Gå til innhold

forslag til bil med 4x4 og diesel til ca 100k?

Ranger emnet


speedfile

Anbefalte innlegg

Grunnet diverse årsaker lurer jeg på å skaffe meg en bil med firehjulstrekk og diesel. Satser på å få litt over 100 for bmwen. Er da ute etter forslag til bil? Har leita litt, men finner ikke noe særlig til 100.

 

4x4 er ikke et must.. men vil helst ha det.

 

Bare kom med forslag!! :)

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet diverse årsaker lurer jeg på å skaffe meg en bil med firehjulstrekk og diesel. Satser på å få litt over 100 for bmwen. Er da ute etter forslag til bil? Har leita litt, men finner ikke noe særlig til 100.

 

4x4 er ikke et must.. men vil helst ha det.

 

Bare kom med forslag!! :)

 

Tja da er det vel Audi og VW av personbil typer.

Ellers så er det masser av Jeeper og den type biler med diesel og 4X4

Pajero, Patrol osv

1990 til 1995 burde du fint få for rundt 100 000,- eller nyere om du drister til med Kia O.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil bytte bil er at jeg har ei lita avisrute i tillegg til jobben(er lærling, så alle monner drar). Og den skal nå slåes sammen med ei ganske mye større rute, og da øker sjangsene for at jeg står bom fast klokka 6 om morran nå i vinter, noe jeg IKKE vil. Derfor 4x4. Diesel pga forbruk.

Golf TDI 4motion hadde vært ypperlig, men prisen blir litt for høy. :(

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil bytte bil er at jeg har ei lita avisrute i tillegg til jobben(er lærling, så alle monner drar). Og den skal nå slåes sammen med ei ganske mye større rute, og da øker sjangsene for at jeg står bom fast klokka 6 om morran nå i vinter, noe jeg IKKE vil. Derfor 4x4. Diesel pga forbruk.

Golf TDI 4motion hadde vært ypperlig, men prisen blir litt for høy. :(

 

Ok, da forstår jeg behovet, og kan komme med noen forslag som jeg ville følgt, til slik kjøring:

 

[/url]

 

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8301426&sid=5aIgK0OhT263583&pos=2&tot=10

 

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8363218&sid=5aIgK0OhT263583&pos=9&tot=10

 

 

Disse bilene er topp til slik kjøring, pålitlige greit forbruk utrolig framkomlighet, men kjedlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme behovet som deg, bortsett fra at jeg har bilen til det da... Min erfaring er at det er greiest med en liten firehjulstrekker, og ikke en stor kassabil etc, siden jeg regner med at du kommer til å farte mye inn og ut i den jobben..

 

Om du leter skikkelig kan du nok klare å finne en grei audi a4 tdi quattro, men da må du regne med at den har rulla litt.. Men det er jo pene og greie biler.. Og visst du klarer deg med bensin blir nok utvalget plutselig mye større..

 

Da vil jeg nevne biler som Subaru Legacy, Audi a4, Audi 80/90/100 som gode alternativer..

Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme behovet som deg, bortsett fra at jeg har bilen til det da... Min erfaring er at det er greiest med en liten firehjulstrekker, og ikke en stor kassabil etc, siden jeg regner med at du kommer til å farte mye inn og ut i den jobben..

 

Om du leter skikkelig kan du nok klare å finne en grei audi a4 tdi quattro, men da må du regne med at den har rulla litt.. Men det er jo pene og greie biler.. Og visst du klarer deg med bensin blir nok utvalget plutselig mye større..

 

Da vil jeg nevne biler som Subaru Legacy, Audi a4, Audi 80/90/100 som gode alternativer..

 

 

Av de bilene du nevnte, så er fatisk Daihatsu Rocky og Suzuki Vitara kortere biler. Altså dem er mindre og du får nyere bil med lavere km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri om jeg skal ha en suzuki eller daihatsu. sier ikke at bilene er dårlige, men aldri!! :)

 

fant en jeg fikk jæævli lyst på nå, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1186574&username=

Når han skriver at den er ombygd til s6 under vil det si 4x4..? spørs om jeg skal ringe. :)

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri om jeg skal ha en suzuki eller daihatsu. sier ikke at bilene er dårlige, men aldri!! :)

 

fant en jeg fikk jæævli lyst på nå, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1186574&username=

Når han skriver at den er ombygd til s6 under vil det si 4x4..? spørs om jeg skal ringe. :)

 

 

Bare å kjøpe den, om du vill ha problemer.

 

Audi fra den tiden hadde i utgangspunktett en del problemer, i tillegg er denne bygd om som gir enda mer trøbbel.

 

Nei S6 betyr ikke 4X4

det betyr en utstyrpakke. men den mangler det eneste med S6 som gjør det til S6, og det er motoren.

 

Skal du ha Audi, velg A4 og helt std.

 

 

Det att du ikke vill ha suzuki eller daihatsu, er jo greit. Men da snerver du inn mange bra muligheter. Hva med Jeep? fins noen få varebiler med diesel til 100 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår