 

på den står det.:

 

IRFZ44N

10B536K

4r 4w

 

 

 

takker for den hjelpen jeg får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, US carvor koster 112 kroner for Netthandelen og mange andre. Det er rett og slett søppel, jeg hadde en selv en gang. Makan til skrap har jeg aldri vært borti!

(med andre ord, den er ikke verdt letingen\loddingen\kjøper av nye deler) Send den heller inn til netthandelen og krev pengene tilbake. Finnes vel noe angre greier der også.

01 VW Transporter TDI

97 Audi A4 1.6l

(x) 86 VW Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilken transistor det er da? Som regel har de alt på elfa, men det kan være følgefeil på den. Forsterkere er som regel "enkle" saker som er lett å fikse, men problemet er at det er nesten aldri bare en komponent som ryker.

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

 

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er klar over det...men den funker fremdeles....den bare skrur seg av hele tiden... har skrevet det som står på transistoren i første innlegget:P har Elfa var vel første plassen jeg lette, skulle se i en omregningstabell men fant ikkeno tabell... hmm....synes da det er for kjipt og hive den....den funket ganske greit på et par 6" pioneer i hattehylla:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår