Gjest Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 God dag. En kammerat av meg kjører med såkalte "gule dyser". Han ligger på rundt 0.8liter/mil og har da 15hk mer enn orginalt. Kan noen forklare litt hvordan man kan få såpass med hester uten å gå opp noe i bensinbruk? Og ikke minst: Hvor kan man få tak i denne typen dyser? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hvilken motor er det? I tilfelle det er en B230F så har han orginaldysene.. Du kan ha en motor med 200 hester som bruker mindre bensin enn en motor med 116... kommer an på kjørestil (jo mer power du har jo mer bruker du jo..) type motor (Turbo eller sugemotor, og inj. eller forgasser...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det er jo visse "mystiske" ting her.. Motor A med dyser Z kan ha mindre effekt enn med dyser X. Om motor A har mer effekt med dyser X, vil den bruke mer bensin! Ps. Forutsettning er jo at A er konstant, dvs. ikke noen variabler inne i bildet utenom dyser som er Z eller X. Det hele er ganske logisk: Mer bensin => mer effekt. Mer bensin => mer forbruk. Derimot, kan Motor B ha mer effekt enn Motor A, selv om de begge kjører på samme dyse X eller dyse Z. Det er pga. motoren da ikke er en konstant og det er da gjerne andre faktorer som spiller inn. En veldig liten motor feks, vil gjøre at du må kjøre mye mer på turtall, noe som ikke akkuratt er oppskriften for å spare bensin.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det er jo visse "mystiske" ting her.. Motor A med dyser Z kan ha mindre effekt enn med dyser X. Om motor A har mer effekt med dyser X, vil den bruke mer bensin! Ps. Forutsettning er jo at A er konstant, dvs. ikke noen variabler inne i bildet utenom dyser som er Z eller X. Det hele er ganske logisk: Mer bensin => mer effekt. Mer bensin => mer forbruk. Derimot, kan Motor B ha mer effekt enn Motor A, selv om de begge kjører på samme dyse X eller dyse Z. Det er pga. motoren da ikke er en konstant og det er da gjerne andre faktorer som spiller inn. En veldig liten motor feks, vil gjøre at du må kjøre mye mer på turtall, noe som ikke akkuratt er oppskriften for å spare bensin.. utrolig tungvindt forklart Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det er jo visse "mystiske" ting her.. Motor A med dyser Z kan ha mindre effekt enn med dyser X. Om motor A har mer effekt med dyser X, vil den bruke mer bensin! Ps. Forutsettning er jo at A er konstant, dvs. ikke noen variabler inne i bildet utenom dyser som er Z eller X. Det hele er ganske logisk: Mer bensin => mer effekt. Mer bensin => mer forbruk. Derimot, kan Motor B ha mer effekt enn Motor A, selv om de begge kjører på samme dyse X eller dyse Z. Det er pga. motoren da ikke er en konstant og det er da gjerne andre faktorer som spiller inn. En veldig liten motor feks, vil gjøre at du må kjøre mye mer på turtall, noe som ikke akkuratt er oppskriften for å spare bensin.. Det der var den værste måten du kunne klare å forklare det på? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 både jeg og han har b230f.. den er det orginalt 115hk i.. han sa at han hadde byttet til "gule dyser" og hadde dermed 136hk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 både jeg og han har b230f.. den er det orginalt 115hk i.. han sa at han hadde byttet til "gule dyser" og hadde dermed 136hk.. Da har han nok en B230FX eller FB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 B230F har henholdsvis 113 (LH2.2) og 116 hk (LH2.4). Gule dyser er det på den med LH2.4 og, tror det var svarte på den med LH2.2, men det var minimal forskjell på hvor mye de klarer å levere. Hvis det er 136 hk utgaven er det vel litt grøvre eksos og annen kam og topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 det er en oversikt over alle motor alternativene her et sted ( orker ikke søke ) og du får ikke 15hk KUN ved dyse bytte! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 utrolig tungvindt forklart Gratis hjernetrim! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 har gule dyser liggendes.. satt i f motor med lh 2.4 Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 God dag. En kammerat av meg kjører med såkalte "gule dyser". Han ligger på rundt 0.8liter/mil og har da 15hk mer enn orginalt. Kan noen forklare litt hvordan man kan få såpass med hester uten å gå opp noe i bensinbruk? Og ikke minst: Hvor kan man få tak i denne typen dyser? :D tror ikke kammeraten din har en eneste ponni mer enn deg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Høres bra ut! :D Vel.. Takk for hjelpen folkens! :) nå skal han få høre! =P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Hvem svime er det som har sagt detta? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Skal lakkere dysene mine balleblå... Tror jeg henter 239 hk på det ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.