Radial Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 kommer ann på hva man mener med futt spørr du meg... En 13c lader et århundre før en T3, og skyver mye kjappere enn T3. Derimot så dør 13c ut opp i registeret pga for lav flow.... Her er T3 bedre, og får motoren til å føles "freshere" fordi det trekker fra 3500 til 6000rpm, istedenfor 2000 til 4500rpm. Prøv derimot en 16t... hoho! annen verden av dimensjoner! Bare et rått hardt drag fra 2500 til du bånner turtallsperra.. :) Smooth! 13c-turbo'n er grei fram til 0,9-1 bar.. over dette går bare resirk-ventil og lagere til helvete etterhvert. Alle ladetrykk over 0,8 burde man kjøre EcoMax på... opp til 0,8 er EcoTrim mer enn kurrant nok. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Problemet som ofte kan være med orginal WG-klokka, er at den ikke greier å holde jevnt og stabilt trykk under pådrag, og det er ikke særlig luksus når du allerede ligger å tyner orginal turbo`n på rundt 1 bar også plustelig skyter ladetrykket i vei godt over 1 bar... Opplevde dette selv, lå på jevnt ladetrykk på 0,7 bar, og i det j passerte 4000RPM var trykket på 1,2 bar før j rakk å tenke over det... Bytta til en WG-klokke med hardere fjær og grunntrykk på ca 0,8 bar, jevnt trykk all the way! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 :hvaskjera :offtopic Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 :hvaskjera :offtopic Mere du lurte på? ;) Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Chippen er i boks. Skal handle av Turboperformance. :) Man skulle hatt en wastegate.. Det hadde han ikke.. Noe sted det selges? Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hør med KRB eller Autopower :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hør med KRB eller Autopower :) Autopower leverer gullklokke til volvo med grunn trykk på 1 bar:) meget snasen den;) Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Har planer om ny turbo, men må ta en ting om gangen.. Driter ikke akkurat penger mens man går på skole for å si d sånn..! Næmen, DEN kommentaren kunne du spart deg synes jeg! :biker Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Næmen, DEN kommentaren kunne du spart deg synes jeg! :biker Hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hva? Det er ekkelt når damer snakker om bæsj og slik. Var ikke noe dypere enn det! :ass: Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Det var ikke noe morsomt... Ang T3 vs 13c, 16t osv... Jeg kjørte med 13c helt til jeg måtte ut med motoren pga havari... Da satt jeg på en T3 turbo istedenfor original 13C, samt at jeg byttet til K kam (brukte tidligere A kam). Måtte også sette på 530 topp da ventilstyringene i 531 toppen hadde kvelda... Nå begynner den å lade ved ca 2000rpm og fult trykk ved ca 2300rpm.. Så tror ikke at T3 er noe treigere enn mitsu snurrene... Og den sier mere ifra når den begynner å lade... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det er mulig oppsettet ditt funker bra for garret'en, men det kommer mye ann på hvor mye eksos som kommer gjennom turbinen, hvor fort turboen lader.. K-kammen din løfter også ganske høyt... en god bidragsyter :) Det var nok en grunn til at volvo byttet ut garret med mitsubishi etterhvert, og at enkelte 940 kom med T25-turbo istedenfor T3. Man bytter ikke ut uten at det er en gevinst med det, og mitsibishi-snurrer koster som regel mer enn garrett, så økonomisk var det neppe derfor heller... Grunn-regelen ville jeg sagt er; desto nyere turbo, i samme "klasse", desto bedre.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Har hørt at noen bygger om wastegaten, men hvordan blir egengtli dette? Blir det like bra og holdtbart som å kjøpe en ny en ? Noen som vet om noen andre plasser man kan få tak i wastegate at 230FK\FT ?? En annen ting, er det Mitsi 13C som sitter orginalt på FT motoren (96 modell)? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Ingen som kan gji en link til sider der dei har wastegate for FT/FK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Det var ikke noe morsomt...Ang T3 vs 13c, 16t osv... Jeg kjørte med 13c helt til jeg måtte ut med motoren pga havari... Da satt jeg på en T3 turbo istedenfor original 13C, samt at jeg byttet til K kam (brukte tidligere A kam). Måtte også sette på 530 topp da ventilstyringene i 531 toppen hadde kvelda... Nå begynner den å lade ved ca 2000rpm og fult trykk ved ca 2300rpm.. Så tror ikke at T3 er noe treigere enn mitsu snurrene... Og den sier mere ifra når den begynner å lade... Fullt trykk så tidlig? Min 16t med orginal WG lader 0,7 på 4000rpm og 1,0 på 5800rpm. Skulle fullt ladetrykk komt før? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.